Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-21, 11:12
  #1
Medlem
Äntligen fick jag tillfälle att besöka Tysklands äldsta FKK-klubb. Den omtalade Bernds Saunaclub i Hennef Lichtenberg några mil utanför Bonn och Köln. Klubben kallas också Der Schieferhof eller bara Der Hof.

Har besökt 10-talet FKK-klubbar i Tyskland och länge önskat kunna besöka Schieferhof. Förra gången jag hade planerat så hade jag hamnat i säng hemma i Sverige med feber istället.

Denna gång såg det också att gå i stöpet. Mitt tåg hade fått elektriska problem och var kraftigt försenat. Om jag kom för sent skulle det lilla hotellet i Lichtenberg hinna stänga.

Istället för tidig kväll så var klockan nästan 22:00 när jag kom till Lichtenberg. Jag var trött och hungrig då restaurangvagnen inte heller hade fungerat och funderade på att gå och lägga mig istället. Sent på kvällen är dessutom ofta tjejerna också trötta. Men som tur var tog nyfikenheten över och jag promenerade till Schieferhof några hundra meter från hotellet. Vägen dit gick genom ett vanligt villaområde tills jag kom fram till Schieferhof nr 28. Klubben ligger i en vanlig villa (modell större) i ett litet samhälle på landet. En stor 28:a fanns på villans gavel så det gick inte att ta miste och vid ringklockan stod det privatklubb.

Ringde på och efter en liten stund kom en naken Elina och öppnade. Efter den obligatoriska frågan var jag parkerat bilen (med tanke på grannarna) och om det var mitt första besök så förklarade hon reglerna. 70 Euro i inträde och det inkluderade tillgång till en buffet och fri dricka och 50 Euro för en halvtimme på rummet med en flicka. Betalade 70 Euro till tjejen som stod i baren. Hon var helt påklädd, men enligt ISG så står hon inte alltid där, utan deltar i aktiviteterna i samband med parties m m. Fick nycklar till ett skåp och den bricka som man fäster runt handleden där tjejerna antecknar genomförda aktiviteter.

Elina visade mig runt och efter en dusch gick jag till baren och tog en öl (gratis). Tittade mig runt lite men bestämde mig för att det var en god idé att äta lite först. I matsalen fanns olika sallader, stekt korv, köttgryta och makaroner. Inte helt tokigt.

Klubben är ursprungligen en vanlig större villa. Bottenvåningen och källarvåningen disponeras för aktiviteter. Det är bara tjejerna, och inga kunder, som har tillträde till övervåningen. Det finns en bar och ett större allmänt rum med soffor på varje våning. Efter att ha ätit så började jag spana. Eftersom Bernds ligger i en vanlig villa så är det inte lika stora ytor som andra FKK-klubbar. I gengäld så kändes stämningen väldigt familjär, personlig och faktiskt trevlig. Tjejerna var i genomsnitt inte lika vackra som på de stora klubbarna, men de gav istället ett mer personligt intryck och det var mer av ”girl next door”.

Vid min första genomvandring hade jag lagt märkt till en mörk tjej vid den nedre baren, men hon hade stått och pratat med en kille. Nästa gång jag var i källarvåningen stod hon tillsammans med ett gäng på 4-5 tjejer och pratade. Eftersom hon gav intrycket av att vara trevlig så frågade jag vad hon hette och om hon ville sätta sig bredvid mig.

Svenja hetta hon. När hon hörde att jag var från Sverige så erbjöd hon sig att prata engelska istället. Vi pratade och vi började kyssas. Hennes hand försvann in under handduken … Kommer inte ihåg om hon också började suga mig på soffan. Vi gick till ett rum och direkt där så stod vi länge på golvet omslingrade och kysstes och smektes. Hennes kyssar var intensiva och det kändes som att det lika gärna kunde ha varit en flickvän eller tjejkompis som jag höll på att förföra. Jag lyfter henne till sängen och vi fortsätter att kyssas och smekas. Hennes mun växlar mellan att kyssa mig och suga mig (utan kondom). Min mun och tunga börjar göra upptäcktsfärd över hela hennes kropp inklusive hennes ingången till hennes grotta. Svenja föreslår att vi ska lägga oss i en 69:a. Vi ligger i en intensiv 69:a ett tag innan vi börjar kyssas igen och hon börjar rida mig (med kondom). Det är underbart men här sätter väl min trötthet in och det var svårt för mig att komma. Hon använder all sin skicklighet. Hon växlar tempo, hon rullar med höfterna och jag känner hur hon har en fantastisk fittmuskulatur som hon använder skickligt. Jag är nästan i extas hela tiden, men jag kommer ändå inte över ribban. Föreslår att hon ska suga mig igen – det hade nästan gått för mig direkt då hon hade sugit mig i början av samlaget. Vi är båda svettiga, men hon suger mig återigen fantastiskt och rätt snart kommer jag i en intensiv orgasm och sprutar i hennes mun.

Efteråt ligger vi en stund tätt omslingrade och fortsätter att kyssas och prata. Hon berättar att Bernds är Tysklands äldsta FKK-klubb. Själv är hon från Bonn och hennes mamma är tyska och pappan italienare. Hon berättar att folk från hela världen kommer till Bernds och att de bl a haft besökare från Indien och Korea. Jag fick intrycket att hon var stolt över att klubben var den äldsta och hon var stolt över att jobba där. Kunde inte se hur länge vi hade varit på rummet, men jag gissar att det snarare var 40 minuter än 30.

Efter att ha duschat och klätt på mig betalar jag 50 Euro till flickan i baren för stunden med Svenja. Svenja följer mig till dörren och jag får en sista kyss. Jag hade planerat att besöka Bernds även nästa dag, men ett möte hade blivit tidigarelagt så jag var tvungen att åka vidare nästa morgon. I alla fall så somnade jag helt avslappnad på hotellet den kvällen och jag kommer definitivt se till att det blir fler besök.

Mer information om Bernds finns på http://www.fkk-schieferhof.de och på ISG: http://www.internationalsexguide.inf...ead.php?t=1094

Det som bidrar till den personliga atmosfären på Schieferhof är förutom det mindre formatet är att klubben har många stamkunder och de flesta tjejerna har också arbetat där länge. Svenja har t ex arbetat där i 7 år. Service och personlighet är viktiga egenskaper för att jobba på Bernds.

Eftersom klubben ligger i ett vanligt villaområde så är den av hänsyn till grannarna endast öppen måndag – fredag kl 13 – 24 (kl 01 fredagar) med sista insläpp kl 23:00. Jag kommer med ytterligare information om hur man tar sig dit och var man kan bo senare.
Citera
2009-07-21, 11:19
  #2
Medlem
BlueStars avatar
Bernd's har fått bra kritik av flera recensenter på ISG. Hur tycker du klubben står sig i jämförelse med de andra FKK-klubbarna och liknande inrättningar du varit på? Vad jag hört och läst så brukar särskilt de mer erfarna sexköparna föredra de mindre klubbarna pga deras mer familjära atmosfär och lugnare tempo.
Citera
2009-07-21, 17:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Bernd's har fått bra kritik av flera recensenter på ISG. Hur tycker du klubben står sig i jämförelse med de andra FKK-klubbarna och liknande inrättningar du varit på? Vad jag hört och läst så brukar särskilt de mer erfarna sexköparna föredra de mindre klubbarna pga deras mer familjära atmosfär och lugnare tempo.

Det var ett tag sedan jag var på de stora FKK-klubbarna t ex i Frankfurt am Main. Andelen och antalet mycket snygga tjejer är nog större på de stora klubbarna. På Bernds är däremot andelen av ”girl next door”-typ och tjejer med utstrålning och personlighet större.

Atmosfären på Bernds kändes familjär och avslappnad. Man märkte att det inte bara var god stämning mellan tjejer och kunder, utan det verkade också vara god stämning och kamratskap mellan tjejerna. På andra klubbar kan man ibland märka att det är konkurrens mellan tjejerna.

Det går inte att göra statistik utifrån en tjej: Att älska med Svenja kändes som att älska med en flickvän eller tjejkompis och inte med en prostituerad. Men om man läser recensionerna på ISG så är inte Svenja på något sätt unik för Bernds. Många fler tjejer har fått ypperliga recensioner och många fler tjejer har arbetat där under många år.

En nackdel med Bernds är att klubben ligger lite avsides till i en by på landet och är inte lika lätt att ta sig till som t ex Palace i Frankfurt am Main eller Artemis i Berlin (Jag kommer med en färdbeskrivning). Klubben är också stängd lördag – söndag.

Men jag kommer definitivt att försöka återvända dit fler gånger.
Citera
2009-07-21, 17:58
  #4
Medlem
Konceptet med en intimare och mindre klubb låter mycket tilltalande. Förmodligen ökar sannolikheten att få en bra totalupplevelse på ett sådant ställe. Det sociala spelet och "flirtandet" är ju också centralt. Själv har jag ännu inte varit på en FKK, men planerar snart ett besök på Artemis. Sedan är det ju bara att botanisera:

http://www.fkk-sauna-clubs.de/
Citera
2009-07-21, 19:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Konceptet med en intimare och mindre klubb låter mycket tilltalande. Förmodligen ökar sannolikheten att få en bra totalupplevelse på ett sådant ställe. Det sociala spelet och "flirtandet" är ju också centralt. Själv har jag ännu inte varit på en FKK, men planerar snart ett besök på Artemis. Sedan är det ju bara att botanisera:

http://www.fkk-sauna-clubs.de/

Min FKK-debut skedde i samband med en jobbresa våren 1998 - har sedan dessa hunnit med många och njutbara besök och kan klart rekommendera dig (och andra) att besöka en FKK-klubb. Det oerhört sällan jag har blivit besviken och det är en annan upplevelse än en vanlig bordell. Såvitt jag vet finns inget riktigt motsvarande i andra länder.

En annan länk är http://www.kaleus-clubindex.com/
Citera
2009-07-21, 19:58
  #6
Medlem
Kan tillägga att det kostade inget extra för att jag kom i Svenjas mun. Alla tjejer suger utan kondom, men alla tillåter inte att man kommer i deras mun.

Det som kostar extra enligt mina källor är analt (50 Euro), men det är långt ifrån alla tjejer som gör det.
Citera
2009-08-09, 12:22
  #7
Medlem
Jag har läst en recension av Schieferhof på en tysk sida http://www.freiermagazin.de/bb/showthread.php?t=3779

Enligt denna så nämns utöver Svenja ytterligare nio tjejer (Anna, Jenny, Rita, Jamila, Debby, Mara, Katja, Tanja och Babsi) som har arbetat minst två år på Der Hof. Svenja har jobbat där i sju år och verkade trivas med det. Detta gör också att "die Flop-Gefahr ist im Schieferhof weiterhin nahe null" - översatt till svenska så är risken för floppar nästan noll där.

Jag kommer definitivt att återvända så fort jag får chansen.
Citera
2009-08-09, 12:38
  #8
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Jag har läst en recension av Schieferhof på en tysk sida http://www.freiermagazin.de/bb/showthread.php?t=3779

Enligt denna så nämns utöver Svenja ytterligare nio tjejer (Anna, Jenny, Rita, Jamila, Debby, Mara, Katja, Tanja och Babsi) som har arbetat minst två år på Der Hof. Svenja har jobbat där i sju år och verkade trivas med det. Detta gör också att "die Flop-Gefahr ist im Schieferhof weiterhin nahe null" - översatt till svenska så är risken för floppar nästan noll där.

Jag kommer definitivt att återvända så fort jag får chansen.

Låter mycket bra det där, KL. Får se om det eventuellt kan bli ett besök där någon gång framöver.
__________________
Senast redigerad av BlueStar 2009-08-09 kl. 13:02.
Citera
2009-08-09, 13:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Låter mycket bra det där, KL. Får se om det eventuellt kan bli ett besök där någon gång framöver.

Det är en liten, trevlig och familjär klubb. Därav den låga "personalomsättningen". Nackdelen är att klubben är stängd lördag - söndag.

Enligt uppgifter på olika tyska fora är det möjligt att med ungefär hälften av tjejerna på Schieferhof få "alles ohne", d v s sex helt utan kondom.

Jag föredrar numera att älska helt kondomfritt, men jag gjorde inget försök dithän med Svenja. Det var min första gång på Der Hof. Annonseras inte "alles ohne" öppet så underlättar det att man har varit på stället för och etablerar en relation till tjejerna. Stunden med Svenja hörde ändå till en av mina skönaste och hon tog min sats i munnen som avslutning.
Citera
2010-07-12, 19:26
  #10
Medlem
Laukanens avatar
Kan bara instämma med ovanstående rosiga recensioner av Bernds. Jag var där för ett par år sen och hade ungefär samma girlfriend-liknande erfarenhet med en blond tjej (ursprungligen från Polen) som avslutades med BBBJ och satsen i munnen. Några dagar tidigare besökte jag FKK Oase och även om det var trevligt där så skulle jag lätt återvända till Bernds först. Tjejerna är inte lika pushiga på Bernds och vilken kille vill inte slå sig ner bredvid en tjej, prata lite och sen börja kyssas inom en minut och sen vara i sängen efter fem minuter?
Citera
2017-03-10, 01:15
  #11
Medlem
Hermann666s avatar
Återupplivar den här gamla tråden. Tog en tur till Hennef söder om Bonn för att besöka den legendariska klubben Bernds. En och en halv timmes bilresa norrut från Frankfurt. Klubben ligger mitt ute på landet i en liten, liten by. Mitt i ett villaområde. Jag parkerade på anvisad plats och gick sedan till den anonyma villan och ringde på dörren. Dörren öppnades och jag kom in en liten reception. Efter lite frågor om jag varit där förut så fick jag nyckel till skåpet och ett par handdukar.

På Bernds har dom inga badrockar utan det är endast handduk som gäller. Lite ovant men, when in Rome... Här är det strikt non-approach som gäller vilket damen i receptionen informerade om. Tjejerna tar alltså inte kontakt utan man får själv kontakta dem. Jag gick och duschade och gick sedan till baren som ligger ca en meter bakom receptionen. Det är inget stort ställe det här. Källaren har en bar, bastu, duschar och lite enskilda rum för sex. På entréplanet är det omklädning, duschar, bar och lounge samt ett litet rum med mat. Inget vidare käk, chili con carne, lite bröd och pålägg. Inget märkvärdigt alls.

Baren ligger så att man ser loungen med soffor längst väggarna. Bernds är känt för att hångel och avsugningar börjar redan i soffan. Mycket riktigt satt det två killar med dimmiga blickar i soffan och blev avsugna av varsin tjej.

Jag var där på eftermiddagen och då var där kanske 8 tjejer närvarande. Några lite yngre och flera milfar vilket Bernds är känt för. Utseendemässigt var det inte speciellt hög kvalitet. De som såg bäst ut kanske var 6-7 på skalan. Här är det istället bra service som gäller. Hångel, kyssar och avsugning redan i soffan och sedan till rummet. Stället är även känt för att det knullas i sofforna ibland.

I baren nere i källaren träffade jag Eliza från Rumänien. 22 år sa hon att hon var men man får nog lägga på ett par år där. Fin kropp med väldigt snygga naturliga C-kupor. Pageklippt, röt hår. Eliza hade glimten i ögat och vi satte oss i soffan. Bredvid oss satt en gubbe och masserade en tjej med olja. Eliza kröp upp i min famn och började kyssas och sedan lyfte hon på handduken och började suga. Efter en stund gick vi till ett rum i närheten och fortsatte. Avsugning, 69:an och sedan sex i olika ställningar. Bra inlevelse och ögonkontakt hela tiden. Avslutning med CIM vilket ingår på Bernds.
Citera
2017-03-10, 01:16
  #12
Medlem
Hermann666s avatar
Fortsättning...

Sedan blev det lite käk och häng i baren. Svårt att fördriva tiden på den här klubben. Det finns ingen pool eller jacuzzi. Bara en bastu. Om man tycker Livingroom är litet så är Bernds bara en fjärdedel så stort.

Började prata med Maria i baren. Slank brunhårig tjej med riktigt snygga C-kupor. Hon sa att hon var från Bulgarien och 27 år gammal men hon såg yngre ut. Vi gick direkt till ett rum och hon började suga. Ingen större stjärna på att suga men vi körde 69:an och sedan sex i olika ställningar. Ingen större inlevelse. Avslut med avsugning men hon drog undan munnen när jag kom så det blev inget fullbordat CIM.

Nu hade jag varit med de två tjejer som jag tyckte höll måttet utseendemässigt. Kanske skulle jag ha testat någon av milfarna för bättre service men jag kände inte för det. Efter drygt tre timmar på Bernds så tyckte jag att det räckte. Man betalar i receptionen när man lämnar och tjejerna man varit med kommer och säger hej då med en puss på kinden.

Kostnad: inträde 70 samt 50+50 för de två sessionerna så 170 totalt. Så var det då värt resan från Frankfurt? Nej knappast. Jag hade nog lite för stora förväntningar på det här stället och kanske var det bättre för några år sedan. Det kanske även är bättre på kvällstid när det knullas i sofforna ibland.

Jag ställde in GPS:en på Palace och tillbringade kvällen där för att få så stor kontrast som möjligt till Bernds.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback