Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-19, 22:07
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomt Och Öde
Hmm... den skyttebanan med tillhörande klubbstuga och materialförråd jag var till var HELT igenväxt av mindre sly och långt gräs... Dörren var olåst på klubbstugan och det verkade inte som nån brytt sig om det på VÄLDIGT länge...

Men... om du nu påstår att den absolut inte är övergiven så förstår jag inte vad du menar med "Nu ska vi dock hitta den med hjälp av rätt beskrivning." ?

"Nu ska vi dock hitta den med hjälp av rätt beskrivning." Betyder att vi inte hittat den än, men vi ska ta oss en titt.

"absolut inte är övergiven" kommer ifrån släkt och bekant som bor i Vadstena.
Citera
2008-07-20, 12:15
Medlem
oets avatar
Lite bilder på ett gammalt torp
http://doldarum.se/?page_id=24
Citera
2008-07-20, 23:56
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
"Nu ska vi dock hitta den med hjälp av rätt beskrivning." Betyder att vi inte hittat den än, men vi ska ta oss en titt.

"absolut inte är övergiven" kommer ifrån släkt och bekant som bor i Vadstena.
Ok, då hänger jag med...

Kan det vara så att din släkt och bekant tänker på själva skytteklubben som aktiv? Skyttebanan är verkligen inte aktiv och har nog inte varit på en par år, minst... vid ingången till den korta skyttebanan växer en STOR rosenbuske som man måste kliva igenom för att ta sig in. En av pelarna på den lilla altanen på klubbstugan håller på att fara åt skogen också.

Hoppas på kanonbilder därifrån!
Citera
2008-07-21, 02:37
Medlem
Finns en enorm anläggning utanför Linköping som var helt övergiven senast jag var där. Det var som en liten by, och 100 meter där ifrån va ett övergivet hus med tusentals hyllsor på marken så jag antar att det är nån skytteklubb/ militär anläggning.
Citera
2008-07-21, 11:30
Medlem
oets avatar
Citat:
Ok, då hänger jag med...

Kan det vara så att din släkt och bekant tänker på själva skytteklubben som aktiv? Skyttebanan är verkligen inte aktiv och har nog inte varit på en par år, minst... vid ingången till den korta skyttebanan växer en STOR rosenbuske som man måste kliva igenom för att ta sig in. En av pelarna på den lilla altanen på klubbstugan håller på att fara åt skogen också.

Vi var där och fotade igår, bilder kommer kanske upp idag eller imorgon.
Besökte även detta "spökhus" på vägen hem.
http://doldarum.se/divpic/spok.jpg
Citera
2008-07-21, 17:04
Medlem
swedish_ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeZnake
Finns en enorm anläggning utanför Linköping som var helt övergiven senast jag var där. Det var som en liten by, och 100 meter där ifrån va ett övergivet hus med tusentals hyllsor på marken så jag antar att det är nån skytteklubb/ militär anläggning.

Menar du skytte-c? Det är bitvis aktivt (en pistolbana vad jag vet) men resten är övergivet, dock används det till olika aktiviteter.

Gamla övningsfältet är ju stort och södra delarna har några intressanta saker.
Citera
2008-07-21, 21:30
Medlem
swedish_ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_duck
Menar du skytte-c? Det är bitvis aktivt (en pistolbana vad jag vet) men resten är övergivet, dock används det till olika aktiviteter.

Det finns ju också lite skjutbanor/jaktskjutbanor nere vid tinnerö och där kan ju liknas vid en by på sätt och vis.
Citera
2008-07-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_duck

Är det aktivt? Alla gånger jag har vart där har det vart hela öde. Vi har hittat stulna bilar och allt möjligt där nere och sen en skjutbana där som var helt övergiven gammla pärmar från 1995.
Citera
2008-07-22, 16:17
Medlem
oets avatar
Här kommer lite bilder på en park, vet inte riktigt ifall den är helt övergiven men grinden var öppen och ena dörren olåst så vi tog oss en titt.
http://doldarum.se/?page_id=25
Citera
2008-07-22, 16:58
Medlem
swedish_ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeZnake
Är det aktivt? Alla gånger jag har vart där har det vart hela öde. Vi har hittat stulna bilar och allt möjligt där nere och sen en skjutbana där som var helt övergiven gammla pärmar från 1995.

Skytte-c är inte aktivt för skytte förutom för en pistolskyttebana som används då och då för detta ändamål. Dock är det aktiviteter just vid "stora" huvudbyggnaden vid skytte-c (vid parkeringen) som dock är diverse festaktiviteter för studentföreningar. Det har sedan länge sagts att allt ska rensas med marken och det ska byggas annat men det har ännu inte blivit något utav det. Men de större skyttebanorna är som sagt nerlaggda för skytte så där hittar du nog en hel del gammalt skräp.

Runt rosenkällasjön och dess närhet finns det endel saker som verkar intressanta som jag själv inte kollat in, en dörr in i ett "berg" och en ventil vid en stenhög/bergshäll i närheten av ett gärde (två olika saker). Sen finns det lite förråd och ett som skulle kunna vara ammoförråd av något slag var sist jag kollade ganska stängt och såg "fräscht" ut med stängsel omkring.
Citera
2008-07-23, 15:45
Medlem
oets avatar
Citat:
Ok, då hänger jag med...

Här kommer bilderna på skyttebanan:
http://doldarum.se/?page_id=26
Citera
2008-07-23, 19:33
Medlem
Du kan åka ut till Mauritzberg och titta på de gamla vaktmästarbostäderna vid lagårn eller åka ner till bryggan och gå in i de gamla kabelverkshuset - som står tomt sedan några år tillbaka. Bredvid kabelverket finns en gammal sjöbod som är riktigt förfallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in