2023-05-24, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej lilltösen, vart fjärde år väljer man en röstsedel och stoppar den i ett kuvert och stoppar kuvertet i en låda. Helt ofarligt lilltösen.

Jag förstår att du resonerar så då du inte kan se längre en ett led.
Detta är just ett exempel på att kvinnorna måste skyddas från sina handlingar.

Just momentet att stoppa röstsedeln i kuvertet är väldigt ofarligt, största risken med just det momentet är att du skär dig. Men riskerna inträffar i senare led när den politik kvinnorna röstat fram verkställs.

Precis som ett litet barn som inte kan se konsekvenserna efter ett par led så måste även kvinnorna skyddas då inte heller ni kan se flera led.
Senast redigerad av expat2021 2023-05-24 kl. 07:48.
Citera
2023-05-24, 07:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag förstår att du resonerar så då du inte kan se längre en ett led.
Detta är just ett exempel på att kvinnorna måste skyddas från sina handlingar.

Just momentet att stoppa röstsedeln i kuvertet är väldigt ofarligt, största risken med jut det momentet är att du skär dig. Men riskerna inträffar i senare led när den politik kvinnorna röstat fram verkställs.

Precis som ett litet barn som inte kan se konsekvenserna efter ett par led så måste även kvinnorna skyddas då inte heller ni kan se flera led.
Vi överlåter åt dig att verkställa politiken såklart, så får folk rösta precis som de vill och sen fixar du så att det blir bra för alla oavsett hur de röstat.
Citera
2023-05-24, 08:10
Medlem
osofistikerads avatar
Motfråga: Är svenska män kapabla att försvara någonting alls?
Citera
2023-05-24, 10:42
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Absolut inte alla svenska män.
De som är det, brukar inte sitta här och ojja sig.
De har fullt upp med att belägra kvinnor irl och sen byta ut dem helt efter eget behag.
De snubblar över kvinnor som bokstavligen kastar sig över dem och ingen av dem fattar att de inte är unika på något enda sätt utan bara ett hål till.
Citera
2023-05-24, 11:41
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Absolut inte alla svenska män.
De som är det, brukar inte sitta här och ojja sig.
De har fullt upp med att belägra kvinnor irl och sen byta ut dem helt efter eget behag.
De snubblar över kvinnor som bokstavligen kastar sig över dem och ingen av dem fattar att de inte är unika på något enda sätt utan bara ett hål till.

Låter inte som en svensk standardman iaf. Kanske en promille av alla män, alltså en halv promille av hela befolkningen. Resten av männen är så konflikträdda att de springer och gömmer sig så fort något får ett snudd på otrevligt tonläge. Aldrig att de öppet skulle säga att de har någon avvikande åsikt, majoriteten tycks inte ens ha någon åsikt alls utan vara 100% kuvade.

Dessa män du nämner som lever för att knulla olika kvinnor ter sig inte heller särskilt seriösa utan har fastnat i någon form av livsstil som generellt brukar betraktas som eftersträvansvärd typ i tonåren. De flesta växer sedan ur det och vill stadga sig med familjeliv eller något annat mer meningsfullt eller högre livsmål, men somliga växer aldrig riktigt upp. Vet inte ens vad som säger att dessa förvuxna bäbisar är mindre konflikträdda? Tror dessvärre oavsett inte att de är så mycket att hänga i julgranen iaf i en krigssituation. De är helt upptagna med att följa primitiva begär och leva impulsivt.

Det är iaf inte så att jag känner mig trygg med att varken de eller några andra män i det land har varken stake, ryggrad, mod eller kaliber att försvara varken mig eller något annat i detta land. Landet faller ju sönder rakt framför ögonen på oss. Vad gör de svenska männen? Typ kollar på melodifestivalen och funderar på om räntorna snart kan gå ner igen så de kan använda bostadslånebankomaten till att uppgradera bilen till en tesla så de kan få visa grannarna hur ”framgångsrika” de är.

Nä, männen i detta land är inte mkt att räkna med när det kommer till att försvara något alls. Det är nog tvärtom, vi kvinnor som får fixa biffen om något ska hända. Dock tror jag inte någon är särskilt intresserad av att försvara något alls förutom sig själv. Och det kommer folk göra genom att försöka fly. Vi lever i en hyperindividualistisk kultur och ingen bryr sig om att landet faller samman (utom en liten klick konflikträdda män som sitter och skriver på Flashback hur upprörda de är, inget de vågar yppa publikt dock, än mindre agera på saken).

Så ni män kan sluta fundera. Det är bara att kolla er i spegeln, inte minst granska chipstuttarna, och inse hur ryggradslösa ni är och konstatera att ingen kvinna eller någon annan kan förlita sig på er. Med eller utan krig faller Sverige samman i rasande tempo och ni gör inte ett skit.

Ni kan inte ens försvara landet UTAN krig, hur skulle ni kunna göra det när det är krig? Bara tanken är skrattretande.. om det inte vore för att situationen är så sorglig!
Senast redigerad av osofistikerad 2023-05-24 kl. 11:50.
Citera
2023-05-24, 11:50
Medlem
Citat:
Nä, männen i detta land är inte mkt att räkna med när det kommer till att försvara något alls. Det är nog tvärtom, vi kvinnor som får fixa biffen om något ska hända. Dock tror jag inte någon är särskilt intresserad av att försvara något alls förutom sig själva. Och det kommer folk göra genom att försöka fly.

Fast det gör ni ju inte. Ingen kvinna i denna tråd har sagt att hon kommer göra militärtjänst och kriga för landet om det behövs. Allt snack från kvinnorna går bara ut på att männen ska kämpa för kvinnorna.
Citera
2023-05-24, 11:55
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Fast det gör ni ju inte. Ingen kvinna i denna tråd har sagt att hon kommer göra militärtjänst och kriga för landet om det behövs. Allt snack från kvinnorna går bara ut på att männen ska kämpa för kvinnorna.

Ganska talande att det var just den biten om att kvinnorna ska rädda situationen som du reagerade på i mitt inlägg. Det fanns viss ironi i det jag skrev. Men för att tydliggöra:

Sant, vi kvinnor har ingen lust att försöka vara män och vi kan inte vara det oavsett. Det är liksom inte vårt ansvar att vara männen i samhället, vi har dragit en annan livslott. Det säger väldigt mkt att man ens ska behöva diskutera detta, alltså om kvinnorna kan ta över männens roll på grund av att männen har förlorat all stake och manlighet.
Senast redigerad av osofistikerad 2023-05-24 kl. 12:07.
Citera
2023-05-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ganska talande att det var just den biten om att kvinnorna ska rädda situationen som du reagerade på i mitt inlägg. Det fanns viss ironi i det jag skrev. Men för att tydliggöra:

Sant, vi kvinnor har ingen lust att försöka vara män och vi kan inte vara det oavsett. Det är liksom inte vårt ansvar att vara männen i samhället, vi har dragit en annan livslott. Det säger väldigt mkt att man ens ska behöva diskutera detta, alltså om kvinnorna kan ta över männens roll på grund av att männen har förlorat all stake och manlighet.

Haha det är inte ert ansvar att kämpa för landet för det ska männen göra, typiskt kvinnligt tänk!
Citera
2023-05-24, 12:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Låter inte som en svensk standardman iaf. Kanske en promille av alla män, alltså en halv promille av hela befolkningen. Resten av männen är så konflikträdda att de springer och gömmer sig så fort något får ett snudd på otrevligt tonläge. Aldrig att de öppet skulle säga att de har någon avvikande åsikt, majoriteten tycks inte ens ha någon åsikt alls utan vara 100% kuvade.

Dessa män du nämner som lever för att knulla olika kvinnor ter sig inte heller särskilt seriösa utan har fastnat i någon form av livsstil som generellt brukar betraktas som eftersträvansvärd typ i tonåren. De flesta växer sedan ur det och vill stadga sig med familjeliv eller något annat mer meningsfullt eller högre livsmål, men somliga växer aldrig riktigt upp. Vet inte ens vad som säger att dessa förvuxna bäbisar är mindre konflikträdda? Tror dessvärre oavsett inte att de är så mycket att hänga i julgranen iaf i en krigssituation. De är helt upptagna med att följa primitiva begär och leva impulsivt.

Det är iaf inte så att jag känner mig trygg med att varken de eller några andra män i det land har varken stake, ryggrad, mod eller kaliber att försvara varken mig eller något annat i detta land. Landet faller ju sönder rakt framför ögonen på oss. Vad gör de svenska männen? Typ kollar på melodifestivalen och funderar på om räntorna snart kan gå ner igen så de kan använda bostadslånebankomaten till att uppgradera bilen till en tesla så de kan få visa grannarna hur ”framgångsrika” de är.

Nä, männen i detta land är inte mkt att räkna med när det kommer till att försvara något alls. Det är nog tvärtom, vi kvinnor som får fixa biffen om något ska hända. Dock tror jag inte någon är särskilt intresserad av att försvara något alls förutom sig själv. Och det kommer folk göra genom att försöka fly. Vi lever i en hyperindividualistisk kultur och ingen bryr sig om att landet faller samman (utom en liten klick konflikträdda män som sitter och skriver på Flashback hur upprörda de är, inget de vågar yppa publikt dock, än mindre agera på saken).

Så ni män kan sluta fundera. Det är bara att kolla er i spegeln, inte minst granska chipstuttarna, och inse hur ryggradslösa ni är och konstatera att ingen kvinna eller någon annan kan förlita sig på er. Med eller utan krig faller Sverige samman i rasande tempo och ni gör inte ett skit.

Ni kan inte ens försvara landet UTAN krig, hur skulle ni kunna göra det när det är krig? Bara tanken är skrattretande.. om det inte vore för att situationen är så sorglig!
Jag tycker det var en ganska bra sammanfattning av den svenska kvinnan och det känns skönt att höra att vi är överens.
Jag tar inte åt mig av din syn på den svenska mannen, för den får stå för dig.
Men jag vet att jag inte tillhör en promille av något alls, för vad du än tror och vet, så ser du ett samhälle där hus, vägar och nät byggs hela tiden, hur varor och gods fraktas landet runt, hur skepp gungar från hamn till hamn och tågen går, eller visst ja...

Det ser du ju inte.
Du var fullt upptagen med att titta efter vad de gjorde för dig.

Och det är den egoismen vi låter dig hållas med.
Ha det så skoj som singel när ridån för din sexuella attraktionskraft gått ner.
Jag klarar mig gott utan självgoda prinsessor på ärten.
Citera
2023-05-24, 12:18
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Haha det är inte ert ansvar att kämpa för landet för det ska männen göra, typiskt kvinnligt tänk!

Typiskt svensk man att tycka att kvinnorna ska göra männens jobb. Vi är inte födda med fysisk styrka, krigsinstinkter, förmåga att navigera och en massa annat. Vi belastas av hormoncykler dessutom och är känsliga. Vi kvinnor kan däremot föda barn och har kvar våra modersinstinkter. Det är sådant vi som kvinnor är skapta för.

Du är en ynkrygg och en totalt omanlig hen. Jag fattar varför Sverige går under när det består av män som dig. Du är praktexempel på den totalt omanliga mannen jag pratar om. Men det är ju inte så konstigt, det är ju just så dagens svenska män är.
Senast redigerad av osofistikerad 2023-05-24 kl. 12:21.
Citera
2023-05-24, 12:18
Avslutad
Citat:
Absolut, både svenska män och kvinnor. Sverige har det 9 starkaste försvaret i Europa och nummer 25 i världen.
Citera
2023-05-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Absolut, både svenska män och kvinnor. Sverige har det 9 starkaste försvaret i Europa och nummer 25 i världen.

Fast inte kvinnorna, ingen kvinna här kommer ju kriga för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in