2007-06-10, 21:34
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag vet ju att Milan suktar efter honom.
Sant men det betyder ju knappast att de får honom och de lär aldrig gå med på ett byte mellan de spelarna ändå. Vilket jag inte tror att Barcelona skulle göra heller.

Kul att Napoli nu är tillbaka i Serie A. Även om det nu rör sig om säsongen 07/08.
Citera
2007-06-10, 22:11
Medlem
Nisse76s avatar
Läste att Figo forsätter i Inter ett år till, sedan ska han jobba vidare med annat i klubben. Var inte han klar för något arab-lag?
Citera
2007-06-10, 22:22
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Läste att Figo forsätter i Inter ett år till, sedan ska han jobba vidare med annat i klubben. Var inte han klar för något arab-lag?

True.
Figo förlängde idag med Inter till juni 30 2008.

Enligt rykten som gör sig gällande att hans påskrivna kontrakt med Arabklubben ingick en klausul där han fick avbryta kontraket när som helst. Han har ju poserat med den arabiska klubbens tröja.

Hans kärlek till Inter, fansen och Moratti gör att trollkarlen stannar en säsong till och sedan lämnar över staffettpinnen - och sedermera änga sig åt Inters internationella verksamhet.

Vi nerazzurris är mycket glada och tackar Figo för hans tillgivenhet.
Citera
2007-06-10, 22:30
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
True.
Figo förlängde idag med Inter till juni 30 2008.

Enligt rykten som gör sig gällande att hans påskrivna kontrakt med Arabklubben ingick en klausul där han fick avbryta kontraket när som helst. Han har ju poserat med den arabiska klubbens tröja.

Hans kärlek till Inter, fansen och Moratti gör att trollkarlen stannar en säsong till och sedan lämnar över staffettpinnen - och sedermera änga sig åt Inters internationella verksamhet.

Vi nerazzurris är mycket glada och tackar Figo för hans tillgivenhet.
Figo är en modern fotbollshora där kärleken ligger till den som erbjuder bäst pengar och förmåner.
Citera
2007-06-10, 22:33
Medlem
icys avatar
Citat:
Figo är en modern fotbollshora där kärleken ligger till den som erbjuder bäst pengar och förmåner.

Det är väl onödigt sagt. Vem arbetar inte för den som har mest att erbjuda. Men jag förmodar att du är trogen ditt arbete, om du nu har ett, om du skulle få ett bättre erbjudande någonannanstans?
Citera
2007-06-10, 22:34
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Det är väl onödigt sagt. Vem arbetar inte för den som har mest att erbjuda. Men jag förmodar att du är trogen ditt arbete, om du nu har ett, om du skulle få ett bättre erbjudande någonannanstans?
FC Barcelona fan förklarar väl rätt mycket?
Sedan kan du inte riktigt jämföra med vanliga jobb.
Citera
2007-06-10, 22:39
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Då kan du hålla dig till La Liga-tråden.
Att du är ett efterblivet Barcafan som du själv säger, ger dig inte dyslexi per automatik.
Citera
2007-06-10, 23:06
Medlem
icys avatar
Citat:

Jag är inte Barcelona fan, har du helt missat att jag vill att Sevilla skall vinna spanska ligan. Men det är så att jag vill vilket lag som helst skall vinna före Real Madrid i Spanien. Nog med off topic.

Varför inte? Fans vill inte gärna räkna fotbollsproffs som arbete. Det är ett roligt arbete, men ändå ett arbete, får de bättre bud och bättre villkor, så är det ju naturligt med en flytt. Men hade det nu varit mer rimligt att vara fäst vid den klubben men kommer ifrån ursprungligen, och borde spela kvar där hela sin karriär. Med andra ord, inga utomlandsproffs.
Citera
2007-06-10, 23:11
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Jag är inte Barcelona fan, har du helt missat att jag vill att Sevilla skall vinna spanska ligan. Men det är så att jag vill vilket lag som helst skall vinna före Real Madrid i Spanien. Nog med off topic.

Varför inte? Fans vill inte gärna räkna fotbollsproffs som arbete. Det är ett roligt arbete, men ändå ett arbete, får de bättre bud och bättre villkor, så är det ju naturligt med en flytt. Men hade det nu varit mer rimligt att vara fäst vid den klubben men kommer ifrån ursprungligen, och borde spela kvar där hela sin karriär. Med andra ord, inga utomlandsproffs.
Men hade du följt hela karusellen så kan du kanske förstår antpatin mot just Figo.
Inte Ronaldo eller Romario utan just Figo.

Det var just Meat abstracts text nedan jag blev lite stött över.
Citat:
Hans kärlek till Inter, fansen och Moratti gör att trollkarlen stannar en säsong till
Sa han inte samma sak innan han likt en Judas gick över till Real Madrid.
Citera
2007-06-10, 23:18
Medlem
Quorthons avatar
Är väl ingen idé att spekulera egentligen. Men att Figo skulle stanna av kärlek till klubben eller för fansens skull förefaller mindre troligt
Citera
2007-06-11, 10:30
Medlem
hoaxens avatar
det kvittar att Inter vann scudetton, detta var ändå säsongen som ingen kommer att ta på allvar eftersom juve lirade i en lägre div, och milan med fler startade med minus poäng.
Citera
2007-06-16, 09:05
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Shit vad händer Zach?

Roma, Di Canio.....?

Lugn, är samma gamla icke-rasist/fascist/äckel/bonde fortfarande. Milan la sig då billy skulle avsluta karriären, annars hade vagabonden stått med skägget i brevlådan..... Men som sagt, hämnden är ljuv.

Btw vagabond, förslag på vad? För du kan väl inte med att inte låta mig få min rättmätiga hämnd?

Brille, visst, håller med. I andra avseenden så är ju verkligen inte landet enade (Americas cup kanske exkluderad, och cyklingen kanske?) men det säger ju mer om landet än intresset för gli azzurri. Ledsamt oavsett.

Och visst blir kommande säsong intressant. Bara hoppas att ligan fylls på med en del intressanta nyförvärv (och Milan men framförallt Juve måste ju agera, och då säkerligen med en del folk utifrån). Ronaldinho tycker jag själv är överreklamerad men ändock ett namn som inger respekt om man värvar, så för fan Berlusca - dra ur tummen ur röva!

Och Figo är en prostituerad. Precis som många, många andra. Att förneka det är idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in