2006-08-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej det är klart.
Det tusentals perser som kom från Iran under Iran-Irak-kriget, 90-talets muslimer från Kosovo och dagens från Irak har alla fördrivits av Israel.

Jisses. För en antisemit är världen enkel tydligen.

Nej men alla palestinier och libaneser och delvis egyptier,jordanier,syrier då
Citera
2006-08-03, 23:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Vilket jude skit man mår illa hur fan kan dem hitta på så mycket skit när dem mördar så pass många civila.

Ska judarna komma på nu att det inte var dem mördar alla civila utan att det är utomjordingar.
Det är nästan rörande att se en europesik muslim måla upp Israel som roten till allt ont. Att den muslkimska världen befunnit sig på ett sluttande plan sedan åtminstone 1600-talet är tydligen inget du reflekterat över? Fundera i stället på om kulturen,och inställningen hos mellanösterns människor kanske kan vara en del av problemet i regionen.

Om det hade funnits civlkurage i Libanaon och övriga arabländer så hade inte Hizbollah fått sitta i orubbat bo i 6 år utan någon fiende att slåss mot. Fundera en minut om världen hade inte hade kunnat se bättre ut med vettigare libaneser men Israel kvar.
Citera
2006-08-03, 23:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej men alla palestinier och libaneser och delvis egyptier,jordanier,syrier då
Syrier? Är du helt okunnig eller skämtar du?
Om någon flytt från militärdiktaturen i Syrien och så är det alltså Israels fel?
Egyptier?
Aha, så de 1000-tals egyptier som lämnat Egypten efter freden med Israel1978 (!) är alltså inte ekonomiskt motiverade emigranter utan på flykt från Israel.
Jordanier?
Ah, du menar samma människor som fördrev palestinierna från Jordanien under "svarta september" på 60-talet. Nu har de alltså också flytt. Ser man på.

Hjälp. Vad ägnar du dig åt i moskén förutom dessa sagoberättelser.
Prova google eller varför inte en historiebok.
Citera
2006-08-04, 00:00
Medlem
Citat:
Det är nästan rörande att se en europesik muslim måla upp Israel som roten till allt ont. Att den muslkimska världen befunnit sig på ett sluttande plan sedan åtminstone 1600-talet är tydligen inget du reflekterat över? Fundera i stället på om kulturen,och inställningen hos mellanösterns människor kanske kan vara en del av problemet i regionen.

Om det hade funnits civlkurage i Libanaon och övriga arabländer så hade inte Hizbollah fått sitta i orubbat bo i 6 år utan någon fiende att slåss mot. Fundera en minut om världen hade inte hade kunnat se bättre ut med vettigare libaneser men Israel kvar.

Nej men det går jo inte att komma ifrån att israel mördar massvis med arabiska barn. Att dem skyller ifrån sig gör mig illamående.

Israel är inte roten till allt ont. Men man retar upp grannländerna att man gång på gång ockuperar och ockuperar och fördriver människor. Att man mördar civila ger dem knappast plus poäng.

Ja hizbullah borde aldrig fått ha kvar sina vapen efter att inbördeskriget tog slut. Jag håller med dig, dem är inte libanons arme, varför ska dem vara beväpnade. Men jag vet inte riktigt om libanons arme hade klarat av att avväpna Hizbullah utan hjälp utifrån.
Citera
2006-08-04, 00:03
Medlem
Citat:
Syrier? Är du helt okunnig eller skämtar du?
Om någon flytt från militärdiktaturen i Syrien och så är det alltså Israels fel?
Egyptier?
Aha, så de 1000-tals egyptier som lämnat Egypten efter freden med Israel1978 (!) är alltså inte ekonomiskt motiverade emigranter utan på flykt från Israel.
Jordanier?
Ah, du menar samma människor som fördrev palestinierna från Jordanien under "svarta september" på 60-talet. Nu har de alltså också flytt. Ser man på.

Hjälp. Vad ägnar du dig åt i moskén förutom dessa sagoberättelser.
Prova google eller varför inte en historiebok.

Syrien och golan går det ihop för dig.

Egypten och sinai går det ihop för dig.

Jordanien - palestinier som bor i flyktingförläggningar som gett sig av till väst.

Det jag pratar om är efter 1948 och fram tills nu. Det finns följder av allt i mellanöstern allt hänger ihop på något sätt.
Citera
2006-08-04, 00:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej men det går jo inte att komma ifrån att israel mördar massvis med arabiska barn. Att dem skyller ifrån sig gör mig illamående.

Israel är inte roten till allt ont. Men man retar upp grannländerna att man gång på gång ockuperar och ockuperar och fördriver människor. Att man mördar civila ger dem knappast plus poäng.

Ja hizbullah borde aldrig fått ha kvar sina vapen efter att inbördeskriget tog slut. Jag håller med dig, dem är inte libanons arme, varför ska dem vara beväpnade. Men jag vet inte riktigt om libanons arme hade klarat av att avväpna Hizbullah utan hjälp utifrån.
Arabiska barn ja.
Du har en bra kikare för de övergrepp som israelisk militär begår. Fint om du kunde zooma in på dian trosfränder i Irak också. Eller kanske skapa en demonstration mot övergreppen gjorda av muslimer i Darfur.

Så länge shiamilisen ägnar sig åt angrepp mot Israel kommer dess söner och döttrar att riskera livet. Så fungerar krig.

Fråga dig i stället vem som har något att vinna på det. Israel kommer att inom ett par månader vara ersatta av FN-styrkopr och åka hem och kratta sina kravar och sanera sin ekonomi som tagit rejält stryk av kriget. Några territoriella vinster blir det inte, bara förluster i live och pengar.
Citera
2006-08-04, 00:11
Bannlyst
Citat:
Försökte Israel lösa konflikten fredligt då?

Försökte man förhandla med libanesiska regering och varna dem, om ni inte tar tag i hizbullah och avväpnar dem så kommer vi att anfalla er. försökte man med några somhelst fredliga medel avvärja ett krig.

NEJ det försökte man inte, eller enligt dig så kanske man gjoirde det.

I dagens samhällen så försöker man undvika krig till varje pris.

Israel är krigskåta människor dem vill alltid krig, alltid nämn en konflikt dem försökt lösa fredligt?

Får muslimer använda ordet kåt?

Och islamister som Hisallah är krigskåta muslimer som riskerar andra muslimers liv enbart för sin egen vinnings skull.

Erat problem är ju krigskåta jihadnazister som är så kåta de är desperata att dö för att nå 72 villiga jungfruar som öppet väntar på dom

Nu när regeringen skyllt på kollektiv bestraffnig pga av hissallah och muslimska länder erbjudit sig soldater till FN under FN-ledd trupp

Tycker du inte detta borde varit ett bra till fälle att avväpna Hisallah?

Hisallah är inte Libanon

Hisallah för inte libanesernas talan

Har du märkt det islameurpe? När de anklagar israelerna drar de upp Libanon och det "oskyldiga" folket

När det handlar om att hota Isarel, då handlar det enbart om Hisallah, hisallah som organisation och hisallah som väpnad gren

Inget annat
Citera
2006-08-04, 00:15
Bannlyst
Citat:
Arabiska barn ja.
Du har en bra kikare för de övergrepp som israelisk militär begår. Fint om du kunde zooma in på dian trosfränder i Irak också. Eller kanske skapa en demonstration mot övergreppen gjorda av muslimer i Darfur.

Så länge shiamilisen ägnar sig åt angrepp mot Israel kommer dess söner och döttrar att riskera livet. Så fungerar krig.

Var det Sudan eller Darfur konflikten med resultatet 180.000 döda och 2 miljoner på flykt skedde?

Minns inte om det var regeringen som bl a hade stöd från al-Qaida?

Så länge shiamilisen ägnar sig åt angrepp mot israel kommer dess söner och döttrar att riskera livet? Och för shiamilisen innebär det martyrskap
Citera
2006-08-04, 00:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Syrien och golan går det ihop för dig.

Egypten och sinai går det ihop för dig.

Jordanien - palestinier som bor i flyktingförläggningar som gett sig av till väst.

Det jag pratar om är efter 1948 och fram tills nu. Det finns följder av allt i mellanöstern allt hänger ihop på något sätt.
Men vad i h-e. Är du full?

Påstår du att vi i Sverige har syriska flyktingar från Golanhöjderna 1967?
Du får gärna hitta en (1). Att regimen i Syrien drivit ut 1000-tals på egen hand, det är alltså inte sant?

Sinai? Vad avses? Israel lämnade tilllbaka området 1978...?
Jag vet inte om du har uppfattat det, men terrordåden i Sharm-al-Sheik inträffade i Egypten.

När du skriver Jordanien så antar jag att du menar Västbanken. Såvitt jag förstår så har Jordanien gett upp alla anspråk på Västbanken i samband med fredsuppgörelsen med Israel, så några jordanska flyktingar kan inte gärna förekomma.

Och nej. Allt i mellanöstern hänger inte alls ihop på något sätt. Du tror det, och det är sorkligt, men det blir inte mer sant för det. Egypten är ett fattigt land med muslimska terrorister. Deras problem har inte med Israel att göra; ett land de har fred med sedan nästan 30 år! Deras problem är deras till del rubbade befolkning som ägnar sig åt terror mot turister från väst. Egyptierna i WTC-planen var inte på flykt från Israel. Iraks probelm är också deras egna.

Jag är ledsen, men för att vara debattör om mellanösternfrågan är du parodiskt dåligt insatt. God natt.
Citera
2006-08-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Får muslimer använda ordet kåt?

Och islamister som Hisallah är krigskåta muslimer som riskerar andra muslimers liv enbart för sin egen vinnings skull.

Erat problem är ju krigskåta jihadnazister som är så kåta de är desperata att dö för att nå 72 villiga jungfruar som öppet väntar på dom

Nu när regeringen skyllt på kollektiv bestraffnig pga av hissallah och muslimska länder erbjudit sig soldater till FN under FN-ledd trupp

Tycker du inte detta borde varit ett bra till fälle att avväpna Hisallah?

Hisallah är inte Libanon

Hisallah för inte libanesernas talan

Har du märkt det islameurpe? När de anklagar israelerna drar de upp Libanon och det "oskyldiga" folket

När det handlar om att hota Isarel, då handlar det enbart om Hisallah, hisallah som organisation och hisallah som väpnad gren

Inget annat

Hizbullah är och kommer aldrig vara libanon. Hizbullah kommer avväpnas inom snar framtid.

Hahahah jihad nazisterna som ska få 72 jungfuar vart fan har du fått det i från
Citera
2006-08-04, 00:28
Medlem
Citat:
Men vad i h-e. Är du full?

Påstår du att vi i Sverige har syriska flyktingar från Golanhöjderna 1967?
Du får gärna hitta en (1). Att regimen i Syrien drivit ut 1000-tals på egen hand, det är alltså inte sant?

Sinai? Vad avses? Israel lämnade tilllbaka området 1978...?
Jag vet inte om du har uppfattat det, men terrordåden i Sharm-al-Sheik inträffade i Egypten.

När du skriver Jordanien så antar jag att du menar Västbanken. Såvitt jag förstår så har Jordanien gett upp alla anspråk på Västbanken i samband med fredsuppgörelsen med Israel, så några jordanska flyktingar kan inte gärna förekomma.

Och nej. Allt i mellanöstern hänger inte alls ihop på något sätt. Du tror det, och det är sorkligt, men det blir inte mer sant för det. Egypten är ett fattigt land med muslimska terrorister. Deras problem har inte med Israel att göra; ett land de har fred med sedan nästan 30 år! Deras problem är deras till del rubbade befolkning som ägnar sig åt terror mot turister från väst. Egyptierna i WTC-planen var inte på flykt från Israel. Iraks probelm är också deras egna.

Jag är ledsen, men för att vara debattör om mellanösternfrågan är du parodiskt dåligt insatt. God natt.

Allt i mellanöstern hänger ihop bättre än vad du verkar tro. Inbördeskriget i libanon, stöd från syrien till muslimerna, andra sidan judarna som stödjer kristna miliser som massakrerade tusentals civila. Palestina konflikten alla arabländer stödjer palestina, Usa stödjer Israel. Iran vill utrota israel men vågar inte pga USA. Iran stödjer syrien. Saudi arabien är så pass korrupta så dem stödjer hellre Israel och usa än sina bröder i palestina.
Egyptens presidet tror det var (sadat) ville slänga ut alla judar ut i havet).
Israel har ockuperat mer än 2/3 av den egentliga landet som dem blev tilldelade. Dem har ockuperat arabländerna. Dem har ockuperat jerusalem,
''Judarnas förlovade land sträcker sig från nilen till eurfrat"
vilket rör hela regionen.

Allt hänger ihop mer än du anar om israel bara skulle försvinna spårlöst då skulle inte det finnas konflikter i mellanöstern. Det tror jag faktist inte.

Men israel finns som ockupations makt och det stör grannländerna.
Citera
2006-08-04, 00:28
Bannlyst
Citat:
Hizbullah är och kommer aldrig vara libanon. Hizbullah kommer avväpnas inom snar framtid.

Hahahah jihad nazisterna som ska få 72 jungfuar vart fan har du fått det i från

Kan du ge ett bra exempel på hur dom ska avväpnas? För dig försvarar dom ju Libanon?? Dom har ju rätt att attackera Israel??? Hur ska du ha det??

Ja.. jihad nazister? Muslimer som dödar muslimer och muslimer som beundrar det dom gör?

Kul du har lite humor ialla fall... skulle behövas mer hos er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in