2008-04-28, 18:36
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det kan tyckas att han är, dock var det inte det du sa. Du sa att han var kass och aldrig gjorde något vettigt. Håll dig till sanningen nästa gång.

Jag sa också att det rann över.
Du fick mig dit du ville.!
Citera
2008-04-28, 18:39
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
???

Den var du allt inte med på.
Citera
2008-04-28, 18:41
Medlem
weakhearts avatar
hah

Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Den var du allt inte med på.

haha.. nej det var jag verkligen inte..
för jag fattar inget.
Citera
2008-04-28, 18:46
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
haha.. nej det var jag verkligen inte..
för jag fattar inget.
Nu var det ju så att det var inte du jag menade.
Citera
2008-04-28, 18:48
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Nu var det ju så att det var inte du jag menade.

haha nå som är trög idag.. du kunde ju sagt det från början
Citera
2008-04-28, 18:52
Medlem
zzwampens avatar
Jag föredrar att slå en tunnel så att säga. Det är trots allt en tråd om Cristiano Ronaldo.
Citera
2008-04-29, 00:54
Medlem
Maniks avatar
Jag kan förstå att man tycker att han är världens bästa fotbollspelare - vilket han, utan tvekan, just nu är. Det jag däremot inte för allt i världen kan begripa är hur man kan tycka om honom som spelare om man inte hejar på Man U. Det är fullständigt obegripligt för mig.

Hans spelstil (eller stil i allmänhet), hans slängningar, hans gestikuleringar, hans ständiga lipande osv. Allt detta kommer innebära att han aldrig kommer bli lika stor som de största oavsett om han bibehåller denna makalösa form eller inte. Då han inte har "det där" som krävs för det. "Det" som gör att man respekterar och beundrar en spelare oavsett motgångar, "det" som gjort spelare som till exempel Maradona, Zidane, Cryuff, Van Basten och Platini som levande legender.

Vid minsta svacka kommer folket och media helt köra över Ronaldo. Man kan finna personlighetslikheter med honom och Zlatan, skillnaden är bara att Ronaldo är dryg och arrogant på ett äckligt sätt, medan det funkar bra för Zlatan - fastän han inte är lika bra spelare.
Citera
2008-04-29, 03:07
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag kan förstå att man tycker att han är världens bästa fotbollspelare - vilket han, utan tvekan, just nu är. Det jag däremot inte för allt i världen kan begripa är hur man kan tycka om honom som spelare om man inte hejar på Man U. Det är fullständigt obegripligt för mig.

Hans spelstil (eller stil i allmänhet), hans slängningar, hans gestikuleringar, hans ständiga lipande osv. Allt detta kommer innebära att han aldrig kommer bli lika stor som de största oavsett om han bibehåller denna makalösa form eller inte. Då han inte har "det där" som krävs för det. "Det" som gör att man respekterar och beundrar en spelare oavsett motgångar, "det" som gjort spelare som till exempel Maradona, Zidane, Cryuff, Van Basten och Platini som levande legender.

Vid minsta svacka kommer folket och media helt köra över Ronaldo. Man kan finna personlighetslikheter med honom och Zlatan, skillnaden är bara att Ronaldo är dryg och arrogant på ett äckligt sätt, medan det funkar bra för Zlatan - fastän han inte är lika bra spelare.

Ja, för Maradona var en fruktansvärt älskvärd och sympatiskt människa vid sidan av sina fotbollskonster, precis som Zidane. Självklart kan jag hålla med dig om att han satt sig i en besvärlig sitts genom sitt ibland pinsamma agerande på planen, men jag tycker defintivt att det är något han slippat bort med åren. Jämför en 19-årig Ronaldo på plan med den vi ser idag så finner du en gigantisk skillnad i uppförandet. Det faktum att han har åtmisntone tio aktiva år kvar i världstoppen att utvecklas som människa, kombinerat med lagkaptensbindeln i Portugal tror jag bäddar för att vi kommer få se en alltmer mogen Ronaldo inom ett par som utan tvekan kommer kunna hävda sig bland de riktigt stora, tonårsfasoner till trots.
Citera
2008-04-29, 03:18
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Ja, för Maradona var en fruktansvärt älskvärd och sympatiskt människa vid sidan av sina fotbollskonster, precis som Zidane. Självklart kan jag hålla med dig om att han satt sig i en besvärlig sitts genom sitt ibland pinsamma agerande på planen, men jag tycker defintivt att det är något han slippat bort med åren. Jämför en 19-årig Ronaldo på plan med den vi ser idag så finner du en gigantisk skillnad i uppförandet. Det faktum att han har åtmisntone tio aktiva år kvar i världstoppen att utvecklas som människa, kombinerat med lagkaptensbindeln i Portugal tror jag bäddar för att vi kommer få se en alltmer mogen Ronaldo inom ett par som utan tvekan kommer kunna hävda sig bland de riktigt stora, tonårsfasoner till trots.

Min text behandlade det faktum att trots sina dåliga sidor, och trots formsvackor, så är - och förblir - dessa spelare legender och är idag älskade. Något jag inte tror kommer gälla Ronaldo.
Citera
2008-04-29, 03:34
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Min text behandlade det faktum att trots sina dåliga sidor, och trots formsvackor, så är - och förblir - dessa spelare legender och är idag älskade. Något jag inte tror kommer gälla Ronaldo.

Ursäktar att jag misstolkade din text. Men vad är "det där"? Grejen med Ronaldo och det starka ogillandet som ofta riktas emot honom tror jag bottnar hans tidigare år, och kommer bli svårt att jobba bort. Men på samma sätt som spelarna du nämnde tror jag likväl att han har möjligheten att bli hyllad som en av de stora genom att gå från omogen och arrogant till en fullvärdig fotbollsspelare. Är övertygad att han kommer räknas till topp 5 genom tiderna när hans karriär summeras.
Citera
2008-04-29, 04:16
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Ursäktar att jag misstolkade din text. Men vad är "det där"? Grejen med Ronaldo och det starka ogillandet som ofta riktas emot honom tror jag bottnar hans tidigare år, och kommer bli svårt att jobba bort. Men på samma sätt som spelarna du nämnde tror jag likväl att han har möjligheten att bli hyllad som en av de stora genom att gå från omogen och arrogant till en fullvärdig fotbollsspelare. Är övertygad att han kommer räknas till topp 5 genom tiderna när hans karriär summeras.

Angående "det där" så vet jag inte riktigt hur jag ska svara. Någon slags karisma, eller pondus. Erik Niva sa till exempel såhär efter intervjun med Zidane; "– Jag har intervjuat de flesta av vår tids största och bästa – Kaká, Ronaldinho, Beckham, Ronaldo, Henry, Messi – och ingen har varit i närheten av en liknande aura."

Sen tror jag faktiskt inte det starka ogillandet som riktas mot Ronaldo bottnar i hans tidigare år. Han må ha förbättrat sitt agerande på plan, men det hade räckt för mig att se honom för första gången någonsin i matchen mot Barcelona för att ogilla honom. Detsamma gäller matchen mot exempelvis Roma.

Huruvida bilden av honom kommer förändras kan jag ej spekulera i, men jag är väldigt skeptisk. Antingen har man "det", eller inte
Citera
2008-04-29, 14:05
Medlem
weakhearts avatar
Citat:

Bra inlägg.! Fett med cred till dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in