Citat:
Ursprungligen postat av
LittleDave
En liten fråga bara.. de känns som om många av er känner någon viss stolthet av att legat inne på behandlingshem? O för dom flesta verkar de inte ha hjälpt heller? Är de för att ni själva inte vill eller för att vården var kass?
Bara funderingar från en som inte är fast själv!
Det var en upplevelse för mig att sitta inne på behandlingshem, har aldrig rotat så djupt i mig själv innan om vad som verkligen gnager

Själva grejen med att behöva ta professionell hjälp av socialförvaltningen på grund av missbruk är inte lika kul att gå igenom och inte avgiftningen häller..
Efter 3 månaders institution började man vänja sig vid att ha schemalagda dagar full med NA-möten, gruppterapi, yoga, städning, gå upp tidigt varje dag. Man blir institutionskadad till slut...
Stoltheten från min sida är att jag slutförde ett halvårs 12-stegsbehandling, jag var dock bara drogfri 4 1/2 månad.. Fick fnys om spice som inte syntes på spicestickorna
Många som kom in på det behandlingshemmet jag var på drog där ifrån lika fort som dom kom, i och med att det var ingen låst avdelning utan man var där frivilligt. "Öppna dörrar".
Personalen på behandlingshemmet var allt ifrån förjävliga till underbara

Vården ger jag 8/10 på Prokrami kvinnobehandling i Stehag skåne. (Rönneholms slott)