Citat:
Läs mina frågor och begrunda dem.
Svaret du får av mig efter att ha övervägt hur mycket män bidragit med genom historien och hur mycket de tagit hand om kvinnorna men ändå får all denna skit tillbaks är att kvinnorna i Sverige inte är värda att försvaras.
Svenska kvinnor känner varken tacksamhet för allt män gjort och de försvarar inte männen.
Svenska kvinnor är alltför ofta avskum som är värda ett liv i ensamhet där de får ta hand om sig själva.
Svaret du får av mig efter att ha övervägt hur mycket män bidragit med genom historien och hur mycket de tagit hand om kvinnorna men ändå får all denna skit tillbaks är att kvinnorna i Sverige inte är värda att försvaras.
Svenska kvinnor känner varken tacksamhet för allt män gjort och de försvarar inte männen.
Svenska kvinnor är alltför ofta avskum som är värda ett liv i ensamhet där de får ta hand om sig själva.
Visar du din mor någon tacksamhet för att du lever? Ställ dig den frågan.
Visar du någon tacksamhet för allt kvinnor gör för män?
Anser du överhuvudtaget att det är mäns och kvinnors uppgift här i livet: att visa varandra tacksamhet för vad det män har gjort för kvinnor och vad kvinnor har gjort för män?
Var så säker: skulle du bli dödssjuk, så skulle kvinnor inom vården i Sverige (om du var här) göra allt i sin makt för att rädda ditt liv. Utan att kräva din tacksamhet tillbaka.
Din mor var gravid och födde dig, vilket är riskabelt och hon gav dig bröstmjölk och såg till att du överlevde. Utan att kräva tacksamhet tillbaka.
Ändå anser du på något märkligt vis att kvinnor är skyldiga att visa män tacksamhet för det män gör för kvinnor. Hatar du kvinnor för att de inte visar denna tacksamhet? Hatar din mor dig för att du inte visar henne tacksamhet? Tror du att svenska kvinnor som skulle rädda livet på dig skulle hata dig för att du inte visar dem tacksamhet?
Ge dig. Livet handlar inte om att ge varandra tacksamhet och att hata varandra om tacksamheten uteblir. Livet handlar om ett givande och ett tagande, där alla fyller sin funktion: män som kvinnor.
Men du verkar bara vilja ta, inte ge, till kvinnorna. För om du ska ge någonting till kvinnor så kräver du tacksamhet från kvinnorna. Sorgligt. Mycket sorgligt.
Men otroligt roande att du tror det. Du gav mig ett gott skratt, så tack för den.