2009-04-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Gick inte hans kontrakt ut? Då har klubben inte så mycket val. Men jag kanske minns fel.

Visst är det så men med tanke på vad Real betalat för tidigare Manchester United-spelare så känns det lägligt med ett högre pris.

Citat:
Det är bekräftat? Alldeles för mycket pengar i så fall även om Real behöver yttrar. Så hittar han bara tillbaka till motivationen kanske det blir bra för dem ändå. Men känns riktigt skrämmande för vad United kan köpa för den summan.

Inget bekräftat, bara lösa rykten, och det känns som sagt var lite billigt ändå. Tror fortfarande på en summa närmare miljarden (100 milj €). Förhoppningsvis tar några av spelarna i truppen ett par steg framåt samt man värvar något riktigt bra, Benzema/Ribery hade ju inte varit fel som sagt.
Citera
2009-04-05, 14:19
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Visst är det så men med tanke på vad Real betalat för tidigare Manchester United-spelare så känns det lägligt med ett högre pris.
Va? Nu har du tappat bort mig. Det diskuterades hur villiga Bayern är att släppa spelare. Att släppa Ribery och eventuellt Lahm lär väl inte vara troligt om de sitter på kontrakt? Ser inte riktigt vad din kommentar har med det att göra. Men kanske är det bara jag som inte vaknat än.
Citera
2009-04-05, 14:31
Bannlyst
Citat:
Det är bekräftat? Alldeles för mycket pengar i så fall även om Real behöver yttrar. Så hittar han bara tillbaka till motivationen kanske det blir bra för dem ändå. Men känns riktigt skrämmande för vad United kan köpa för den summan.

Nja, men enligt The Guardian är det (£75m) bud:et som Real Madrid gett, vilket verkar vara accepterat av de flesta förutom möjligen ägarna ännu?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article4821029.ab
Senast redigerad av frivol 2009-04-05 kl. 14:36.
Citera
2009-04-05, 14:49
Medlem
Citat:
Va? Nu har du tappat bort mig. Det diskuterades hur villiga Bayern är att släppa spelare. Att släppa Ribery och eventuellt Lahm lär väl inte vara troligt om de sitter på kontrakt? Ser inte riktigt vad din kommentar har med det att göra. Men kanske är det bara jag som inte vaknat än.

Real har tidigare köpt spelare från Manchester United väldigt billigt, främst RvN då. Det handlade inte så mycket om Bayern och de bättre spelarna där utan snarare om att Real fått köpa till underpris tidigare och det här är ett lämpligt läge att få igen en del pengar.
Citera
2009-04-05, 15:20
Medlem
Jag önskar verkligen att Man U behåller Ronaldo nästa säsong, priset kommer minska otroligt mycket tror jag.
Citera
2009-04-05, 16:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Real har tidigare köpt spelare från Manchester United väldigt billigt, främst RvN då. Det handlade inte så mycket om Bayern och de bättre spelarna där utan snarare om att Real fått köpa till underpris tidigare och det här är ett lämpligt läge att få igen en del pengar.
Vilket förklarar varför det är "lämpligt" att få en massa pengar för Ronaldo. Ser dock fortfarande inte vad det har med Bayern att göra, vilken min kommentar hade (deras villighet att släppa spelare exempelvis Ribery som ersättare) som du sedan svarade på. Såvida du helt enkelt inte menar "vi kommer att få så mycket pengar för Ronaldo att vi defenitivt kan köpa Ribery".
Citera
2009-04-21, 11:01
Medlem
Ronaldo är den tredje bästa frisparksskytten i världen. Genom tiderna.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article4953916.ab

Japp.
Citera
2009-04-21, 11:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Japp.

Zico nummer åtta?

Den listan ger jag inte mycket för.
Citera
2009-04-21, 12:14
Medlem
lanafishs avatar
Citat:

Japp.

Haha vad fan är det där? Carlos? Aftonbladets listor är nog bland de största skämten.
Citera
2009-04-21, 13:27
Medlem
Ronaldo Han måste ju stanna... han är spelaren som är skillnaden på ett guld och ett silver! Det har vi ju sett i hur många matcher som helst när han vänt på egen hand, han måste stanna... 5 miljarder så kanske jag går med på en försäljning
Citera
2009-04-21, 13:38
Medlem
t0tt3s avatar
Citat:

Japp.

Vad baseras dessa listor på egentligen? Vem som gjort flest mål, snyggaste målen, från de svåraste lägena? Eller är det subjektiva bedömningar? Själv håller jag Juninho högre än Beckham i varje fall.
Citera
2009-04-21, 17:05
Medlem
Helle031s avatar
Ronaldo som 3:a? Vilken skitlista... han sätter ju typ 3 av 10, resten i muren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in