2022-10-07, 12:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Vad är skillnaden? Trodde assyrier var samma som syrianer.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Assyrier/syrianer

Stämmer. Konstlad konflikt om jag fattat det rätt.
Citera
2022-10-07, 12:31
Medlem
Vad gör B*l#nt ? Har han gått in pension?
Citera
2022-10-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebo22
bsso, även kallad satan i folkmun fick jag veta häromdagen. Konstigt smeknamn för en ”reko” kille i ärlighetens namn. Säkert oskyldig i det här caset men i övrigt en hal en som umgås med nätverkskriminella.

Vet inte om han var med eller inte men det du skriver stämmer ej vad jag har hört av folk i Tälje, att han är hal och att han ska ha umgåtts med kriminella. Har bara hört bra grejer om honom, en go kille helt enkelt. Om du tycker att hans smeknamn är konstigt, då vill du ej höra mitt 😈😈😈
Citera
2022-10-07, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsRollUpSome
Varför måste man vara en vän när man skriver att man har hört att en person är bra? Frågan är varför ska det betyda att det du skriver är sant? Du är kanske en person med dold agenda som vill honom illa? Jag känner inte han, skriver bara vad jag har hört. Det jag har hört kommer från folk som känner han också. Så det blir ord mot ord🤝
"En go kille helt enkelt"

Hur kan man gör ett sådant statement utifrån rykten man hört?
Citera
2022-10-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Folk verkar ha svårt att förstå. Återigen, skriver bara vad jag har hört från folk som känner han. Hur många gånger behöver jag upprepa mig att det är vad jag har hört och att det är inget statement. Shit asså, vad tröttsamt detta blev.
Citera
2022-10-07, 14:48
Medlem
Vet inte om dessa klassas som OT, men känns relaterat till det som nu sker..

Dessa explosioner som skedde i Nykvarn och Blombacka för 1månad nu sen kanske? Vilka av dessa falanger utförde dessa och emot vem?
Citera
2022-10-07, 16:08
Medlem
Citat:
Varför måste man vara en vän när man skriver att man har hört att en person är bra? Frågan är varför ska det betyda att det du skriver är sant? Du är kanske en person med dold agenda som vill honom illa? Jag känner inte han, skriver bara vad jag har hört. Det jag har hört kommer från folk som känner han också. Så det blir ord mot ord🤝

Jag säger bara vad jag hört från flera oberoende personer när han kommer på tal och jag väljer att tro på det då många säger samma sak. Säkert fler som kan bekräfta här. Känner inte honom och bryr mig inte om honom. Reagerade mest på att du gick igång så fort hans namn nämndes och försökte tysta ner inlägget.
Citera
2022-10-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det undrar jag också från Mr jag-känner-inte-honom.
Citera
2022-10-07, 16:11
Medlem
Citat:
Folk verkar ha svårt att förstå. Återigen, skriver bara vad jag har hört från folk som känner han. Hur många gånger behöver jag upprepa mig att det är vad jag har hört och att det är inget statement. Shit asså, vad tröttsamt detta blev.

Du måste ju ta att folk undrar och vill diskutera härinne. Diskussioner som inte alltid faller dig i smaken. Hetsa inte upp dig.
Citera
2022-10-07, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av kebo22
Du måste ju ta att folk undrar och vill diskutera härinne. Diskussioner som inte alltid faller dig i smaken. Hetsa inte upp dig.
Helt klart motiverat. Vad vi har är två promenerande personer på en relativt öde väg. Där dom befann sig är inte någon folksamling. Skytten har således endast två personer att välja på. Man undrar om dessa två personer är väldigt lika till utseendet. Oavsett om GM skjutit fel person så borde det ligga nära till hands att han borde haft ett syfte med sin skjutning. Denne "satan" med fem olika företag i portföljen kanske trots allt var insyltad i något kriminellt.

Märk väl en person är häktad. Vem skulle kunnat tipsat om vem det var. Närmast är väl då att "satan" medverkat i förhör som vittne och "satan" kanske hade en hotbild mot sig.
Citera
2022-10-07, 16:46
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
”En person, född 2004, har nu begärts häktad misstänkt för delaktighet i mordet på en man i 40-årsåldern i Ronna i lördags, det meddelade Åklagarmyndigheten på torsdagen.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/sodert...s-mord-i-ronna

På fredagen häktades en 17-åring, på sannolika skäl misstänkt för mordet på en 41-årig man i lördags.
Tonåringen är tidigare dömd för misshandel vid två tillfällen och satt i fjol häktad misstänkt för att ha kastat en handgranat som detonerade vid en bostad. Dådet tros ha varit riktat mot en tongivande person i Ronnafalangen. Den förundersökningen lades senare ner.
17-åringen har tidigare bott på SIS-hem eftersom myndigheterna oroat sig för hans utveckling och tilltagande kriminalitet. I slutet av förra året gjordes en vårdplan för honom. I den står: ”Det finns en stor oro att han har varit delaktig i en situation som vållat en annan persons död”
Citera
2022-10-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Helt klart motiverat. Vad vi har är två promenerande personer på en relativt öde väg. Där dom befann sig är inte någon folksamling. Skytten har således endast två personer att välja på. Man undrar om dessa två personer är väldigt lika till utseendet. Oavsett om GM skjutit fel person så borde det ligga nära till hands att han borde haft ett syfte med sin skjutning. Denne "satan" med fem olika företag i portföljen kanske trots allt var insyltad i något kriminellt.

Märk väl en person är häktad. Vem skulle kunnat tipsat om vem det var. Närmast är väl då att "satan" medverkat i förhör som vittne och "satan" kanske hade en hotbild mot sig.

Väldigt bra input
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in