2022-10-05, 11:10
Medlem
KeyFlingers avatar
”I must clean myself, wait here.” säger hon plötsligt och smiter ut ur rummet. Jag ligger kvar och hämtar andan. När hon kommer tillbaka har hon ett glas vatten med sig till mig. ”Thanks, that was actually nice of you” säger jag. Hon flinar. ”Well you know. I try”.

”You are not from Romania, are you” frågar jag henne efter att jag halsat hela vattenglaset. ”I’m from Germany” svarar hon kort. Det var lite förvånande, men nu när hon säger det hör jag ju den tyska brytningen. ”From Berlin?” frågar jag vidare. ”No”. Kort svar. ”So… from another part of Germany?” fiskar jag vidare. “Yes”. Ok, hon vill inte prata om sig själv, det har varit uppenbart från första början. Vi gör oss i ordning och börjar gå ner mot skåpen. Hon berättar att hon jobbat på andra klubbar förut, men att Artemis är den bästa av dem. ”At least the biggest one” lägger hon till. Vid skåpet får hon 100 Euro (70 för halvtimmen + 20 för BBBJ och 10 i dricks). Jag får oväntat en ganska öm kram, och hon säger ”See you next time then?”. ”Oh I hope so” svarar jag.

Jag känner mig lätt omtumlad. Det var en speciell session med en speciell tjej. Av alla sessioner jag haft under dessa dagar är det denna jag kommer ihåg mest. Själva bemötandet jag fick från henne var ju objektivt sett under all kritik, men det skiljde henne i varje fall från mängden. Hennes synbara njutning, spelad eller inte, under själva akten adderade också ett extra lager. Om jag åker tillbaka till Artemis inom den närmaste framtiden hoppas jag verkligen att hon är kvar, men om hon visar samma attityd mot andra kunder som mot mig tror jag dessvärre inte hon blir långvarig. Synd i så fall.

Jag drar vidare mot färjan i Rostock, och FKK-rundturen är slut för denna gång. Dyrt som fan blev det, men smakar det så kostar det som regel. Några slutreflektioner kommer jag kosta på mig i ett eget inlägg här i tråden. Och så ska jag ju till Hamburg i mitten av oktober. Kanske boka några extra dagar för ”avslappning” då också?
Citera
2022-10-05, 12:25
Medlem
KeyFlingers avatar
EPILOG

Så har jag då lärt mig något nytt eller kan ta med mig några andra reflektioner efter denna resa? Ja, jag kan i alla fall konstatera att jag har svårt att trivas på ställen där tjejerna inte får ta kontakt. Jag förstår ju att vissa föredrar det, men jag tycker inte det fungerar särskilt bra för min del. Antingen sitter tjejerna i grupp och pratar med varandra, till synes ointresserade av potentiella kunder, eller så umgås de platoniskt med den övriga personalen och stammisarna. Oavsett känns det som om man måste tränga sig på, och det är som regel en lite obehaglig känsla. Det känns helt enkelt som om man är ett störande element mer än en åtråvärd kund, och även om det finns skräckexempel (som den åldrande draken som kommer fram och drar mig i kuken på Artemis) på att man kan bli i det närmaste antastad, föredrar jag att tjejerna tar initiativet. Eller åtminstone att de inte framstår som helt ointresserade. Den känslan fick jag på Heaven. Som om jag var en statist i en dålig porrfilm där man gick runt bland nakna tjejer som inte ens tittar åt ens håll.

Den klubb jag varit på mest är ju än så länge Palmas, och även om det knappast är klubben med bäst rykte så är det ändå där jag trivs bäst. Den känns ganska all round för mina behov. Ok bar, ok mat, ok relax, ok uteområde (med pool), ok utbud av tjejer, etc. Där finns områden där man får vara i fred, och områden där tjejerna tar kontakt. Allt är långt ifrån perfekt där, men det mesta fungerar bra. Det är bara synd att de höjt priserna från 70 för en halvtimme till 100, och från 20 till 50 för extras. Med några tillägg springer kostnaden fort i väg.

Hawaii hade en mer behaglig prisnivå, men lokalerna saknar helt mysfaktor tycker jag. Uteområdet får höga betyg, men det var länge sedan jag kände mig så mycket som en outsider som när jag traskade runt bland kompisgängen där. Det kändes väldigt mycket som en ”members only”-klubb. Alla andra göre sig icke besvär. Om man är driven i Tyska och har ambitionen om att bli känd med andra män kan det kanske vara ett bra koncept, men det funkade inte för mig. Jag var förvisso där ganska tidigt, men utbudet av tjejer imponerade inte heller.

Artemis har väl som klubb ett skakigt rykte som turistfälla och ”dyrt och dåligt”. Även om det ligger mycket i kritiken (det är en turistfälla) så håller ändå faciliteter och inredning hög standard. Att de behållit prisnivån med 70 för en halvtimme och 20 för extras gör ändå att det plötsligt framstår som nästan prisvärt. Visst, 90 i inträde är dyrt, men det är ju sessionerna som gör att kostnaden drar i väg. I varje fall om man kör en 3-5 sessioner per dag. Det som förstör mest är ju ”pussy snipingen” som gör att man som regel kan glömma att komma i kontakt med de mest populära tjejerna. De mest eftertraktade damerna kan springa i skytteltrafik mellan duschen och rummen utan att ens behöva sätta sin fot i loungen, medan andra måste tråla runt i porrbion efter kunder. För mig tillhör det inte FKK-kulturen att behöva hänga i trapphuset och armbåga sig fram till tjejerna, så jag anser nästan Artemis vara mer en bordell än en FKK-klubb, i varje fall på kvällstid. Med det sagt blir det nog ytterligare besök här. Det finns ju märkligt nog inte så mycket konkurrens på FKK-fronten i Berlin, och om man kommer tidigt är det lugnare stämning än utöver kvällen.

En generell betraktning är ju också att man kan bli bättre på att reprisera tjejerna, snarare än att jaga efter nya hela tiden. Jag får intrycket av att servicenivån höjer sig avsevärt när man repriserar. Kanske känner de en liten extra press på att levererar något nytt när man bokar dem en gång till, eller så är det en effekt av att de känner sig lite tryggare på dig. Hur som helst har jag bara positiva erfarenheter av att köra en repris med en tjej man redan varit med.

Om ett par veckor har jag en affärsresa till Hamburg. Atmos och Harmony måste väl testas antar jag, även om jag förstått att prisnivån är relativt hög där. Finns en klubb som heter Romeo också, med ryktesvis lägre priser, men vi får se hur mycket tid jag får avsatt under resan. Man ska inte utesluta att det med tiden kommer rapport på denna resa också.
Citera
2022-10-06, 07:48
Medlem
Intressanta iakttagelser. Du borde testa Bernds Sauna, men det kanske du redan gjort?
Citera
2022-10-06, 10:43
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drknow
Intressanta iakttagelser. Du borde testa Bernds Sauna, men det kanske du redan gjort?

Tack för kommentar! Nej, jag har egentligen inte varit i NRW-området alls, men har förstått att det är dit man egentligen ska åka när det gäller FKK. Både utbud och prisnivå verkar ju tilltalande. Vad gäller Bernds specifikt vet jag inte mer än att det är tämligen litet och mer en ombyggd villa än en "riktig" klubb? Vad är det som gör Bernds till ett bra alternativ menar du?
Citera
2022-10-06, 13:09
Medlem
Här finns en del fylliga beskrivningar.

(FB) Bernds Saunaclub – Der Schieferhof
Citera
2022-10-06, 19:11
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyFlinger
EPILOG

Så har jag då lärt mig något nytt eller kan ta med mig några andra reflektioner efter denna resa?

Det som förstör mest är ju ”pussy snipingen” som gör att man som regel kan glömma att komma i kontakt med de mest populära tjejerna. De mest eftertraktade damerna kan springa i skytteltrafik mellan duschen och rummen utan att ens behöva sätta sin fot i loungen, medan andra måste tråla runt i porrbion efter kunder. För mig tillhör det inte FKK-kulturen att behöva hänga i trapphuset och armbåga sig fram till tjejerna, så jag anser nästan Artemis vara mer en bordell än en FKK-klubb, i varje fall på kvällstid.

Om ett par veckor har jag en affärsresa till Hamburg. Atmos och Harmony måste väl testas antar jag, även om jag förstått att prisnivån är relativt hög där.
Jag är lite nyfken på det där med "pussy-snipingen" på Artemis. Det var nytt för mig, utifrån vad jag läst här. Förekommer det mer på kvällen än på dagen? Fick du någon inblick i hur det gick till rent praktiskt? Att armbåga sig fram låter ju inte roligt och man vill ju helst komma åt de snyggaste tjejerna. Var det kompisgäng som hängde i trapphuset och gjorde upp inbördes turordningar etc. eller var det allas krig mot alla? Jag skulle kunna tänka mig att vara framfusig nog, men man vill ju inte råka i handgemäng med andra män. Fanns det något mer i dessa utrymmen än trappor? T.ex. spelautomater som man kan hänga vid och förströ sig med i väntan på någon särskild pingla? Det skulle vara lite coolare i så fall och man kunde kanske få ögonkontakt åtminstone, med en tjej som dyker upp och på så sätt ge henne "alternativ".

Atmos besökte jag i somras och som jag skrev i min recension var tjejerna överlag snygga, jämna 8 allihop tyckte jag. Men det var som sagt dyrt. 100/30 min i grundtaxa.
Citera
2022-10-06, 22:01
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag är lite nyfken på det där med "pussy-snipingen" på Artemis. Det var nytt för mig, utifrån vad jag läst här. Förekommer det mer på kvällen än på dagen? Fick du någon inblick i hur det gick till rent praktiskt? Att armbåga sig fram låter ju inte roligt och man vill ju helst komma åt de snyggaste tjejerna. Var det kompisgäng som hängde i trapphuset och gjorde upp inbördes turordningar etc. eller var det allas krig mot alla? Jag skulle kunna tänka mig att vara framfusig nog, men man vill ju inte råka i handgemäng med andra män. Fanns det något mer i dessa utrymmen än trappor? T.ex. spelautomater som man kan hänga vid och förströ sig med i väntan på någon särskild pingla? Det skulle vara lite coolare i så fall och man kunde kanske få ögonkontakt åtminstone, med en tjej som dyker upp och på så sätt ge henne "alternativ".

Atmos besökte jag i somras och som jag skrev i min recension var tjejerna överlag snygga, jämna 8 allihop tyckte jag. Men det var som sagt dyrt. 100/30 min i grundtaxa.

Det är mestadels medelhavsmän som huserar vid trappen. Och en del tjejer går förbi dom då dom även ska schakra om priser o d.
Dom står där kvällstid. På dagarna är det bättre.
Det finns spelautomater lite på sidan om trappen. Men där sitter mest tjejer och jag..

Det roligaste var för ett antal år sedan då jag kom från skåpen och var på väg in till loungen och såg en favorit på väg ner för trappen. Fick ögonkontakt och nickade in mot baren.
När hon kom från tjejernas omklädningsrum gick hon bara förbi trapphängarna och brydde sig inte om deras frågor och kom fram till mig för en kaffe.

Så det är inte alltid trapphängarna lyckas..
Citera
2022-10-06, 22:09
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det är mestadels medelhavsmän som huserar vid trappen. Och en del tjejer går förbi dom då dom även ska schakra om priser o d.
Dom står där kvällstid. På dagarna är det bättre.
Det finns spelautomater lite på sidan om trappen. Men där sitter mest tjejer och jag..

Det roligaste var för ett antal år sedan då jag kom från skåpen och var på väg in till loungen och såg en favorit på väg ner för trappen. Fick ögonkontakt och nickade in mot baren.
När hon kom från tjejernas omklädningsrum gick hon bara förbi trapphängarna och brydde sig inte om deras frågor och kom fram till mig för en kaffe.

Så det är inte alltid trapphängarna lyckas..
Skönt att höra!
Det låter ju precis som jag föreställde mig hur en lyckad taktik kunde vara - med spelautomaterna och allt!
Citera
2022-10-07, 08:44
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:

Jag gjorde ingen närmare analys av fenomenet med pussy sniping, då det irriterade mig snarare än fascinerade mig. Men av det jag såg utfördes det av alla kategorier. Som föregående talare nämnde så var det nog en överrepresentation av män från medelhavsregionen som stod där, både ensamma och i grupp, men även ensamma medelålders vitingar stod också vid räckena och spejade. Fenomenet är absolut mest frekvent utöver kvällen jämfört med tidig dag. De riktiga snäckorna kommer ju först senare på dagen, och klungorna med kompisar (ofta med ursprung runt medelhavet) och övriga snipers rättar sig efter det.

Det finns inte särskilt mycket att göra i trappan, som det ju sällan gör i trappor. Ja, det finns en spelautomat eller två i hörnet mot ingången till baren, men denna spot är knappast optimal från ett pussy sniper perspektiv. Man blir ju stående med ryggen mot trappan. Det står dock ofta tjejer och spelar här, så det kan ju ändå vara ett alternativ för att ta kontakt. Det rör sig dock oftast om tjejer från andra- och tredjesorteringen som nyttjar maskinerna. Förstasorteringen hinner som bekant oftast inte ens ner för trappan...

Citat:

Har såklart läst din berättelse från din egen rundtur! Du säljer väl kanske inte direkt in stället som sådant i din recension, men utbudet i Hamburg är ju vad det är. Det är här hit jobbet tar mig denna gången, så det är här jag får vara. Kanske var det också som du misstänkte, att delar av klubben var avstängt under ditt besök? Prisnivån är ju heller inte direkt lockande, men 100 för en standard halvtimme verkar ha blivit en ny postpandemi-default på klubbar utanför NRW-området. Det är väl ok kan jag tycka, allt blir ju dyrare. Men 50 för varje extratjänst slår hårdare mot oss som helst nyttjar dessa. Om man slår till med blowjob utan gummi, kyssar och munsprut så blåser man ju fort 250 Euro för en halvtimmes-session. Då börjar det bli dyrt på riktigt.

Men vi får se. Harmony ligger ju lite utanför själva Hamburg, så det kanske passar mig bättre. Jag reser ju även denna gången med bil, så det är inga problem för min del att ta mig dit. Blir nog åtminstone en halvdag till på Artemis också. Ska nog försöka vara där tidigt på dagen och avviker när pussy sniper falangen blir för irriterande.
Citera
2022-10-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyFlinger
Det är ca 5 timmar från Nürnberg till Berlin, exklusive laddstopp, så klockan är lite över 14 innan jag parkerar lite i skymundan utanför Artemis. Jag tar till och med samma parkeringsruta som jag gjorde när jag var här första gången. Stegen fram mot entrén känns inte tillnärmelsevis lika skakiga som sist, men jag kommer väldigt väl ihåg pirret i magen från den gången.

Föga förvånande har inte mycket i klubben ändrats sedan sist. Man får sin ”klocka” som går till både skåp och värdeskåp. Det är inte mycket folk än så länge, men heller inte helt tomt. Sist gång jag var här nyttjade jag inte relaxen, men det har jag ambitioner om denna gång. Bok är medtagen. Det är regn och rusk i luften, så det blir endast innedelen som är aktuell idag.

Jag kör en egen liten sightseeing, och tar spiraltrappan ner i relaxen. En blonderad och något bedagad dam i 40-års åldern med uppumpade läppar cirkulerar alldeles nedanför trappan i jakt på intet ont anande nybörjare. Hon vill dra med mig in i porrbion, men jag avböjer vänligt men bestämt. Jag och min bok ska till relaxen visar jag med gester, och hon ger sig snart. Bassängen är öppen, och efter ett provdopp konstaterar jag att temperaturen med fördel kunde höjts ett par grader, men i rådande många sessioner under så många dagar. Många för mig i alla fall. Det känns mer som att man sprutar, men det är ganska låg intensitet i själva orgasmkänslan.

Tack för Artemis-rapporten! Välskrivet!
Tatiana har jag varit på rum med vid jubileumspartyt förra året, då hade hon inte silikontuttar. Numer jagar hon ofta tillsammans med Raissa (mörkhårig, smal tjej med silikon storlek C och med "spanskt" utseende).
Citera
2022-10-07, 16:06
Medlem
Citat:

Artemis är ju känt för att vara dyrt. Blir förvånad då jag läser om hur priser verkar vara på andra klubbar.
Citera
2022-10-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Artemis är ju känt för att vara dyrt. Blir förvånad då jag läser om hur priser verkar vara på andra klubbar.
Min erfarenhet är att priserna ändå är rimliga med tanke på nivån på tjejerna.
(Jag var en gång instängd i bastun av en shark men när jag såg henne naken från baksidan blev det ändå klart att hon var typ en nia. Och det är alltså sådana tjejer jag jag har valt bort på Artemis.)
Det är viktigt att undvika 'pussysniping' fenomenet som beskrivs. Det tror jag kan undvikas genom att besöka klubben på rätt tid: Hyfsat många tjejer men inte så många gubbar som hänger i trapphuset. Då kan man få träffa tjejer som man drömmar om till ett pris som jag tycker är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in