Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Ursäktar att jag misstolkade din text. Men vad är "det där"? Grejen med Ronaldo och det starka ogillandet som ofta riktas emot honom tror jag bottnar hans tidigare år, och kommer bli svårt att jobba bort. Men på samma sätt som spelarna du nämnde tror jag likväl att han har möjligheten att bli hyllad som en av de stora genom att gå från omogen och arrogant till en fullvärdig fotbollsspelare. Är övertygad att han kommer räknas till topp 5 genom tiderna när hans karriär summeras.
Angående "det där" så vet jag inte riktigt hur jag ska svara. Någon slags karisma, eller pondus. Erik Niva sa till exempel såhär efter intervjun med Zidane;
"– Jag har intervjuat de flesta av vår tids största och bästa – Kaká, Ronaldinho, Beckham, Ronaldo, Henry, Messi – och ingen har varit i närheten av en liknande aura."
Sen tror jag faktiskt inte det starka ogillandet som riktas mot Ronaldo bottnar i hans tidigare år. Han må ha förbättrat sitt agerande på plan, men det hade räckt för mig att se honom för första gången någonsin i matchen mot Barcelona för att ogilla honom. Detsamma gäller matchen mot exempelvis Roma.
Huruvida bilden av honom kommer förändras kan jag ej spekulera i, men jag är väldigt skeptisk. Antingen har man "det", eller inte