2006-09-26, 10:41
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Ära är när just sådana som DU gråter till sömns för ert fuskande.
Interistas kan stå rakryggade.
Ni erkänner vår storhet som ni försöker snuva från oss med fusk.
Fusk och inget annat än fusk

Ära var det, ja...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,893578,00.html
Citera
2006-09-26, 15:34
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Ära var det, ja...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,893578,00.html

Du är inte snabb när det gäller nyheter.
Att Inter haft anlitat privatdeckare för att spionera på De Sanctis har varit kännt sen hela Moggi-historien uppdagades. Tack vare just denna privatdeckare. Du borde läsa lite mer italienska tidningar så slipper du läsa taskigt översatta texter i Bajenbladet.

Men jag förstår fortfarande inte vad som är värst? Att någon sätter dit fuskarna eller att fuskarna fortsätter och du försvarar dem?

Ära har inte du. Märks att du är bajare.
Citera
2006-09-26, 16:02
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Du är inte snabb när det gäller nyheter.
Att Inter haft anlitat privatdeckare för att spionera på De Sanctis har varit kännt sen hela Moggi-historien uppdagades. Tack vare just denna privatdeckare. Du borde läsa lite mer italienska tidningar så slipper du läsa taskigt översatta texter i Bajenbladet.

Men jag förstår fortfarande inte vad som är värst? Att någon sätter dit fuskarna eller att fuskarna fortsätter och du försvarar dem?

Ära har inte du. Märks att du är bajare.

Du ser alltså inget konstigt i att det Lazio och Fiorentina får poängavdrag och nedflyttningshot för klassas som nån sorts hedervärd spioninsats när det genomförs av Inter...? Är du så jävla blåögd...?

Eftersom det är den första artikeln på svenska jag sett om detta länkade jag, vore konstigt att länka till en Italiensk sida om man inte kan Italienska.

Och vad menar du med bajare...?
Citera
2006-09-26, 18:18
Medlem
Hur kommer det sig att det är så "lite" folk som går på matcherna i Serie A? för dyrt? för stora läktare?
Citera
2006-09-27, 00:13
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Du ser alltså inget konstigt i att det Lazio och Fiorentina får poängavdrag och nedflyttningshot för klassas som nån sorts hedervärd spioninsats när det genomförs av Inter...? Är du så jävla blåögd...?

Eftersom det är den första artikeln på svenska jag sett om detta länkade jag, vore konstigt att länka till en Italiensk sida om man inte kan Italienska.

Och vad menar du med bajare...?

Dessa lag fuskade.
Jag anser inte att spionera på en förmodad fuskare är lika allvarligt som att fuska.
Det är säkert inte moraliskt rätt, och förmodligen inte ens lagligt. Och då får de väl straffas enligt den praxis som finns.
Men för mig är det skillnad på att sno fisken än att titta på fisken.

För visst är det en skillnad att med fusk skaffa sig fördelar i fotbollsmatcher än att vid sidan om planen anlita en P.I för att ta reda på om fusk pågår?
Polisens undersökningar borde rimligtvis då också vara klandervärda.
Citera
2006-09-27, 13:18
Medlem
Citat:
Dessa lag fuskade.
Jag anser inte att spionera på en förmodad fuskare är lika allvarligt som att fuska.
Det är säkert inte moraliskt rätt, och förmodligen inte ens lagligt. Och då får de väl straffas enligt den praxis som finns.
Men för mig är det skillnad på att sno fisken än att titta på fisken.

För visst är det en skillnad att med fusk skaffa sig fördelar i fotbollsmatcher än att vid sidan om planen anlita en P.I för att ta reda på om fusk pågår?
Polisens undersökningar borde rimligtvis då också vara klandervärda.

Jag håller helt med dig men är man villig att göra sånna där saker tror jag inte steget är långt till att göra andra saker heller.
Citera
2006-09-27, 13:25
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Dessa lag fuskade.

Återigen, Lazio och Fiorentina är påkomna med att göra samma sak som Inter, dvs haft samröre med domare av nåt slag. Det finns inga bevis för att Lazio och Fiorentina fuskat, även fast det är ganska troligt så är en fällande dom utan bevis fortfarande ett justitiemord.
I de förstnämndas fall räknas det som fusk men i det senares som spioneri. Jag förstår det inte.
Men antagligen är det väl onödigt att disskutera frågan eftersom ingen vet vad sanningen är.
Citera
2006-09-28, 23:46
Medlem
icys avatar
Citat:
Återigen, Lazio och Fiorentina är påkomna med att göra samma sak som Inter, dvs haft samröre med domare av nåt slag. Det finns inga bevis för att Lazio och Fiorentina fuskat, även fast det är ganska troligt så är en fällande dom utan bevis fortfarande ett justitiemord.
I de förstnämndas fall räknas det som fusk men i det senares som spioneri. Jag förstår det inte.
Men antagligen är det väl onödigt att disskutera frågan eftersom ingen vet vad sanningen är.

Vad har de olika klubbarna blivit dömda för egentligen?
Citera
2006-10-01, 15:12
Medlem
vinbras avatar
Cagliari - Inter

Men för helvete, ljudet är ju helt jävla felsynkat i tv4-sändningen! :thumbsdow

Edit: Dom fick ordning på ljudet efter ett tag.

Som Blomqvist konstaterade så blev ju faktiskt Inters spel bättre efter Crespos skada, får se om det fortsätter likadant i andra halvlek.
Citera
2006-10-01, 15:59
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Vad har de olika klubbarna blivit dömda för egentligen?

Det är det väl ingen som vet, förutom i Juves fall. Lazio, Viola och Milan är dömda för att ha påverkat matchresultatet, Reggina har jag faktiskt ingen koll på. Angående Lazios dom så gäller den Lazio - Brescia...

"- En hemmamatch som slutade 0-0 där laget blev berövat en solklar straff i den andra halvleken...
- En hemmamatch mot Brescia som slutade 0-0 där huvuddomaren har vittnat om att han aldrig mottagit några direktiv eller dömt till någon av lagens fördel...
- En hemmamatch mot Brescia som slutade 0-0 där huvuddomaren överhuvudtaget inte har straffats...
- En hemmamatch mot Brescia som slutade 0-0 där inga bevis om att Lotito varit i kontakt med de domaransvariga existerar..."

http://www.svenskafans.com/italien/lazio/artikel.asp?id=129745

Nåväl. 4 - 0 mot Torino igår satt dock jävligt fint! Lazio presterade ren propaganda-fotboll i andra halvleken och har nästan ätit upp hela avdraget. Underbart!
Bäst av allt är att Ledesma börjar fylla den enorma luckan efter Liverani!

Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Men för helvete, ljudet är ju helt jävla felsynkat i tv4-sändningen! :thumbsdow

Det var exakt samma sak förr helgen...!
TV4 verkar inte kunna lyckas med en enda produktion...
Citera
2006-10-01, 17:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inter har så mycket klass i truppen att man fixar 1-1 mot Cagliari borta trots att man inte gör en speciellt bra match. Det finns tydligen de som tycker att Zlatan spelar "ganska bra" numera, själv tycker jag nog att han är lika dålig som förra säsongen, även om han har mer boll och springer mer. Hur fan kan man slå bort så många enkla 3-meterspassningar? Det var ju nästan plågsamt att se. Däremot verkar Adriano vara på uppgång, vilket vore trevligt. Inters mittfält och backlinje är svettigt bra, även om det ser lite okoncentrerat ut emellanåt. Om Mancini kan hitta nyckeln kommer Inter sopa banan med resten. Cagliari såg bättre ut nu än förra säsongen, då jag såg ett antal bottenmöten med dem. Deras bästa spelare verkar vara kvar (?).

- F.G
Citera
2006-10-01, 21:42
Medlem
Hur uttalas Cagliari egentligen? I ett annat forum påstår en snubbe att det uttalas som det stavas. Men uttalas det inte Calgari egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in