Men gud finns det folk som gör det? Skulle aldrig falla mig in faktiskt. 🤯 Måste ju nästan kosta mer att värma upp allt igen när man kommer hem till ett 10 gradigt hus.
Men gud finns det folk som gör det? Skulle aldrig falla mig in faktiskt. 🤯 Måste ju nästan kosta mer att värma upp allt igen när man kommer hem till ett 10 gradigt hus.
Nej du spar mycket på det.
Min mormor och morfar gjorde det redan på sin tid.
Min mormor och morfar gjorde det redan på sin tid.
Man spar ungefär 15 % på räkningen på ett år.
Jag skulle aldrig orka hålla på faktiskt. Kanske när värmen är så modern så den kan vara på när jag är hemma och på lägre effekt när jag är ute. Men inget jag skulle orka mixtra med själv. 🥱
Vårt hus är alldeles för "trögt" för att några timmars sänkning ska spela någon större roll.
Men är jag borta mer än ett dygn så drar jag ner innetempen.
Nej har familj hemma plus så tar det tid att värma upp huset och jag vill komma hem till ett varmt hus. Är beredd att förlora lite pengar men har faktiskt aldrig tänkt på det. Kylan kan också förstöra hemmet.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-09-23 kl. 11:07.
Attsönka temperaturen när man drar till jobbet är antagligen kontraproduktivt. Jag sänker däremot alltid temperaturen när jag åker bort ett längre tag. Dessutom har jag sänkt temperaturen några grader hela tiden för att spara pengar. Har normal värme i sovrummet dock.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!