2006-08-01, 15:40
Medlem
humanlifes avatar
Israel har inget i Libanon att göra.

Att rättfärdiga deras bestialiska krig med lögner och påhitt, det gör verkligen inte saken bättre.
Citera
2006-08-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Om ni kollar på CNN nu så ser ni hur de libanesiska civilisterna (som själva har förlorat sina anhöriga i attacken) själva svär på att hizbollah inte skjutit ett enda skott från de civila områden som israelerna hävdar att de skulle ha skjutit ifrån och säger saker som att "ifall ni kan leta upp en enda tomhylsa så har ni övertygat mig".
Ja, och de hade ju heller inga raketramper i Qana. Den här mobila raketrampen som skjuter raketer mot Israel och sen gömmer sig i ett garage finns alltså inte.
Citera
2006-08-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
För att innan konflikten började så satt Hizbollah och lobbade raketer fyllda med stålkulor och sprängmedel in i (civila) israeliska byar och dödade barn, gamla och vuxna utan åtskillnad?
Det där är ju helt enkelt inte sant. Caine visade en länk till vilka attacker Hezbollah hade gjort innan Israels attack. Det var några få attacker mot militärposteringar.
Citat:
Och inte saknar han moral, det gör ingen. Det är bara det att hans moral säger att en bra israel är en sprängd israel, och att en libanesisk civil som dör pga att hans armé använder dem som mänskliga sköldar dör för en god sak.
Vi har väl olika åsikt om moral, men jag tycker att "en bra israel är en sprängd israel" tyder på en väldig avsaknad av moral. Jag tror inte heller att han anser det. Återigen retorik, politik, taktik etc etc...
Citera
2006-08-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Av vilken jävla anledning ger det dig rätt och att tro jag är JUDE!?

Om du läste ordentligt skulle du se jag gjorde jämförelser med vad HIZBOLLAH GÖR!

Men i stället för att beskylla hizbolla göra samma sak som israel gör, kallar du mig jude. Jävligt lågt du

Du kommer inte svara på några inlägg som jag skriver? Nej... det brukar vara så att muslimer vägrar att svara/kommentera vad muslimer gör Oavsett hur många jämförelser man gör

Du blir äcklad och kallar mig jude?

Men du blir inte äcklad av att hizbollah ropar allahu akbaur och dödar palestinska barn?

Men du gnäller på israelerna och att det är en självklarhet att de ser barnen som terrorister men inte när hizbolla gör samma sak?

Där kom nazisten fram i dig till slut

Jag väntar fortfarande på svar

Är hizbollah terrorister när de dödade palestinska barn som lekte med sina raketer?

Samma sak!

Hizbollah är guds parti... innebär det då att Allah och Profeten är terrorister som dödar barn?

Israelerna är ju det?

Jag har svarat på varenda inlägg du har skrivit hitills, jag har sagt att hizbullah är terrorister, jag har sagt att om hizbullah gömmer sig bland civilbefolkningen och använder dem som mänskliga sköldar så har det inget med Islam att göra. Dem hizbullah medlemmar som gör detta kommer hamna i helvetet, dem är fega människor ska dem kriga så ska dem kriga som människor man mot man. Men judar som mördar så många civila dem bara kan och bara ignorerar omvärldens kritik äcklar mig.

Hizbullah är terrorist om dem dödar libanesiska barn,palestinska barn,judiska barn så spelar det ingen roll terrorist stämpeln tas inte bort om dem mördar andra än judar.

Hitta ett inlägg där jag försvarar terrorism?

Jag kan hitta hur många inlägg som helst där du smutskastar Islam, och försvarar det israel gör.

Är du stolt över det judarna gör?
Är du stolt när judarna bombar sönder hela libanon?
Tycker du att judarna ska utrota alla araber så judarna kan vara i fred sen?
Tycker du att dem palestiniern som fördrivits från sina hem ska få komma få återvända?
Tycker du att alla palestinier som är fängslade i israels fängelser ska få en rättegång?
Tycker du att det är rätt att israel fördriver palestinier och sedan skänker bort deras mark till extremist judar?
Tycker du israel ska fortsätta mörda alla libaneser som inte har med kriget att göra.
Tycker inte du att man ska försöka lösa allt fredligt innan man förstår ett helt land, och flera hundra tusens människors liv.

Jag tycker att vi ska sluta tycka synd om judarna, dem har visat sig vara stora rasister judarna, dem går alltid sin egen väg trots att FN lägger fram resolution efter resolution. Varför kan intte judarna gå toll 1948 gränser som sattes av FN. Varför uppfyller dem inte det? Då kan jag fördöma all våld mot israel.

Men du däremot har inte kritiserat israel i något inlägg, det tolkar jag som att du är israelvän eller jude. Jag begär inte att du ska kritisera dem för att jag ska tycka om dig men jag begär att du är opartisk i konflikten och inte springer med judisk propaganda mot islam.
Citera
2006-08-01, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Jag har svarat på varenda inlägg du har skrivit hitills, jag har sagt att hizbullah är terrorister, jag har sagt att om hizbullah gömmer sig bland civilbefolkningen och använder dem som mänskliga sköldar så har det inget med Islam att göra. Dem hizbullah medlemmar som gör detta kommer hamna i helvetet, dem är fega människor ska dem kriga så ska dem kriga som människor man mot man. Men judar som mördar så många civila dem bara kan och bara ignorerar omvärldens kritik äcklar mig.

Hizbullah är terrorist om dem dödar libanesiska barn,palestinska barn,judiska barn så spelar det ingen roll terrorist stämpeln tas inte bort om dem mördar andra än judar.

Jag kan hitta hur många inlägg som helst där du smutskastar Islam, och försvarar det israel gör.

Tycker du att dem palestiniern som fördrivits från sina hem ska få komma få återvända?
Tycker du att alla palestinier som är fängslade i israels fängelser ska få en rättegång?
Tycker du att det är rätt att israel fördriver palestinier och sedan skänker bort deras mark till extremist judar?
Tycker du israel ska fortsätta mörda alla libaneser som inte har med kriget att göra.
Tycker inte du att man ska försöka lösa allt fredligt innan man förstår ett helt land, och flera hundra tusens människors liv.

Jag tycker att vi ska sluta tycka synd om judarna, dem har visat sig vara stora rasister judarna, dem går alltid sin egen väg trots att FN lägger fram resolution efter resolution. Varför kan intte judarna gå toll 1948 gränser som sattes av FN. Varför uppfyller dem inte det? Då kan jag fördöma all våld mot israel.

Men du däremot har inte kritiserat israel i något inlägg, det tolkar jag som att du är israelvän eller jude. Jag begär inte att du ska kritisera dem för att jag ska tycka om dig men jag begär att du är opartisk i konflikten och inte springer med judisk propaganda mot islam.

ISRAELER och JUDAR är nödvändigtvis inte samma sak, som jag sa tidigare i tråden, vad fan har judarna i argentina med Israels millitära offensiv att göra?!

Panna!!
Citera
2006-08-01, 15:53
Bannlyst
Citat:

Har jag påpekat du försvarat terrorister (varför i helvete kommer folk med falska anklagelser jag ska ha sagt något jag inte gjort?!)

Du gör dina egna tolkningar om mig, men det får stå för dig. Men kom fan inte och påstå jag står för det du tolkar annat!

Nej, jag är inte stolt över judarna, har jag påpekat det? Jag står inte på nåns sida om du inte fattat det. Men även hizbolla förtjänar kritik.
Varför skulle jag vara stolt över att judarna bombar libanon (då hade jag påpekat det!) Islamister är ju stolta över att bomba oskyldiga?
Handlar det om araber nu helt plötsligt?
Ja, alla borde få ha rätt att vara i sina hem (har jag påpekat annat?)
Ja, varför skulle de inte få rättegång? (Har jag påpekat annat?)
Nej det är inte rätt, Israel har ochså lämnat tillbaka landsområden (glömt det?)
Tycker du att islamister ska få döda alla som är emot radikal islam?
Har jag påpekat man inte ska lösa detta fredligt, men hur ska det gå med en islamistisk organisation som bara tänker på sig själv?
Citera
2006-08-01, 15:54
Medlem
Citat:
Man behöver inte sprida "judisk" propaganda mot islam. Det räcker att läsa Koranen:

http://www.fomi.nu/korancitat/valdsuppmaningar.htm
Citera
2006-08-01, 16:01
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Vi har väl olika åsikt om moral, men jag tycker att "en bra israel är en sprängd israel" tyder på en väldig avsaknad av moral. Jag tror inte heller att han anser det. Återigen retorik, politik, taktik etc etc...

Hizbollah har staten Israels utplånande på programmet. Inte delande, eller gemensamt styre. Utplånande. Och du vill prata moral med ledaren för en sådan organisation?
Citera
2006-08-01, 16:30
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Ja, och de hade ju heller inga raketramper i Qana. Den här mobila raketrampen som skjuter raketer mot Israel och sen gömmer sig i ett garage finns alltså inte.

Den filmen säger ju jävligt mycket. Hur vet du att det är från Qana? Hur vet du att det är från ett tätbefolkat område? Hur vet du att det är en lastbil lastad med missiler som åker in i garagaet? Hur vet du någonting? För att det står det?

Något lite mer konkret får du nog allt ta och komma med, när de civila som själva vart attackerade (och vars familjemedlemmar har blivit dödade) själva Svär på att hizbollah aldrig skjutit en enda kula ifrån det området, i CNN.
Citera
2006-08-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Den filmen säger ju jävligt mycket. Hur vet du att det är från Qana? Hur vet du att det är från ett tätbefolkat område? Hur vet du att det är en lastbil lastad med missiler som åker in i garagaet? Hur vet du någonting? För att det står det?

Något lite mer konkret får du nog allt ta och komma med, när de civila som själva vart attackerade (och vars familjemedlemmar har blivit dödade) själva Svär på att hizbollah aldrig skjutit en enda kula ifrån det området, i CNN.
Och hur vet du att araberna på CNN bodde i det området, och att deras familjemedlemmar blivit dödade? Något lite mer konkret får du nog ta och komma med.

Förresten, är inte CNN en zog-kontrollerad del av de sionistiska judemedierna?

Det går säkert att med Google Earth kolla upp området och se om det ser ut som flygfotot i början av filmen visar.
Citera
2006-08-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glox
ISRAELER och JUDAR är nödvändigtvis inte samma sak, som jag sa tidigare i tråden, vad fan har judarna i argentina med Israels millitära offensiv att göra?!

Panna!!

alla judar i världen jobbar för israel... tro mig dom har samma åsikter förutom kanske några få... 96% i israel stödjer det israel gör nu mot libanon... skulle det finnas en procentsiffra om judarna i resten av världen skulle den vara liknande. därför kan man uttrycka sig med "judarna" när man vill i den här konflikten.
Citera
2006-08-01, 17:18
Medlem
Citat:
Har jag påpekat du försvarat terrorister (varför i helvete kommer folk med falska anklagelser jag ska ha sagt något jag inte gjort?!)

Du har jo hur mycket förutfattade åsikter om islam som du kommer med, så man tror att du vill att jag ska försvara terrorister.

Citat:
Du gör dina egna tolkningar om mig, men det får stå för dig. Men kom fan inte och påstå jag står för det du tolkar annat!

Nej, jag är inte stolt över judarna, har jag påpekat det? Jag står inte på nåns sida om du inte fattat det. Men även hizbolla förtjänar kritik.
Varför skulle jag vara stolt över att judarna bombar libanon (då hade jag påpekat det!) Islamister är ju stolta över att bomba oskyldiga?
Handlar det om araber nu helt plötsligt?
Ja, alla borde få ha rätt att vara i sina hem (har jag påpekat annat?)
Ja, varför skulle de inte få rättegång? (Har jag påpekat annat?)
Nej det är inte rätt, Israel har ochså lämnat tillbaka landsområden (glömt det?)
Tycker du att islamister ska få döda alla som är emot radikal islam?
Har jag påpekat man inte ska lösa detta fredligt, men hur ska det gå med en islamistisk organisation som bara tänker på sig själv?

Det handlar om palestinier som är hemlösa som bor som flyktingar i libanon,syrien och jordanien. Det handlar om att dem ska få komma tillbaka till sina hem. Där har du grunden till hatet mot judarna. Hemlösa människor som bor i flyktingläger i andra länder som drömmer att få komme hem.

Självklart ska man kritisera hizbullah för vad dem gör. Jag kan garantera att judehatet har bara ökat efter den här konflikten, tror du att libaneser som fått sina barn mördade av judar kommer att förlåta judarna?.

Konflikten har bara stärkts, Israel har inte velat förbättra den med sitt hat att utrota araber.

Det glädjer att hela världen har börjat vakna och vågar kritisera Israel.

Kan tilläga att om du tror att israel krigar enbart med hizbullah så har du fel. israel krigar mot civil befolkningen i libanon och delvis hizbullah kolla bara på antalet döda civila så förstår du nog att israels aggresion är misslyckad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in