Citat:
Ursprungligen postat av
Frejgatan
Tack
vad är Tawid bakgrund?
Det står Afghanistan, om du läser en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bekannelse
Men han kan ju tillhöra ett gäng tex. Och isf vilket, bor på andra sidan landet så lite svårt att hålla koll då.
Gäng som gäng? Det är väl samma skrot och korn oavsett!
Förlåt om jag låter grinig

det är inget personligt.
Men alltså jag är bara så irriterad på samhällsutvecklingen och kan inte förstå fascinationen över olika lösa kriminella grupperingar och ”gäng” och deras meningslösa jävla skitliv dom lever.
Jag har ju ingen aning men man kan ju gissa att det är som på ungefär alla arbetsplatser.
Nyanställda som står längst ner i rang och kräver minst i lön får göra alla skituppgifterna? Så förmodligen är gärningsmännen när nåt sånt här händer vanligtvis disponibla tillgångar som hittats i utkanten av gängen.
De är säkert alltsom oftast småkriminella men inte överdrivet kända för nånting (än) utan snarare sådan individer som vill tillhöra (nånting) och som ganska lätt kan övertalas, mutas och luras att begå vedervärdiga mord. Låg ålder och tillhörande brist på konsekvenstänk är nog i regel en merit.
Är väl som vilken okvalificerat jobb i servicebranschen som helst? Är du riktigt driven och streetsmart, men också en liten gnutta salongsfähig och är beredd att jobba hårt och obekvämt en period så är det väl inte omöjligt att du kan klättra och tjäna väldigt lätta pengar. Men för ungefär 90-95% av alla väntar ett liv med hyreslägenhet i ett nedgånget område, obekväma arbetstider och kanske missbruk.. Och med tiden och en vårdnadstvist i domstol som mamman vinner.