Citat:
Ursprungligen postat av ZeZnake
Är det aktivt? Alla gånger jag har vart där har det vart hela öde. Vi har hittat stulna bilar och allt möjligt där nere och sen en skjutbana där som var helt övergiven gammla pärmar från 1995.
Skytte-c är inte aktivt för skytte förutom för en pistolskyttebana som används då och då för detta ändamål. Dock är det aktiviteter just vid "stora" huvudbyggnaden vid skytte-c (vid parkeringen) som dock är diverse festaktiviteter för studentföreningar. Det har sedan länge sagts att allt ska rensas med marken och det ska byggas annat men det har ännu inte blivit något utav det. Men de större skyttebanorna är som sagt nerlaggda för skytte så där hittar du nog en hel del gammalt skräp.
Runt rosenkällasjön och dess närhet finns det endel saker som verkar intressanta som jag själv inte kollat in, en dörr in i ett "berg" och en ventil vid en stenhög/bergshäll i närheten av ett gärde (två olika saker). Sen finns det lite förråd och ett som skulle kunna vara ammoförråd av något slag var sist jag kollade ganska stängt och såg "fräscht" ut med stängsel omkring.