2022-09-23, 11:47
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det ÄR onekligen intressant - hur Tucker Carlson vurmar för Ryssland. Räkna med att han är pp agendan för både FBI, NSA och CIA.

Men först är det näste man till rakning - Donald Trump.

Och du har mage att tala om demokrati?

Du är inte demokrat.
Citera
2022-09-23, 11:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Och du har mage att tala om demokrati?

Jag har en mage som skrockar gott åt nyttiga idioter som Tucker Carlson.
- Har du sett klippet på TC i fiskaffären?

Kolla in det.

Att sedan Fox News intervjuar Victor Orban, är knappast förvånande. Emellertid kanske ett 'all time low' .

Trevlig helg.
Senast redigerad av Xedome 2022-09-23 kl. 11:57.
Citera
2022-09-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Rysslands grundlag gäller inte i Ukraina.

Nej men den grundlagen säger att Ryssland har rätt att skydda sitt eget folk och ättlingar på andras territorium.
Citera
2022-09-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej men den grundlagen säger att Ryssland har rätt att skydda sitt eget folk och ättlingar på andras territorium.
Då får de väl fixa till sin grundlag så att den är i överensstämmelse med sina internationella åtaganden.
Citera
2022-09-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Då får de väl fixa till sin grundlag så att den är i överensstämmelse med sina internationella åtaganden.

Så kan man säga om andra länder också. Irak kriget tex. Men om vi ska börja gå in på den nivån är det lika bra lägga ner.
Citera
2022-09-23, 12:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ungersk Statsmedia Magyar Nemzet påstår att Ukraina kommer att försvinna HELT från världskartan och bli ett minne blott.

https://magyarnemzet.hu/velemeny/2022/09/a-haboru-most-kezdodik

Är detta önsketänkande från Ungern som vill ta tillbaka förlorad territorium från Ukraina?

Eller ligger det något i det som nu påstås från ungersk statsmedia?

Uppenbart är att Ungern är väl underrättade om vad Rysslands planer är framöver.

Spekulera fritt!

Relaterade ämnen:
(FB) Orban redo att annektera Transkarpatien från Ukraina ifall kriget expanderar.
(FB) Ungern anklagas för att ha överfört känslig NATO-materiell till Ryssland (22-08-2022)
Snarare så att någon tilläts fantisera fritt en liten stund. Ungerns ledarskap vurmar för Ryssland, men det vurmandet riskerar att stå dem dyrt. Nästan all ungersk energi i form av gas och olja kommer genom ledningar som går genom Ukraina. De kan ju fortsätta uppföra sig som idioter så kanske det slutar komma olja och gas...
Citera
2022-09-23, 12:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det här har varit min syn hela tiden. Jag följde utvecklingen mycket noga 2014 och skrev om den här på flashback i realtid tex om deltagarna i demonstrationerna, pengarna bakom kuppen via Ardenauerfonden i Tyskland.
Efter 2014 slutade jag engagera mig i Ukraina.

Efter kuppen blev Ukraina europas mest korrupta land. De flesta borde hört talas om hur Hunter och Joe berikat sig i Ukraina. Hyckleriet är fanimej totalt.

Det som skrämmer mig är våra svenska politikers okunskaper och historielöshet. Inte Putin.
Nej, de är definitivt inte okunniga (men däremot historielösa). De har bara (sen länge) valt sida - och det inte utav moraliska skäl utan likt kärringar utifrån vem som verkar vara störst, bäst och vackrast.

Däremot så håller de (med hjälp av propagandaorganden) oss medborgare i okunskap …
Citera
2022-09-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Ja det är väl inte så konstigt, Putin vill ju bara att Biden/Obama tar sin djupa stat med biovapen, sex-trafficking, kidnappningar och organhandel ut ur hans bakgård. Han varnade dem om bio-vapnen. Det är därigenom de filtrerar sina pengar med. När Ryssarna hittade Ryska barn i tunnlarna, så blev det droppen som fick bägaren att rinna över för honom. Putin kommer inte sluta förrän Biden/Obama drar därifrån. Han talar ständigt om detta, men alla inom media försöker bara vrida på hans ord och förvanska budskapet.

Ja kamrat! "Alla inom media" försöker bara "vrida" den välvillige putains ord och "förvanska" budskapet!

T.ex. påstår många "inom media" och annorstädes att det pågår ett krig i Ukraina vilket givetvis inte är fallet. putain har ju "förklarat" att hen endast genomför en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina...

Vidare har ju du herre och härskare putain även "förklarat" att Ukraina, och det Ukrainska folket egentligen inte finns överhuvudtaget, dom är ju "egentligen" alla "små ryssar", och landet är även "novorossiya". Detta kan tyckas något motsägelsefullt då det de facto innebär att den psykotiske dvärgen i kreml slaktar sitt eget folk...
Citera
2022-09-23, 12:39
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. De har ingen elbrist, ingen massinvandring och en ledare som är älskad av folket.

Hade jag haft möjlighet hade jag definitivt flyttat till Ungern.

Skrattade till lite när jag läste det där.
Ungern är extremt beroende av att importera energi från Ryssland.
Det är anledningen till att man är så emot sanktionerna. Nästan all olja och gas kommer från Ryssland. Kärnkraftverken är gamla sovjetiska och beroende av ryska reservdelar eller bränsle som bara produceras i Ryssland eller Sverige.

Hotell och bad stänger på grund av energibristen. Bensinmackarna ransonerar bensin.
Rysk energi och pengar från EU är det enda som håller landet på fötter.

Den som tror att Orban slickar Putins arsle för att han gillar det är obildad. Han är beroende av Putin.
Citera
2022-09-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Kan bara spekulera och uttalandet bottnar kanske i att Ukrainas nuvarande landgränser sattes av dåvarande Sovjetunionen. Ungefär som det gamla Jugoslavien där nuv Serbien dominerade.
Det finns en etnisk/kulturell kärna som är typiskt ukrainsk och den utgörs av Kiev och områden i västra nuv Ukraina.
Lviv området/regionen tillhörde Polen förut.
Karpatien en gränsprovins till Ungern befolkad av ungersk minoritet
Krim var länge ett eget rike befolkad av krimtatarer och ryssar.
Mariupol var befolkat av greker!
Donbass tillhörde kosackerna som alltid kämpade för självständighet osv osv.
I Östeuropa är folk bekanta med historiken medan vi svenskar tror att nuv Ukraina alltid funnits på samma vis som Sverige.
Hur det kommer att se ut i framtiden är svårt att säkert säga men nog kommer det att finnas ett Ukraina kvar men kanhända "naggat i kanterna"?

lägger även till att det som händer nu har hänt för, battle on the ice,napolion,kommunisterna och nazisterna. samma agenda hela tiden. två ordersällskap som krigat med varandra väldigt länge.
Citera
2022-09-23, 12:44
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Som jag skrev : Ungern är en autokrati med en narcissistisk kleptokrat vid makten.

Priset för ett fullständigt inskränkande av demokratiska rättigheter - det betalar det ungerska folket.

Ungern ska - och är i detta nu - raka vägen på väg ut med huvudet före ur EU.

Victor Orban är en riktig liten skithög och en lika självisk landsförrädare som Vladimir Putin.

Nej.

Du är uppenbarligen sinnessjuk.
Citera
2022-09-23, 12:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Vad jag vet har inte USA annekterat något i modern tid. Putin et consortes lever dock i tsarrysland som bekant.

Vi har all tid i världen att vända oss bort från Putin. Som hans knähund har man dock redan valt.

Kanske inte annekterat, men startat krig för att de inte gillar ledaren har de gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in