Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-02, 19:16
  #313
Medlem
Har ett par frågor angående Xperteleven.

1. Hur gör jag egna byten? För mig blir det automatiska byten.

2. Jag är just nu i division 8, blev medlem för ett par veckor sedan. Men jag undrar hur många lag som går direkt till division 7? Har ett lag i Classic League.

3. Jag hade cupmatch x2 matcher för nån vecka sedan, vann den. Men nu möter jag ett lag som spelar i division 3. Vann senaste matchen i ligan med 5-1 . Det jag undrar nu är om jag ska vila dem bästa spelarna?
Ifall jag exempelvis förlorar med 6-0 så påverkar det väl spelarna negativt? Kan deras form sjunka?
Vill inte att mina spelarna som just nu är riktigt bra och formstarka ska tappa.

Tacksam för hjälp.
Citera
2011-10-02, 23:56
  #314
Medlem
Blablablablablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Har ett par frågor angående Xperteleven.

1. Hur gör jag egna byten? För mig blir det automatiska byten.

2. Jag är just nu i division 8, blev medlem för ett par veckor sedan. Men jag undrar hur många lag som går direkt till division 7? Har ett lag i Classic League.

3. Jag hade cupmatch x2 matcher för nån vecka sedan, vann den. Men nu möter jag ett lag som spelar i division 3. Vann senaste matchen i ligan med 5-1 . Det jag undrar nu är om jag ska vila dem bästa spelarna?
Ifall jag exempelvis förlorar med 6-0 så påverkar det väl spelarna negativt? Kan deras form sjunka?
Vill inte att mina spelarna som just nu är riktigt bra och formstarka ska tappa.

Tacksam för hjälp.


1. På taktiksidan så finns det en kryssruta där det står "automatiska byten" ifall du vill göra egna byten låter du den vara tom och använder fliken "byten" för att ställa in specifikationer för byten.

2. Inte säker, 4 bästa kanske går direkt eller kör kval. i de högre divisionerna går ettan direkt och tvåan kvalar.

3. Formen ska gå ner ifall ni spelar dåligt. om du tror att du kommer att förlora vilket lag du än kör med så skulle jag spela med spelare som har dåligt utvecklingsvärde så de kan höja det.
Citera
2011-10-10, 11:17
  #315
Medlem
Fudge0wns avatar
Har en fråga angående min speldirigent och sitter och väljer mellan dessa två:

Spelare nr1: Skicklighet 4, form 14, har hjärta för klubben och är spelintelligent.

Spelare nr2: Skicklighet 7, form 14, har hjärta för klubben.

Vilken av dessa bör jag använda?
Citera
2011-10-11, 23:47
  #316
Medlem
Blablablablablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Har en fråga angående min speldirigent och sitter och väljer mellan dessa två:

Spelare nr1: Skicklighet 4, form 14, har hjärta för klubben och är spelintelligent.

Spelare nr2: Skicklighet 7, form 14, har hjärta för klubben.

Vilken av dessa bör jag använda?

Skulle nog använda spelare nr2
Citera
2011-10-29, 20:40
  #317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Har du hyfsat starkt mittfält? I så fall, 4-5-1 med bollpress. Defensivt om bortaplan, Försiktigt om hemmaplan. Välj mellan spel i djupled & inlägg från kanterna (beroende på spelarmaterial). Om domaren är skicklig och motståndaren väljer offsidefällor bör du köra inlägg. Segerpremier så klart!

Tjena, jag möter en kille med det här uppläget:
4-5-1
<< Spelstil >> Offensiv
<< Anfallsstrategi >> Spel i djupled
<< Försvarsstrategi >> Täpp till i mitten
<< Förberedd >> Nej
<< Aggressivitet >> Normalt
<< Långbollar >> Nej
<< Bollpress >> Ja
<< Offsidefällor >> Nej
<< Tjuvtricks >> Nej
<< Segerpremier >> Nej

Jag vill ju självklart spöa killen, för han kaxxar sig i skolan. vore snällt om du kunde ge mig dem bästa tipse,taktik, och formation osv.
Citera
2011-10-30, 00:57
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeeroe
Tjena, jag möter en kille med det här uppläget:
4-5-1
<< Spelstil >> Offensiv
<< Anfallsstrategi >> Spel i djupled
<< Försvarsstrategi >> Täpp till i mitten
<< Förberedd >> Nej
<< Aggressivitet >> Normalt
<< Långbollar >> Nej
<< Bollpress >> Ja
<< Offsidefällor >> Nej
<< Tjuvtricks >> Nej
<< Segerpremier >> Nej

Jag vill ju självklart spöa killen, för han kaxxar sig i skolan. vore snällt om du kunde ge mig dem bästa tipse,taktik, och formation osv.
Det skulle underlätta ganska mycket om man visste hur ditt lag ser ut eller vilken domare det är som dömer matchen.
Citera
2011-11-09, 21:07
  #319
Medlem
Jag och några polare har precis börjat en ny liga och vill givetvis krossa dom, då xpert har blivit sådan rivalitet för oss, någon duktig som har lust att svara på lite frågor??
Citera
2011-11-13, 00:59
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Jag och några polare har precis börjat en ny liga och vill givetvis krossa dom, då xpert har blivit sådan rivalitet för oss, någon duktig som har lust att svara på lite frågor??


visst
Citera
2011-11-13, 01:00
  #321
Medlem
Agenter

Al Corleone 17/17
Bill Cates 11/11
Billy Wonka 9/9
Buster Bargin 8/8
Gary Greed 12/12
George Bollocks 16/19 (-1, -1, +1)
Goran Djuric 10/10
Helen Paradise 14/14
Kevin Kagge 11/11
Maria Sinn 7/7
Mustafa Hamid 8/9 (-1)
Richard Righteous 12/12
Steve Reave 14/15 (-1)
Tony Dakota 7/8 (-1)
Citera
2011-11-13, 22:23
  #322
Medlem
doughies avatar
Corleone har alltid rätt. Sikta på taktiken "Försiktig" det har fungerat mina 6 år som x11-spelare.
Citera
2011-12-01, 23:45
  #323
Medlem
Hur vet man om någons spelares form är på väg neråt? Går det att titta nånstans?

Har spelat en säsong med ett lag i en kompisliga, några spelare gick + i skicklighet, en spelare gick minus. Andra stannade kvar på sin nuvarande skicklighet .

Vad avgör om man går + eller inte? Utvecklingsvärde? Antal spelade matcher?
Citera
2011-12-02, 13:15
  #324
Medlem
Tjena

Har en fråga angående ungdomsakademin, hittar inte faktan om den på xpertelevensidan så frågar här.
Nu är det så att jag har en veckoinvestering på 300 000 econ i veckan, vilket jag har haft ett tag, men nu är det så att jag inte tycker att jag behöver fler juniorer. Om jag skulle sluta att sätta in en veckoinvestering, men ångra mig om en månad eller så, hur lång tid skulle de då ta att få tillbaka sina 5 stjärnor som man har nu?

Mvh F.D.S
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback