2006-11-12, 21:25
Medlem
Carolus.Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Vad menar du...? Matchen gick ju på fyran. Du missade en riktig show från de ljusblå.
Men jag sa ju att 'vi' skulle börja klättra i tabellen, fyra pinnar upp till CL-plats, som sagt.

Aj då. Var nog på jobbet då. Bummer!

Ja, spel i CL vore ju guld värt. Det var ett tag sen.
Citera
2006-11-13, 16:22
Bannlyst
Någon som sitter på skytteligan?
Citera
2006-11-13, 16:32
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler

Topp-10:
Christian Rigano - 8
Amauri - 6
Eugenio Corini - 6
Rolando Bianchi - 6
Adrian Mutu - 5
Cristiano Doni - 5
David Di Michele - 5
Gionatha Spinesi - 5
Giorgio Corona - 5
Igor Budan - 5

Vilket stjärngäng...!
Tror Di Michele kan ta hem den titeln. En av mina favoriter i Serie A.
Citera
2006-11-13, 16:40
Medlem
Citat:

Fullständig lista:
http://www.gazzetta.it/Speciali/serie_a_2007/risultati_classifiche/index.shtml

Jag tror att de mer etablerade målskyttarna kommer att avancera. Exempelvis Luca Toni, Crespo och kanske även Gilardino och/eller Suazo om de kommer igång, men det är kul med de framgångsrika sicilianarna.
Citera
2006-11-13, 18:11
Bannlyst
Jo, Palermo och deras lirare öser in mål. De släpper dock in en del också; 15 mål på 11 matcher. Där är Roma stabilare med bara åtta insläppta. Tror det står mellan Roma och Inter när det börjar dra ihop sig.

Tyvärr. Hade varit roligt om Palermo vann.
Citera
2006-11-13, 18:49
Medlem
Citat:
Jo, Palermo och deras lirare öser in mål. De släpper dock in en del också; 15 mål på 11 matcher. Där är Roma stabilare med bara åtta insläppta. Tror det står mellan Roma och Inter när det börjar dra ihop sig.

Tyvärr. Hade varit roligt om Palermo vann.

Jag tror också att det kommer att stå mellan Inter och Roma. Men Palermo kan kompensera sin smalare trupp med att de inte behøver satsa på CL ( i UEFA-cupen kan de stælla upp med reserver vid behov). Om Roma och Inter går långt i CL så tjænar Palermo på det.
Citera
2006-11-13, 19:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Serie A ser väldigt konstig ut för närvarande, blåbärsgäng som normalt håller till i Serie B dominerar övre tredjedelen av tabellen. Kul, men mysko.

- F.G
Citera
2006-11-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Serie A ser väldigt konstig ut för närvarande, blåbärsgäng som normalt håller till i Serie B dominerar övre tredjedelen av tabellen. Kul, men mysko.

- F.G

Jag håller med. Man borde skriva ut och spara tabellen dær Palermo ståtar øverst. Men man får komma ihåg att Serie A ibland får dessa "osannolika" mæstare som t ex Cagliari 1970 ( jo jag vet att Riva spelade, så det var kanske inte så stor øverraskning).

Jag tror att Fiorentina och Milan kommer att klættra i tabellen, frågan ær om de når CL-platserna? Sampdoria och Lazio ( som efter sin urladdning i helgen imponerar) kommer också att klættra. Næmnda Cagliari ær nu uppe i nio raka matcher utan førlust ( tyværr ær åtta av dem oavgjorda), och jag tror att de också hamnar på øvre halvan. Sluttabellen kommer inte att se lika lustig ut som dagens. Siena kommer nog inte att spela CL næsta år.
Citera
2006-11-13, 19:45
Medlem
Carolus.Rexs avatar
Det är väl så att Italien har fyra möjliga CL-platser, men det är tre lag enbart pga. Juventus degradering?
Citera
2006-11-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus.Rex
Det är väl så att Italien har fyra möjliga CL-platser, men det är tre lag enbart pga. Juventus degradering?

Nej det var væl Chievo som efter att en rad lag blivit fråntagna poæng som tillsammans med Milan skulle kvalificera sig till CL. De misslyckades.
Citera
2006-11-13, 19:53
Medlem
Carolus.Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nej det var væl Chievo som efter att en rad lag blivit fråntagna poæng som tillsammans med Milan skulle kvalificera sig till CL. De misslyckades.

Ahh, ok. Men landet har ändock 4 platser? Likaså England. Spanien har detsamma?
Citera
2006-11-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus.Rex
Ahh, ok. Men landet har ändock 4 platser? Likaså England. Spanien har detsamma?

Japp, det baseras på ranking från UEFA. Det kan bli svårt att motivera denna de nærmaste åren om inte några av storlagen ( fræmst Milan och Fiorentina)lyckas kvalificera sig detta året ( dvs bli bland de fyra bæsta). Det drøjer ju minst ytterligare ett år innan Juventus kan kvalificera sig.

I dagslæget har Tyskland, England, Spanien och Italien fyra lag, medan lænder som t ex Frankrike bara har tre.

Edit: Oops, jag hade fel æven Tyskland har tre platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in