Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Syrien och golan går det ihop för dig.
Egypten och sinai går det ihop för dig.
Jordanien - palestinier som bor i flyktingförläggningar som gett sig av till väst.
Det jag pratar om är efter 1948 och fram tills nu. Det finns följder av allt i mellanöstern allt hänger ihop på något sätt.
Men vad i h-e. Är du full?
Påstår du att vi i Sverige har syriska flyktingar från Golanhöjderna 1967?
Du får gärna hitta en (1). Att regimen i Syrien drivit ut 1000-tals på egen hand, det är alltså inte sant?
Sinai? Vad avses? Israel lämnade tilllbaka området 1978...?
Jag vet inte om du har uppfattat det, men terrordåden i Sharm-al-Sheik inträffade i
Egypten.
När du skriver Jordanien så antar jag att du menar Västbanken. Såvitt jag förstår så har Jordanien gett upp alla anspråk på Västbanken i samband med fredsuppgörelsen med Israel, så några jordanska flyktingar kan inte gärna förekomma.
Och nej. Allt i mellanöstern hänger inte alls ihop på något sätt. Du tror det, och det är sorkligt, men det blir inte mer sant för det. Egypten är ett fattigt land med muslimska terrorister. Deras problem har inte med Israel att göra; ett land de har fred med sedan nästan 30 år! Deras problem är deras till del rubbade befolkning som ägnar sig åt terror mot turister från väst. Egyptierna i WTC-planen var inte på flykt från Israel. Iraks probelm är också deras egna.
Jag är ledsen, men för att vara debattör om mellanösternfrågan är du parodiskt dåligt insatt. God natt.