2023-01-30, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Läs mina frågor och begrunda dem.

Svaret du får av mig efter att ha övervägt hur mycket män bidragit med genom historien och hur mycket de tagit hand om kvinnorna men ändå får all denna skit tillbaks är att kvinnorna i Sverige inte är värda att försvaras.

Svenska kvinnor känner varken tacksamhet för allt män gjort och de försvarar inte männen.
Svenska kvinnor är alltför ofta avskum som är värda ett liv i ensamhet där de får ta hand om sig själva.

Visar du din mor någon tacksamhet för att du lever? Ställ dig den frågan.
Visar du någon tacksamhet för allt kvinnor gör för män?

Anser du överhuvudtaget att det är mäns och kvinnors uppgift här i livet: att visa varandra tacksamhet för vad det män har gjort för kvinnor och vad kvinnor har gjort för män?

Var så säker: skulle du bli dödssjuk, så skulle kvinnor inom vården i Sverige (om du var här) göra allt i sin makt för att rädda ditt liv. Utan att kräva din tacksamhet tillbaka.
Din mor var gravid och födde dig, vilket är riskabelt och hon gav dig bröstmjölk och såg till att du överlevde. Utan att kräva tacksamhet tillbaka.

Ändå anser du på något märkligt vis att kvinnor är skyldiga att visa män tacksamhet för det män gör för kvinnor. Hatar du kvinnor för att de inte visar denna tacksamhet? Hatar din mor dig för att du inte visar henne tacksamhet? Tror du att svenska kvinnor som skulle rädda livet på dig skulle hata dig för att du inte visar dem tacksamhet?

Ge dig. Livet handlar inte om att ge varandra tacksamhet och att hata varandra om tacksamheten uteblir. Livet handlar om ett givande och ett tagande, där alla fyller sin funktion: män som kvinnor.
Men du verkar bara vilja ta, inte ge, till kvinnorna. För om du ska ge någonting till kvinnor så kräver du tacksamhet från kvinnorna. Sorgligt. Mycket sorgligt.
Citera
2023-01-30, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Vet inte, de mesta går runt med attityd tycker jag
Citera
2023-01-30, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Visar du din mor någon tacksamhet för att du lever? Ställ dig den frågan.
Visar du någon tacksamhet för allt kvinnor gör för män?

Nettot är inte bra för svenska kvinnor.
Otacksamma kravmaskiner.
Ni får klara er själva.
Citera
2023-01-30, 04:59
Medlem
Citat:
Nettot är inte bra för svenska kvinnor.
Otacksamma kravmaskiner.
Ni får klara er själva.

Är inte du själv en "otacksam kravmaskin" då? Som kräver tacksamhet av folk som du hatar? Och vad har du personligen gjort för svenska kvinnor som gör att de ska visa just dig sin tacksamhet? Svara på det du.
Jag vet gott om kvinnor som visar sina män/andra män som de känner tacksamhet. Men för att få tacksamhet från någon ska man ju göra något som gör den andra tacksam också.
Jag vet iaf. en kvinna som har givit dig livet och som du därmed för evigt borde vara tacksam: din mor.

Vilka vi? Jag kanske är kvinna. Jag kanske är man.
Hur som helst klarar ingen sig själv om det blir krig, vare sig man eller kvinna. Då behöver vi alla stå enade. Och gemensamt försvara oss själva och varandra. Om det nu inte blir kärnvapen etc. förstås, vilket jag starkt tror på. Då behöver inte någon försvara någon annan. Vi kommer inte ens hinna fatta vad som händer innan vi är stendöda.
Citera
2023-01-30, 05:04
Medlem
Citat:
Är inte du själv en "otacksam kravmaskin" då? Som kräver tacksamhet av folk som du hatar? Och vad har du personligen gjort för svenska kvinnor som gör att de ska visa just dig sin tacksamhet? Svara på det du.

Jag kräver inget från svenska kvinnor så svaret på den frågan är nej.

Kvinnor står också i kö för att få en chans på mig så jag har uppenbarligen det de vill ha, jag bor dock inte i Sverige så dessa kvinnor är bra kvinnor. Även i Sverige hade jag dock en 14 år yngre och mycket snygg tjej, som givetvis inte var svensk för sånt skräp går jag inte efter.
Citera
2023-01-30, 05:08
Medlem
Citat:
Vilka vi? Jag kanske är kvinna. Jag kanske är man.
Hur som helst klarar ingen sig själv om det blir krig, vare sig man eller kvinna. Då behöver vi alla stå enade. Och gemensamt försvara oss själva och varandra. Om det nu inte blir kärnvapen etc. förstås, vilket jag starkt tror på. Då behöver inte någon försvara någon annan. Vi kommer inte ens hinna fatta vad som händer innan vi är stendöda.

Du är en kärring, du kan inte lura någon om detta.

Jag behöver heller inga kvinnor för att skydda mig från krig. Jag har mycket pengar och kan flytta var jag vill i världen, uppfyller kraven i de allra flesta länder.
Citera
2023-01-30, 05:13
Medlem
Citat:
Jag kräver inget från svenska kvinnor så svaret på den frågan är nej.

Kvinnor står också i kö för att få en chans på mig så jag har uppenbarligen det de vill ha, jag bor dock inte i Sverige så dessa kvinnor är bra kvinnor. Även i Sverige hade jag dock en 14 år yngre och mycket snygg tjej, som givetvis inte var svensk för sånt skräp går jag inte efter.

Det gör du visst. Du kräver att de ska visa sin tacksamhet mot män, för annars är de inte värda att försvara i krig. Men jag skriver till dig: svenska kvinnor ger svenska män mycket tacksamhet. Jag ser det dagligen. Kvinnliga kollegor som visar manliga kollegor tacksamhet. Kvinnliga grannar som visar manliga grannar tacksamhet. Jag och mitt ex visar varandra tacksamhet, någon av oss är kvinna. Mina kvinnliga släktingar som visar sina svenska äkta män tacksamhet. Men du ser inte detta, så förmodligen är det tacksamhet mot dig som uteblir och då blir min fråga: har du gjort något personligen för svenska kvinnor, som de borde vara tacksamma för, men där tacksamheten har uteblivit? Och vad är detta något, för något då?

Om du nu har det så bra, som du påstår. Varför är du inte bara nöjd med ditt liv och slutar hata svenska kvinnor så mycket? Finns ju inget för dig att vara bitter över, om du nu omger dig med så många bra kvinnor.
Citera
2023-01-30, 05:19
Medlem
Citat:
Du är en kärring, du kan inte lura någon om detta.

Jag behöver heller inga kvinnor för att skydda mig från krig. Jag har mycket pengar och kan flytta var jag vill i världen, uppfyller kraven i de allra flesta länder.

Intressant. I andra trådar jag skrivit i, påstår folk raka motsatsen. Att jag måste vara en man och att jag inte lurar någon. Inse bara fakta: du vet inte. Mig spelar det ingen roll vad folk tror. Jag gillar både kvinnor och män. Och tycker det känns helt ok att bli kallad både kvinna och man. Helt ok. Men jag förstår att du anser att "kärring" är något man nedvärderar folk med.

Och du tror att pengar kommer rädda dig den dag det blir tredje världskrig och man börjar ta till kärnvapen etc.? Du kommer vara lika stendöd som alla oss andra. Och mig veterligen kan man inte köpa sig tillbaka till livet.
Citera
2023-01-30, 05:36
Medlem
Citat:
Det gör du visst. Du kräver att de ska visa sin tacksamhet mot män, för annars är de inte värda att försvara i krig.

Nej du kan inte citera mig där jag har krävt att kvinnor ska visa tacksamhet för allt de får från män. Men jag försvarar inte otacksamma kravmaskiner.

Citat:
Intressant. I andra trådar jag skrivit i, påstår folk raka motsatsen. Att jag måste vara en man och att jag inte lurar någon.

Nej nu ljuger du eller blandar ihop mig med någon annan, du är en batikhäxa.

Citat:
Och du tror att pengar kommer rädda dig den dag det blir tredje världskrig och man börjar ta till kärnvapen etc.? Du kommer vara lika stendöd som alla oss andra. Och mig veterligen kan man inte köpa sig tillbaka till livet.

Det är klart pengar räddar mig. Jag befinner mig nu i en mycket säker del av världen som är trygg även ett fullskaligt krig bryter ut i Europa. Mina pengar gör att jag kan flytta till de mest säkra platserna i världen och jag kan flytta snabbt om jag skulle behöva, knappast troligt dock då få områden är mer säkra än där jag är nu.
Citera
2023-01-30, 06:10
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Knappast
Citera
2023-01-30, 11:37
Medlem
Citat:
Nej du kan inte citera mig där jag har krävt att kvinnor ska visa tacksamhet för allt de får från män. Men jag försvarar inte otacksamma kravmaskiner.

Nej nu ljuger du eller blandar ihop mig med någon annan, du är en batikhäxa.

Det är klart pengar räddar mig. Jag befinner mig nu i en mycket säker del av världen som är trygg även ett fullskaligt krig bryter ut i Europa. Mina pengar gör att jag kan flytta till de mest säkra platserna i världen och jag kan flytta snabbt om jag skulle behöva, knappast troligt dock då få områden är mer säkra än där jag är nu.

För att försvara svenska kvinnor i krig, kräver du att de ska visa tacksamhet till svenska män. Vilket de gör. Men det är väl dig svenska kvinnor inte visar någon tacksamhet, blir min slutsats då.

Läs om, läs rätt. Jag har inte påstått att det är du som har påstått att jag är man i andra trådar. Som sagt: läs om, läs rätt. I övrigt är det skitsamma. Du får tro vad du vill. Jag vill inte nämna min könstillhörighet av anonymitetsskäl. Folk får tro vad de vill. Men någon "batikhäxa" är jag knappast. Men otroligt roande att du tror det. Du gav mig ett gott skratt, så tack för den.

Nej. Nu är du naiv. Du inser inte vilka krafter som är omlopp redan nu. Du är svensk. Stora delar av världen avskyr nu svenskar. Och NATO-medlemskapet är "pausat". Och bla. Putte har kärnvapen. Oavsett vart du befinner dig nu eller vart du tänker fly, kommer du inte vara säker om detta eskalerar. Pengar kommer inte rädda dig. Så det enda du kan göra är att be till högre makter om att det lugnar ner sig.
Citera
2023-01-30, 11:43
Medlem
Citat:
För att försvara svenska kvinnor i krig, kräver du att de ska visa tacksamhet till svenska män. Vilket de gör. Men det är väl dig svenska kvinnor inte visar någon tacksamhet, blir min slutsats då.

Läs om, läs rätt. Jag har inte påstått att det är du som har påstått att jag är man i andra trådar. Som sagt: läs om, läs rätt. I övrigt är det skitsamma. Du får tro vad du vill. Jag vill inte nämna min könstillhörighet av anonymitetsskäl. Folk får tro vad de vill. Men någon "batikhäxa" är jag knappast. Men otroligt roande att du tror det. Du gav mig ett gott skratt, så tack för den.

Nej. Nu är du naiv. Du inser inte vilka krafter som är omlopp redan nu. Du är svensk. Stora delar av världen avskyr nu svenskar. Och NATO-medlemskapet är "pausat". Och bla. Putte har kärnvapen. Oavsett vart du befinner dig nu eller vart du tänker fly, kommer du inte vara säker om detta eskalerar. Pengar kommer inte rädda dig. Så det enda du kan göra är att be till högre makter om att det lugnar ner sig.

Som sagt jag kräver inget från dig och andra kravmaskiner men jag ger er heller inget. Finns så många vettiga kvinnor i mitt nya land som jag hellre försvarar så du får be negrerna att försvara dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in