2014-03-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
SOL placering, Lappetorp, Bettna, Nyköping. 2011-2012. Bästa tiden i mitt liv rent utsagt.
Saknar tillbaka dit som fan och ångrar att jag inte betedde mig som skit så jag skulle fått bo där längre. Aldrig mått så bra i hela mitt liv!

Inte för att vara otrevlig, men då undrar man ju lite vad du har haft för typ av uppväxt? Eller menar du att det var den bästa tiden i ditt liv sedan du började droga?
Citera
2014-03-14, 18:49
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Inte för att vara otrevlig, men då undrar man ju lite vad du har haft för typ av uppväxt? Eller menar du att det var den bästa tiden i ditt liv sedan du började droga?
Ja, för att jag inte fick bo där för soc.
Citera
2014-03-14, 19:53
Medlem
huvudpunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrazepam
Sitter på iris utvecklingscenter i Enköping just nu, har ni några frågor så kör på! Trivs f.ö väldigt bra här.

Har en gammal vän som sitter där! Skulle själv vilja hamna där men kommunen nekar behandling och hänvisar till öppenvården vilket inte har fungerat! Eftersom det är för dyrt med behandling!
Citera
2014-03-19, 11:08
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marioneta
Någon här som har varit på Rockesholms behandlingshem?
Jag vill veta hur man spenderar dagarna och om man får ha med sig sin dator?
Och hur är det med droger? Är det lätt att folk tar in droger och ger till andra? Har Rockesholm bra kontroll över detta? Kissprov? Vill bli drogfri på bästa möjliga sätt. Vill inte utsätta mig för substanser bara för att idioter finns som tycker det är coolt att ta in sånt i behandlingshemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Undrar också, ska ev. till samma hem! Tacksam för svar!!

Om ni fortfarande har funderingar om Rockesholm så är det bara göra en quote på mitt inlägg & ställa era frågor.

Jag kan nog svara på dom flesta frågor angående avgiftning, motivationen, primären & utsluss.

Så fråga på, bara glad om jag kan hjälpa till & enligt mig så är Rockis ett riktigt KANON ställe.
Citera
2014-04-08, 21:01
Medlem
Nicke1234s avatar
Har varit på Renforsens LVM-hem i Vindeln i 6 månader. Muckade idag! Skönt som fan att vara hemma. Riktigt skitställe...
Senast redigerad av Nicke1234 2014-04-08 kl. 21:05.
Citera
2014-04-09, 03:20
Medlem
Toxicangersyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
En liten fråga bara.. de känns som om många av er känner någon viss stolthet av att legat inne på behandlingshem? O för dom flesta verkar de inte ha hjälpt heller? Är de för att ni själva inte vill eller för att vården var kass?

Bara funderingar från en som inte är fast själv!

Det var en upplevelse för mig att sitta inne på behandlingshem, har aldrig rotat så djupt i mig själv innan om vad som verkligen gnager Själva grejen med att behöva ta professionell hjälp av socialförvaltningen på grund av missbruk är inte lika kul att gå igenom och inte avgiftningen häller..
Efter 3 månaders institution började man vänja sig vid att ha schemalagda dagar full med NA-möten, gruppterapi, yoga, städning, gå upp tidigt varje dag. Man blir institutionskadad till slut...

Stoltheten från min sida är att jag slutförde ett halvårs 12-stegsbehandling, jag var dock bara drogfri 4 1/2 månad.. Fick fnys om spice som inte syntes på spicestickorna

Många som kom in på det behandlingshemmet jag var på drog där ifrån lika fort som dom kom, i och med att det var ingen låst avdelning utan man var där frivilligt. "Öppna dörrar".

Personalen på behandlingshemmet var allt ifrån förjävliga till underbara Vården ger jag 8/10 på Prokrami kvinnobehandling i Stehag skåne. (Rönneholms slott)
Citera
2014-04-09, 03:22
Medlem
Toxicangersyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Har varit på Renforsens LVM-hem i Vindeln i 6 månader. Muckade idag! Skönt som fan att vara hemma. Riktigt skitställe...

Förstår att det är skönt! 6 månader är lång tid... Speciellt på en låst institution
Senast redigerad av Toxicangersyndrome 2014-04-09 kl. 03:25.
Citera
2014-04-10, 02:37
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxicangersyndrome
Förstår att det är skönt! 6 månader är lång tid... Speciellt på en låst institution

Jo, visst är det så! Har du också varit på Renforsen?
Citera
2014-04-10, 11:03
Medlem
Hej vet någon hjälp mot (hppd?) eller lsd psykos? Jag har haft ett missbruk innan med allt möjligt i ett försök att läka trauman, lsdn gav mig flashback om ett trauma vid 8 års ålder och jag fick någon slags psykos efter, jag åkte in till maria ungdom men dom vill bara diagnosera mig med dissociation och jag känner att alla i min närhet förvirrar mig och lurar mig, det har snart gått ett år och har börjat med ssri men det blir ändå aldrig riktigt bra.
Citera
2014-04-11, 11:24
Medlem
SIS ungdomshem fagared(avdelning granliden och ekliden) Göteborg, SIS ungdomshem margaretelund(avdelning täppan 1) Lidköping, hajstorp HVB i töreboda, idavallen i gävle HVB,annama hvb Borlänge :/
Citera
2014-04-16, 11:12
Medlem
Har en vän som åker in på Korpberget imorgon..
Läst en del här och verkar vara ett jävligt ställe!

Men hur funkar det med telefon? Får man inte använda den någonting alls under vistelsen där?
Citera
2014-04-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elie93
Har en vän som åker in på Korpberget imorgon..
Läst en del här och verkar vara ett jävligt ställe!

Men hur funkar det med telefon? Får man inte använda den någonting alls under vistelsen där?

Personligen så tycker jag att korpberget är ett jättebra ställe, det räddade mig i mitt tillfrisknande. Det är intensivt och långa dagar, det märks snabbt om folk pallar trycket.

Man får ringa ankomstsamtal sen köpa telefonkort i kiosken som är dyra som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in