Resultat: Drar du ner värmen innan du sticker till jobbet?
Ja jag drar ner värmen innan jag sticker till jobbet.
13,87%
38 röster
Nej jag drar inte ner värmen innan jag sticker till jobbet.
86,13%
236 röster
  • 9
  • 10
2023-12-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmpoz
Finns redan, kallas FTX-system, vädrar bara när det behövs. Den friska luften som är påväg att komma in värms upp med hjälp av luften inomhus som är påväg ut.

Jag var med om dyra installationer på några skolor, men inte fan var det fråga om när det behövs.
De gick på timer och det var nyliga installationer för dyra pengar.
Citera
2023-12-25, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Ett hus behöver inte vara mer än 10 grader varmt av konstruktionsmässiga skäl och moderna hus går snabbt att värma upp.

Drar ni ner värmen vesäntligt på morgonen innan ni drar till jobbet för att spara pengar och planeten eller eldar ni för kråkorna?

Varför/varför inte?
Du pratar kring moderna hus, betänk att dessa har effektiva vattenburna system som är tröga. Det går inte att sänka värmen på det sättet du beskriver då. Möjligtvis om man åker på semester.

Jag har ganska låg temp och sen eldar vid hemkomst för att få upp temperaturen.
Citera
2023-12-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Bor i nytt hus som sköter de själv(enligt mina inställningar). Har golvburen värme. Det är inställt så det är varmt 6-8 och 16-22. Alltså golven känner man värmen på då. Sen är huset nytt och A klassat så det går bara ner 1-2c på natten.
Om jag stänger av värmepanna skulle det inte hända så mycket under en arbetsdag. Hur kan ni få ner det till 10c inne temperatur medan ni arbetar? Öppnar ni fönsterna innan ni åker till jobbet.?

Verkar smart, det är generellt dom dyraste timmarna på dygnet…
Bättre att värma ordentligt när priset är som lägst istället.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in