Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag undrade innan hur det kom sig att du spottade ur dig inlägg, men fick ju min förklaring. Krya på dig.
Du menar att jag måste vara sjuk för att berömma Totti i de ordalagen...?
Men visst har du rätt, italien klarar sig säkert alldeles utmärkt dessa "tior". Finns ju mängder med argument för det, och frågar man olika tränare så håller dom med om det rätt unisont oxå. Likförbannat måste dom bara vara där. Är ju det som är calcio, en lat tia men en blick som ingen annan. Som lika gärna kan spotta på motståndet som genialt avgöra matchen. Den där snubben som många gånger är helt utan verklighetsförankring men som samtidigt själv ofta motiverar hela biljettpriset.
FB,
Tufft att argumentera emot en kille som leder skytte- och assist-ligan och som i somras vann sin tyngsta titel... Men jag försöker iaf, och det gör väl mig till ett missförstått geni alternativt er till blinda... Eller både och.
För ta videon som ex. kontra helgens match mot Palermo (eller vilken match som helst i princip det senaste året). Hans blick för spelet kan ingen någonsin ta ifrån honom, inte hans skott heller. Och det är väl det, samt hans nya mer offensiva position, som är grundanledningarna till hans, på pappret, fina utdelning. Men på videon dribblar han 3-4 killar med jämna mellanrum, vi har Laziomatchen på videon där han går över halva plan som leder till att Montella sätter returen, och Sampdoria hemma för 2-3 år sedan är ett annat (om än extremt, oftast ledde det ju inte till mål) exempel. Nu är väl egentligen det rätt så värdelösa exempel för de genombrotten sker kanske 4-5 gånger per år i världen, men även dribblingar mitt på plan, som inte ger mål och rubriker lyser med sin frånvaro. Kanske för att han inte befinner sig där? Kanske delvis sant, men skulle Zaccardo vara svårare att dribbla av än Gattuso? Visst, hans primära styrka ligger inte där, men det är en gren jag tycker han försämrats avsevärt i.
Och spelet man mot man är en viktig ingrediens som han numer saknar i mina ögon. Nu har förvisso inte Crouch heller de kunskaperna, men han är endast målskytt. Men Totti är inte någon jävla långben, inte någon vars kvaliter endast räcker till små notiser i historieböckerna. Totti är
TOTTI for f. s.,
Il Bimbo Doro, det kanske bästa som hänt italiensk fotboll, sååå förbannat mycket mer än "bara" en vinnare av skytteligan och därav mina höga krav, och jag vägrar att tro att Spallettis (geniala!) spelsystem tagit ifrån honom elementära kunskaper som att dribbla.
Vidare,
Om vi ponerar att han gav fan i spottloskan och spelat för, låt säga, Real (2 CL-guld sedan -00). Då hade han sannolikt haft 5-6-7 titlar mer i bagaget, spelat i åtminstone CL-kvart varje år. Då hade han varit hänföraren av ett av världens bästa lag, varje år. Han hade som sämst hamnat på plats 5 i Pallone D´oro. Varje jävla år. Nu är han pissade på av alltför många (även om inte fb ger rätt vinkling av det som händer i resten av världen).
Nu har han, om jag räknar snabbt 2 titlar med Roma, varav en är den mycket respekterade supercoppa italiana. Medan Costacurta har 4 CL-guld med Milan.
Och det svider lite i mig. Dels att han kunde fått ut någon promille mer av sig själv, speciellt nu, men även att han, trots sin storhet, inte vinner vare sig de pokaler eller den respekt han förtjänar.
Och jag är som sagt inte ens någon stor beundrare av honom.
Krya på dig du med Shuyin.