2007-05-06, 20:34
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag är böjd att hålla med om Blomqvist. Är det inte hans sätt så är det en lustig frisyr som lockar till skratt. Men till hans försvar så verkar han intresserad av italiensk fotboll och visar en vilja att försöka göra bra ifrån sig, något som tyvärr inte kan sägas om särskilt många hos TV4. En del av dem verkar se calcio som ett nödvändigt ont i väntan på spansk eller engelsk fotboll. Det ska bli intressant att se hur de kommer att hantera de spansk-italienska krockar som kommer att uppstå framförallt på söndagskvällarna.

Förhoppningsvis lägger man vissa matcher på någon av de andra kanalerna. Exempelvis TV400?

Det värsta jag vet är när en kanal sitter på massvis med rättigheter utan att sända matcherna man vill se. TV4 har varit riktigt dåliga på detta tidigare så någon bra lösning är nog för mycket att hoppas på.
Citera
2007-05-06, 20:39
Medlem
Treehorns avatar
Är det bara jag som gillar att dom visar dom små lagens matcher? Det finns många spelare man aldrig hade fått se annars. Rosina, Rocchi och Lucarelli för att nämna några... man strötittar ändå bara vid den tiden på en söndag. Topplagen får man ju ändå se i CL och är man fanatisk så är det bara att skaffa fler kanaler.

Kommer ni ihåg tiden med DIV 1 fotboll från england
Citera
2007-05-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Förhoppningsvis lägger man vissa matcher på någon av de andra kanalerna. Exempelvis TV400?

Det värsta jag vet är när en kanal sitter på massvis med rättigheter utan att sända matcherna man vill se. TV4 har varit riktigt dåliga på detta tidigare så någon bra lösning är nog för mycket att hoppas på.

Sedär, ett inlägg från dig som jag kan hålla med om!

Förmodligen hamnar de ratade matcherna på Sport-Expressen, vars sändningar jag faktiskt blivit positivt överraskad av. Bättre kommentatorer än på TV4.
Citera
2007-05-06, 20:40
Medlem
Vagabondens avatar
Borde inte Blomquist kunna bli en hemvändare till Umeå FC? Han borde väl platsa där?
Citera
2007-05-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Stendött derby, fanns bara ett lag som ville vinna, vilket tydligt märktes i andra halvlek. Och bästa chansen hade... givetvis Taddei när han ja... Exakt vad fan gör han? Är det en nick på egen knäskål? Men ger dig dock ett rätt, Madchild, den här matchen påminde om höstens dito, med skillnaden att ni inte hade exakt lika jävla mycket tur nu. Men annars... Ett lag som kan, ett lag som vill och ett lag som blir förbannat uddlöst om inte Totti är på bästa humör. All cred i världen för de babyblå dock, Delio Rossi har verkligen trollat. Mediokra skitspelare utför mirakel, gång på gång. Hade aldrig trott det här innan säsongen, snarare en plats strax över strecket.

Men inte desto mindre... Vagabond... Det börjar dra ihop sig...

Afonso gjorde 34 mål i år. Det multiplicerat med 1.5 är 51. Totti har gjort 21 men behöver göra 5 mål till. På fyra matcher. Kört. Tragiskt.

Reggina och Parma över strecket. Ska vi blåsa av säsongen nu, så inte dom där äckliga åsnorna snor åt sig en Serie A-plats från mindre tråkigt lag?

Grymt viktig seger för Chievo fortfarande så lever hoppet om serie A nästa säsong..... så lätt ska du inte bli av med dom flygande åsnorna...
Citera
2007-05-06, 21:39
Medlem
Shuyins avatar
Vad är det om Tv4 hela tiden?

Det är ju bara att se matcherna via stream så får man välja vilka matcher man vill se och slipper dåliga kommentatorer. Kan inte bli bättre.
Citera
2007-05-07, 00:11
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Vad är det om Tv4 hela tiden?

Det är ju bara att se matcherna via stream så får man välja vilka matcher man vill se och slipper dåliga kommentatorer. Kan inte bli bättre.
Nu har visserligen jag de möjligheterna, men det är ju långt ifrån alla som har det. Jag tycker man har ett ansvar som rättighetsinnehavare.

Sedan har jag både bättre bild och skönare comfort vid TVn.
Citera
2007-05-07, 07:11
Medlem
Vagabondens avatar
San Siro

Hur går ägandet till av San Siro? Är det ett gemensamt ägt bolag som sköter det, eller hyr de arenan av staden?
Citera
2007-05-07, 07:19
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Måste bara gråta en skvätt över Canal+. Ingen mer Jesper Hussfelt under Serie A-matcherna. Det är mycket synd.

Har jag missat något? Ska enda kommentatorn värd namnet lämna oss?
Citera
2007-05-07, 16:54
Medlem
zachs avatar
I´l Bimbo D´oro

Kommer ihåg hans debut, kommer ihåg överstegarna a la Mancini mot Milan för 30 år sedan (som sedermera såg till att Capello fick sparken från Milan), kommer ihåg då han stannat till utanför Trigoria och man känt sig som kung om än för ett litet, litet ögonblick. Oförklarligt nog har jag börjat tyckt mindre och mindre om honom, kanske helt utan anledning, men när jag ser sådana här videos så gråter jag fan i mig. Så mycket fotboll i en liten människokropp, så mycket mer fotbollshjärna än vad alla andra kan stoltsera med. Tillsammans. Ändå har han och hans kunnande reducerats till en promille av det han faktiskt besitter.

Men guess what - Vare sig en filmning eller en spottloska suddar ut en brilliant spelares existens.

Han skulle lämnat Roma för låt säga Real, gett fan i att spotta på Poulsen, och allt, ALLT skulle vara annorlunda.

http://www.youtube.com/watch?v=hxhJneJwT_k

I videon är det uppenbart - hur fan kan denne man vinna skytteligan och vara nära guldskon? I filmen ser man det som alla ändå vet, han är ingen anfallare och kommer aldrig bli det. Och förmår man sig ändå att göra mer mål än (nästa) alla andra så är det ett under. Eller så är man undret personifierat.

Han förtjänade mer än han fick. Och vi romanisti fick mer än vad vi förtjänade.

Ledsen om jag kryddar tråden med lite sentimentalt dravel, är sjuk och har tid att döda så...
Citera
2007-05-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Kommer ihåg hans debut, kommer ihåg överstegarna a la Mancini mot Milan för 30 år sedan (som sedermera såg till att Capello fick sparken från Milan), kommer ihåg då han stannat till utanför Trigoria och man känt sig som kung om än för ett litet, litet ögonblick. Oförklarligt nog har jag börjat tyckt mindre och mindre om honom, kanske helt utan anledning, men när jag ser sådana här videos så gråter jag fan i mig. Så mycket fotboll i en liten människokropp, så mycket mer fotbollshjärna än vad alla andra kan stoltsera med. Tillsammans. Ändå har han och hans kunnande reducerats till en promille av det han faktiskt besitter.

Men guess what - Vare sig en filmning eller en spottloska suddar ut en brilliant spelares existens.

Han skulle lämnat Roma för låt säga Real, gett fan i att spotta på Poulsen, och allt, ALLT skulle vara annorlunda.

http://www.youtube.com/watch?v=hxhJneJwT_k

I videon är det uppenbart - hur fan kan denne man vinna skytteligan och vara nära guldskon? I filmen ser man det som alla ändå vet, han är ingen anfallare och kommer aldrig bli det. Och förmår man sig ändå att göra mer mål än (nästa) alla andra så är det ett under. Eller så är man undret personifierat.

Han förtjänade mer än han fick. Och vi romanisti fick mer än vad vi förtjänade.

Ledsen om jag kryddar tråden med lite sentimentalt dravel, är sjuk och har tid att döda så...

Stort och vackert. Jag håller inte med dig att han han blivit sämre, utan han har helt enkelt ändrat sin spelstil (och position på banan). Han har anpassat sig efter sina skador, men hans fotbollsintelligens finns kvar. Det är bara ett ytterligare bevis på hans storhet att han är fortsatt lyckosam. Nja ok då, kanske lite sämre.

Min husgud Baggio, gjorde samma sak de sista åren. Jag ser ingen självklar italiensk arvtagare till Totti, vilket är trist. Man har vant sig vid att det ska finnas minst en Baggio, Zola, Del Piero eller Totti i toppform, som förtrollar och överraskar en. Även om jag anser att Baggio och Totti är i en klass för sig.
Citera
2007-05-07, 18:06
Medlem
zachs avatar
Som du vet så är vi inte 100% eniga men skit i samma. Apropå Baggio så såg jag denne endast en gång, och det i hans karriärs slutskede men fan vilken respekt dom hade för honom. 3 på honom direkt, men kunde dom inte plocka honom bakifrån så höll dom sig en meter bort, så han inte fick chansen att driblla av hela högen. Var som om det va nån jävla gloria över honom, magiskt på något vis. Och det som sagt efter hans storhetstid.

Mitt bästa minne av Baggio är rätt givet men inte helt oförtjänt, för givetvis var det då Brecia spelade 1-1 bort mot Juve maj (?) -01. Olimpico kokade verkligen när ryktet om kvittering i Turin i den typ 85´te matchminuten. Såg det magiska först på TV efteråt, på en pub i Rom. Karln tog ner en långboll och i samma moment så dribblade han bort Van der Saar. 1 tillslag för att ta ner en långboll vars avsändare han hade ryggen åt samt ta sig förbi målvakten, 1 till för att slå in den. Ett helt omöjligt moment för 99% av världens fotbollsspelare. När dom är som bäst.

Framtiden? Tror inte vi hört och sett det sista av Cassano än. Kombinera honom med Napoli och vi kan le igen (han som person tar vi någon annan gång). Och inte att förglömma, Parmas Rossi och inte minst Toros Rosina. Två guldklimpar. Har sett hemskt lite av honom men många tror även stenhårt på Trevisos Andrea Russotto. 18 bast och braksucce i Serie B, teknik som får Ronaldinho att se ut som en amatör.

Apropå "10´or" så känns det som om Empolis Vannuchi oförtjänt länge glömts bort. Locatelli och Brienza hade jag oxå önskat bättre öde, som Di Michele. Udineses D´Agostino detsamma. Men visst känns det som om framtiden håller mindre av den här varan tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in