Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Haha, låter som en bra idé!
Tragiskt ändå att vettiga ryssar som flyr landet nu blir behandlade som pesten i en stor del av världen. Putin har verkligen lyckats svika sin befolkning.
Helt sant. Finns väldigt många bra ryssar som hatar Putins utstakade politik.
Sedan finns det tyvärr många "mafiosos" också i Ryssland, som är beroende av Putin för att hålla på att tjäna på sin kriminalitet. Putin kan jämföras med "maffiabossarnas boss".
Vi får hoppas på att de goda krafterna i Ryssland tar över, ungefär som på Jeltsins tid.
De ryssar jag känner personligen är "goa gubbar"!
Kreti och pleti "medel-Ivan" har format sina åsikter på Putins "sanningsmonopol", kan liknas med att medeltysken bara fick information av Göbbels under WWII, samt åren dessföre.
Bygga staket/hinder/gränser mellan folk är i grunden fel, men i bland behövs dessa åtgärder, tyvärr.
"Gränskonflikt med min goda granne": För cirka tio år sedan satte min jättegode granne potatis. Hon "överskred" tomtgränsen med några meter, jag sa inget då.. Hon satte alltså potäter på min mark.
Därefter, när potäterna var "klara", grävde jag upp potatisen. Hon frågade snällt följande:
"Varför gräver du upp min potatis"?
Den växer på min mark!
-Konflikten löstes på en minut med "vill du ha en öl lilla vän?", från min sida.
Exempel på en "gränskonflikt i mikroformat!