2013-11-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
Ja. Men för mina vänner så var inte den här brytas ner saken riktigt vad dem ville. Dem vände istället stället ryggen. Vilket även jag faktiskt skulle göra, det man behöver i en behandling är ju stöd och hjälp. Ingen som bryter ner en ännu mera. Oftast är dem så trasiga redan när dem kommer in så att då trycka ner personen ännu mera, eller iaf. försöka göra så slår helt fel på många.

Nu har jag inte varit där själv. Men dem beskriver det som någon sorts pappilon blandat med midnight express. Vilket inte låter något vidare. Jag blir faktiskt arg bara jag tänker på att dem ska trycka ner den som redan är svag. Heja taggarna utåt.

Kvacksalveri på hög nivå! Tokstollarna på Korpberget verkar ha lyft tolvstegsgalenskaperna till ytterligare en nivå.
Citera
2013-12-06, 15:32
Medlem
Rikstackandes avatar
Någon som vet något om Hällekils gård? Min soc fick verkligen brpttom med att jag skulle dit. Jag som har 50 Flubromazepam 10 mg och 70 Diclazepam 1mg att knarka upp innan avgiftningen.
Citera
2013-12-06, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikstackande
Någon som vet något om Hällekils gård? Min soc fick verkligen brpttom med att jag skulle dit. Jag som har 50 Flubromazepam 10 mg och 70 Diclazepam 1mg att knarka upp innan avgiftningen.

Käka diclan med ta men in flubron på nåt fiffigt sätt, det visar oftast inte på de stickor dom använder.
Citera
2013-12-06, 16:45
Medlem
Rikstackandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Käka diclan med ta men in flubron på nåt fiffigt sätt, det visar oftast inte på de stickor dom använder.
Problemet är att jag vill bli drogfri, vill inte använda något på hemmet eller avgiftningen.
Citera
2013-12-06, 17:15
Medlem
Hmm, om det är någon som bor i Nederländerna så kan jag gladeligen berätta om behandlingsmetoder och behandlingshem här nere.

Antar att jag är den ende som bor i Nederländerna och är en f.d. genuint svensk alkoholist.

Hursomhelst, om någon är i samma sits här nere så ger jag gärna tips, stöttar och förmedlar kontakt.
Citera
2013-12-09, 22:24
Medlem
Letar efter nån info på nätet mer än deras egen sida om behandlingshemmet VILLA VÄGEN UT! SOLBERG på hissingen i gbg, Solberg ska det heta... ska dit imorgon på besök vill veta om nån har nått att säga om det stället? har varit på flera behandlingar förut, men nu är det frivilligt tvång. måste välja nått ställe rätt snart har då jag har LVM på mig.
Citera
2013-12-14, 11:27
Medlem
Någon här som har varit på Rockesholms behandlingshem?
Jag vill veta hur man spenderar dagarna och om man får ha med sig sin dator?
Och hur är det med droger? Är det lätt att folk tar in droger och ger till andra? Har Rockesholm bra kontroll över detta? Kissprov? Vill bli drogfri på bästa möjliga sätt. Vill inte utsätta mig för substanser bara för att idioter finns som tycker det är coolt att ta in sånt i behandlingshemmet.
Senast redigerad av Marioneta 2013-12-14 kl. 11:30.
Citera
2013-12-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marioneta
Någon här som har varit på Rockesholms behandlingshem?
Jag vill veta hur man spenderar dagarna och om man får ha med sig sin dator?
Och hur är det med droger? Är det lätt att folk tar in droger och ger till andra? Har Rockesholm bra kontroll över detta? Kissprov? Vill bli drogfri på bästa möjliga sätt. Vill inte utsätta mig för substanser bara för att idioter finns som tycker det är coolt att ta in sånt i behandlingshemmet.

Undrar också, ska ev. till samma hem! Tacksam för svar!!
Citera
2014-01-24, 13:54
Medlem
Fick några hem och välja mellan av soc idag och tänkte höra med er vilket som är bäst utav dom.
Alla är 12 stegs.

Rockesholm
Vårnäs
Valbo
Framsteget
Nämndemansgården Jälla

Tacksam för svar
Mvh
Citera
2014-01-24, 17:46
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompa
Fick några hem och välja mellan av soc idag och tänkte höra med er vilket som är bäst utav dom.
Alla är 12 stegs.

Rockesholm
Vårnäs
Valbo
Framsteget
Nämndemansgården Jälla

Tacksam för svar
Mvh

Beror lite på vad du värderar... En bra behandling som en stadig grund för en framtida nykterhet eller värderar du att få ha dator och mobil högre? Måste fråga bara.
Citera
2014-01-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Beror lite på vad du värderar... En bra behandling som en stadig grund för en framtida nykterhet eller värderar du att få ha dator och mobil högre? Måste fråga bara.

Dator och mobil mm kan ja lätt offra för en framtid utan droger..
Citera
2014-01-24, 22:31
Medlem
Moparornocars avatar
Bra val... Har bara erfarenhet av Vårnäs men den är god. Riktigt seriöst med bra rådgivare (alla med beroendesjukdomen). Strikt schema morgon till sen kväll och resor till möten i omgivningen. Ingen mobil, dator eller tv. Besök på söndagar om man vill och GRYMT bra mat. Har även ett anhörigprogram som man får bjuda in anhöriga till.
Sen får du ju faktiskt glida runt i pyjamas och morgonrock hela första veckan på avgiftningen och äta hur mycket kakor du vill. Lite mer hardcore är Jälla t.ex. tror jag.

Hälsa Uffe om du åker dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in