2023-03-22, 17:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
I synnerhet unga svenska kvinnor är maktens lydiga soldater i det marxistiska kulturkrig som just nu pågår i väst. Vissa kallar det politisk korrekthet och andra för woke, men det är egentligen ett kulturkrig. Jag skulle för egen del inte försvara de som strider mot vår egen historia, bestämmanderätten över landet, samt fred och välstånd på vår geografiska plats på jorden. Eller mot våra barnbarns rätt att leva i frihet från förtryck. Skulle ni?

Du måste ju vara helt förfärad över "anti-feministerna" här på forumet som regelbundet förnekar och förvanskar Sveriges historia. De tror att ett ytterst fåtal män byggde Sverige när det i själva verket var kvinnorna och männen inom jordbruket och arbetarklassen.

Kommer de till makten kan dina barnbarn glömma att få leva fria från förtryck, speciellt de av dina barnbarn som föddes med vagina.

"Anti-feministerna" angriper inte bara kulturen utan allt som tidigare generationers svenskar byggt upp, själva kärnan i den svenska grunden vill de förgöra och införa något så osvenskt som diktatur och fanatism.
Citera
2023-03-22, 17:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä du hade givetvis istället gjort allt för att hjälpa främmande makt som Påstår att Astrid Lindren var nazist, vill ockupera och få bestämmanderätt över landet medelst krig och införliva oss i ett fattigare, mindre välmående land där en stor del av befolkningen inte ens har toalett inomhus, som föraktar demokrati och frihet och som förtrycker sitt eget folk.

Fan du var snabbare på den bollen än mig 😬🙂
Citera
2023-03-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om själva skyddsrummet håller kraven för ett skyddsrum enligt MSB och man inte hinner ta sina barn i säkerhet utomlands (du ställde förut en fråga vad jag skulle göra om jag inte hinner ta mina barn i säkerhet utomlands i händelse av krig i Sverige och jag svarade alltså på denna fråga, att då får jag placera dem i skyddsrum) så är det självklart säkrare i skyddsrummet än utanför om det faller bomber etc. Detta måste du väl ändå begripa?

Anser du att det är det säkert, ja eller nej?

Märkligt att du har så svårt att ge ett rakt svar på det, vad är du så rädd för?
Citera
2023-03-22, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fan du var snabbare på den bollen än mig 😬🙂

Fast du kom med helt andra, vettiga poänger! 😁
Citera
2023-03-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Anser du att det är det säkert, ja eller nej?

Märkligt att du har så svårt att ge ett rakt svar på det, vad är du så rädd för?

Jag har redan svarat på det. Svaren finns i mina tidigare inlägg. Läs och begrunda.
Citera
2023-03-22, 17:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Nä du hade givetvis istället gjort allt för att hjälpa främmande makt som Påstår att Astrid Lindren var nazist, vill ockupera och få bestämmanderätt över landet medelst krig och införliva oss i ett fattigare, mindre välmående land där en stor del av befolkningen inte ens har toalett inomhus, som föraktar demokrati och frihet och som förtrycker sitt eget folk.

Min fiendes fiende är givetvis min bäste vän. Alla andra möjligheter till förändring har redan uttömts. Det har inte lyckats. Makthavare i väst har givit idioter och galningar makt och tolkningsföreträde. Folket är indoktrinerat av media och sover bort barnens framtid. Hellre Putin och Xi än vanvettiga och totalitärt sinnade vänsterliberaler. De flesta kvinnor i Sverige stödjer den destruktiva utvecklingen. De bör därför motarbetas på alla plan, och definitivt inte försvaras i krig.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-22 kl. 17:53.
Citera
2023-03-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har redan svarat på det. Svaren finns i mina tidigare inlägg. Läs och begrunda.

Nej du har aldrig svarat på om du anser det är säkert, bara svammel om att det är säkrare än att du stå utanför och det är inte samma fråga. Varför är du så rädd för frågan?
Citera
2023-03-22, 17:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Fast du kom med helt andra, vettiga poänger! 😁

Merci beaucoup och detsamma! 🤗
Citera
2023-03-22, 17:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du måste ju vara helt förfärad över "anti-feministerna" här på forumet som regelbundet förnekar och förvanskar Sveriges historia. De tror att ett ytterst fåtal män byggde Sverige när det i själva verket var kvinnorna och männen inom jordbruket och arbetarklassen.

Kommer de till makten kan dina barnbarn glömma att få leva fria från förtryck, speciellt de av dina barnbarn som föddes med vagina.

"Anti-feministerna" angriper inte bara kulturen utan allt som tidigare generationers svenskar byggt upp, själva kärnan i den svenska grunden vill de förgöra och införa något så osvenskt som diktatur och fanatism.

Att det är vänsterliberalerna och inte de konservativa som förvanskar historien, det begriper de flesta. Utom vänsterliberalerna själva. Ni saknar sjukdomsinsikt.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-22 kl. 17:52.
Citera
2023-03-22, 17:53
Avstängd
Citat:
Min fiendes fiende är givetvis har blivit min bäste vän. Alla andra möjligheter till förändring har redan uttömts. Det har inte lyckats. Makthavare i väst har givit idioter och galningar makt och tolkningsföreträde. Folket är indoktrinerat av media och sover bort barnens framtid. Hellre Putin och Xi än vanvettiga och totalitärt sinnade vänsterliberaler. De flesta kvinnor i Sverige stödjer den destruktiva utvecklingen. De bör därför motarbetas på alla plan, och definitivt inte försvaras i krig.

Äsch, sluta fjanta dig med ditt löjliga tvärtom-språk. Du vill ha totalitärt styre, fritt från demokrati. Därför föredrar du Putin och Xi. Du är ideologiskt undergiven, helt enkelt, och vill ha en stark daddy med blanka stövlar att slicka.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-03-22 kl. 17:56.
Citera
2023-03-22, 17:55
Avstängd
Citat:
Att det är vänsterliberalerna och inte de konservativa som förvanskar historien, det begriper de flesta. Utom vänsterliberalerna själva. Ni saknar sjukdomsinsikt.

Vilken historia har förvanskas?
Har du några konkreta exempel eller föredrar du att vara så vag som möjligt?
Citera
2023-03-22, 17:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Att det är vänsterliberalerna och inte de konservativa som förvanskar historien. Det begriper de flesta. Utom vänsterliberalerna själva. Ni saknar sjukdomsinsikt.

Haha ja du, du måste vara både blind och döv.

Just nu sitter högerextrema socialkonservativa fanatiker i USA och beslutar om att radera stora delar av västerländsk historia.

Både vänsterextrema och högerextrema är pack och det är bara såna som du som försöker friskförklara en del av sjukligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in