Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Det är uppenbart att ni hatar honom för att ni är avundsjuka på honom. Det är ingen här som klagar på en värre filmare som t ex Thierry Henry. Den killen inte bara fuskar, utan blir belönad med straffsparkar utan att det stör någon. Det är hyckleri utan like. Utan den oförtjänade straffsparken, hade Portugal vunnit mot Frankrike. Det enda som är en stor skandal i detta VM och alltid, är de engelska fansen, som buade ut Ronaldo i 90 minuter så fort han rörde vid bollen. Deras hatkampanj är osmaklig och har påverkat hans val till bäste unge fotbollspelare 2006 och visar vilka lågstående individer engelsmännen är.
Att Ronaldo ändå lyckades spela som han gjorde, visar på ett starkt psyke och han kommer gå långt. För hans skull hoppas jag att han blir utköpt, förhoppningsvis av Real Madrid, dit han vill, så han slipper dessa alkoholiserade barbarer, engelsmännen. Dåliga förlorare är vad de är och måste alltid hitta en syndabock för sina egna misslyckanden. Det var de själva som sköt ut 3 av 4 möjliga mål. Skyll er själva, om ni (engelsmän) inte kan spela fotboll och ta ansvar för det.
Jag gillar Portugal ändå sedan thrillern mot England i EM 2004. De spelar alltid underhållande fotboll och ger aldrig upp. Tyvärr har de ingen riktigt bra avslutare just nu, annars hade de varit oslagbara. Scolari borde kanske satt in Nuno Gomez istf Pauletta mycket oftare.
haha du har missat tråden om straffen verkligen var straff eller inte?
sen så, min anledning för detta spygallaöverronaldoperiod just nu är att jag aldrig har tyckt om hans spelstil eller personlighet (jag är trots allt en unitedare) och nu så har man fått se hans kängeruhopp minst en gång iveckan.. och fler per match än när han spelar i england - för visst, han är en jävligt begåvad kille dock med förmycket kaniner i skorna.