2023-05-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Läs om och läs rätt!

Det är ingen mänsklig rättighet att få rösta om det är vad du avser.

Självklart är det inte kvinnoförakt att säga att kvinnor inte bör få rösta, lika lite som det är ett barnförakt att säga att barn inte ska ha rösträtt. Barn ska skyddas från det som är farligt, de ska hindras från att kunna öppna lådan med knivar i köket, inte kunna dra ned en kokande kastrull från spisen mm.

De som inte är kapabla att ta ansvar och konsekvenserna av sina handlingar måste skyddas från detta. Omtanke kallas det för.

Nu har du missat två gånger att jag även skriver om demokratisk rättighet. Du vill ta ifrån kvinnor deras demokratiska rättighet. Och jo, det är kvinnoförakt att vilja göra detta.

Om du ser svenska kvinnor som barn som du vill skydda. Varför anser du då att de inte är värda att försvara i händelse av krig? Jag har svaret: du vill inte skydda kvinnor. Ty du känner kvinnoförakt.
Citera
2023-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Säg mig, vilket år förde Sossarna restriktiv migrationspolitik? Du är så uppenbart en lättlurad kvinna. Sverige har haft högst invandring i hela Europa i 30 år. Du måste kolla på total invandring och inte bara asylinvandring. Du har fortfarande inte koll trots alla dina inlägg. Väldigt talande.

Från 2016. Jag har länkat till statistiken tidigare. Du kan kolla upp den själv på Migrationsverket. Där har du inte enbart asylärenden. Och där ser du svart på vitt i siffror att sossarna har bedrivit en mer restriktiv migrationspolitik.
Citera
2023-05-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu har du missat två gånger att jag även skriver om demokratisk rättighet. Du vill ta ifrån kvinnor deras demokratiska rättighet. Och jo, det är kvinnoförakt att vilja göra detta.

Om du ser svenska kvinnor som barn som du vill skydda. Varför anser du då att de inte är värda att försvara i händelse av krig? Jag har svaret: du vill inte skydda kvinnor. Ty du känner kvinnoförakt.

Det finns inga demokratiska rättigheter, det är bara ett påhittat begrepp.
Kvinnor och barn är inte mogna att styra över sina liv då de inte klarar av och accepterar konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2023-05-24, 18:27
Avslutad
Citat:
Kvinnor och barn är inte mogna att styra över sina liv då de inte klarar av och accepterar konsekvenserna av sina handlingar.
nä precis, gatorna är verkligen fulla av hemlösa förvirrade kvinnor som inte ens kan knyta skorna på sig själva och ännu mindre på sina barn.
Citera
2023-05-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
nä precis, gatorna är verkligen fulla av hemlösa förvirrade kvinnor som inte ens kan knyta skorna på sig själva och ännu mindre på sina barn.

Nu tycker jag du överdriver, många barn och kvinnor klarar av att knyta sina skor.
Citera
2023-05-24, 18:31
Medlem
Citat:

människor har beslutat vad demokratiska rättigheter är. Och då ska både män och kvinnor över en viss ålder få ta del av dessa, givetvis.

Om du anser att kvinnor är som barn, så ska du försvara kvinnorna i händelse av krig. Det är din plikt som vuxen. Men se, det vill du inte göra, för du hatar kvinnor. Så du uppvisar kvinnoförakt. och du vet mycket väl, att varenda fras du skriver bygger på ditt kvinnoförakt.

Så länge det finns personer som har sådana kvinnoföraktande åsikter som du har, så kommer feminismen behövas, även i Sverige. Du med dina kvinnoföraktande åsikter upprätthåller alltså feminismens existensberättigande i Sverige. Då feminismen behövs för att se till att kvinnors mänskliga rättigheter/demokratiska rättigheter fortlöper.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-05-24 kl. 18:38.
Citera
2023-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Mänskligheten har beslutat vad demokratiska rättigheter är.

Nej nu hittar du bara på.
Citera
2023-05-24, 18:34
Medlem
Citat:
Nej nu hittar du bara på.

Människor har beslutat vad demokrati är. Nej, det hittar jag inte på. Men du kanske tror att det var jultomten eller bergsgorillor som instiftade begreppet "demokrati" och beslutade vad demokrati är för något.
Citera
2023-05-24, 18:34
Avslutad
Citat:
Nu tycker jag du överdriver, många barn och kvinnor klarar av att knyta sina skor.
Ok, gatorna är fulla av hemlösa förvirrade kvinnor som på sin höjd klarar att knyta skorna.
Citera
2023-05-24, 18:35
Medlem
Citat:
Människor har beslutat vad demokrati är. Nej, det hittar jag inte på. Men du kanske tror att det var jultomten eller bergsgorillor som instiftade begreppet "demokrati" och beslutade vad demokrati är för något.

Vissa nationer har demokrati och andra inte så ditt påstående att mänskligheten har bestämt att det finns demokratiska rättigheter som alla har är bara din fantasi.
Citera
2023-05-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Märkligt att vissa antifeminister vill att kvinnor ska vara hemmafruar och ta hand om barn och hushåll... Är verkligen kvinnor (som ju själva är barn enligt expats sätt att resonera) lämpade för denna uppgift? Det låter helt riskabelt att låta kvinnor ta hand om barn och hushåll... och är alla män som ligger med kvinnor någon modifierad variant av pedofiler? Endast bögar (som tänder på män och ligger med män över 18 år) har en mogen och normal sexualitet.
Citera
2023-05-24, 18:38
Medlem
Citat:
Vissa nationer har demokrati och andra inte så ditt påstående att mänskligheten har bestämt att det finns demokratiska rättigheter som alla har är bara din fantasi.

Jag rättade det och skrev människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in