2008-04-16, 13:30
Medlem
slabadans avatar
Madeiranerna är iaf jävligt kaxiga över att han är därifrån. Hans barndomshem är ett ruckel och lite kul är det ju att ett fattighjon från en liten skitö ute i Atlanten har lyckats. Sedan spelar han ju för pengar och får betalt för att bidra till att hans lag vinner matcher, inte för sportsligt uppträdande.

För övrigt så hatar jag fotboll.
Citera
2008-04-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Visst är det tråkigt att dem som kanske ska vara helt objektiva inte alltid är det. Jag håller med men jag kan inte undgå att känna att han får skylla sig själv lite grann. Det är han som bäddat sängen då får han ligga i den.

Det är kanske skamligt att inte ge honom utmärkelsen då ingen annan fotbolls spelare i år når upp till hans nivå. Men det kanske känns skamligt att någon som fuskar så ofta som han gör får en utmärkelse och belönas för det.

Jag gillar att se honom spela men jag blir varje match påminnd varför jag hatar honom imellan åt. Hoppas han kan få mig att ändra åsikt om honom. En utmärkelse eller 2 gör inte att jag gillar honom mer, inte just nu i varje fall.

Ska bli kul att se om han får någon utmärkelse eller inte.

Vem är ens i närheten av honom, dels i kampen om Guldskon (ingen är i närheten) eller kanske Messi eller Ronaldinho eller kanske Torres kommer ta hem världens bäste spelare?

Det är inget annat än en skandal om någon annan än Ronaldo tar hem bägge priserna.

Bara vänta och se (hoppas) han tar klubbrekordet och avgör finalen mot Liverpool i CL (vilken United vinner stort). Eller så slutar den matchen med att antingen Mascherano eller Gerrard gör säsongens kapning och Ronaldo bärs ut på bår. Skulle inte förvåna mig med tanke på hur dessa två spelar ibland.
Citera
2008-04-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Vem är ens i närheten av honom, dels i kampen om Guldskon (ingen är i närheten) eller kanske Messi eller Ronaldinho eller kanske Torres kommer ta hem världens bäste spelare?

Det är inget annat än en skandal om någon annan än Ronaldo tar hem bägge priserna.

Bara vänta och se (hoppas) han tar klubbrekordet och avgör finalen mot Liverpool i CL (vilken United vinner stort). Eller så slutar den matchen med att antingen Mascherano eller Gerrard gör säsongens kapning och Ronaldo bärs ut på bår. Skulle inte förvåna mig med tanke på hur dessa två spelar ibland.

Med tanke på hur Ronaldo spelar fotoll så filmar han troligtvist till sig matchvinnande situationen. Öh öh öh gerrard då men hallå. Lägg ner innan du tänker tanken

Sluta grina om utmärkelserna och inse att Cristiano Ronaldo har förtjänat det rykte han har och får han inga utmärkelser så är inte det hela världen. Han kan ju kanske ta och ransaka sig själv till nästa säsong och estämma sig för att visa att han KAN spela rent spel utan att leka B filmskådis.
Citera
2008-04-17, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Med tanke på hur Ronaldo spelar fotoll så filmar han troligtvist till sig matchvinnande situationen. Öh öh öh gerrard då men hallå. Lägg ner innan du tänker tanken

Sluta grina om utmärkelserna och inse att Cristiano Ronaldo har förtjänat det rykte han har och får han inga utmärkelser så är inte det hela världen. Han kan ju kanske ta och ransaka sig själv till nästa säsong och estämma sig för att visa att han KAN spela rent spel utan att leka B filmskådis.

Att en spelare filmar har väl aldrig hindrat honom att få utmärkelser? Varför ska det göra det i detta fall och presentera EN spelare som presterat i paritet med Ronaldo denna säsong. Messi/Ronaldinho/Kaka har inte gjort det, fler kandidater?
Citera
2008-04-17, 14:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21

Du gör ett jättebra inlägg där du förklarar varför du tycker att Ronaldo ska få priserna. Men sen så kommer en attack på en annan klubb? det har väl ingenting med saken att göra? känns jävligt pinsamt och låter mer som om du känner dig lite hotad av Gerrard och Masken, ligger det något i det?
Citera
2008-04-17, 15:00
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Du gör ett jättebra inlägg där du förklarar varför du tycker att Ronaldo ska få priserna. Men sen så kommer en attack på en annan klubb? det har väl ingenting med saken att göra? känns jävligt pinsamt och låter mer som om du känner dig lite hotad av Gerrard och Masken, ligger det något i det?
Mascherano är väl för övrigt en härlig spelare som väl kan få vara med i diskussionerna? Definitivt om LFC vinner CL.
Och just att vinna CL blir nog liksom förra året en viktig faktor ang guldsko och annat individuellt prislarv. Det är nu i semi och final som de stora ska visa att de är bäst och värda priset. Såsom Kaka gjorde i fjol.
Att göra tre pyttsar mot Portsmouth, Catania eller Murcia säger inget.
Upp till bevis Messi, Ronaldo, Torres, Mascherano, Drogba, Iniesta och co. Det är nu det gäller.
Citera
2008-04-17, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Mascherano är väl för övrigt en härlig spelare som väl kan få vara med i diskussionerna? Definitivt om LFC vinner CL.
Och just att vinna CL blir nog liksom förra året en viktig faktor ang guldsko och annat individuellt prislarv. Det är nu i semi och final som de stora ska visa att de är bäst och värda priset. Såsom Kaka gjorde i fjol.
Upp till bevis Messi, Ronaldo, Torres, Mascherano, Drogba, Iniesta och co. Det är nu det gäller.

Ronaldo kommer få priset fast de åker ur CL nu, allt annat är en skandal. Detgäller att prestera över EN HEL SÄSONG, inte bara i en semifinal i CL, vilket många verkar tro. Mascherano få priset? Inte en chans, jag tror inte ens någon har tänkt på honom som en möjlig kandidat. Dessutom är det pytsarna mot Portsmouth som man vinner titlar på.
Citera
2008-04-17, 15:08
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ronaldo kommer få priset fast de åker ur CL nu, allt annat är en skandal. Detgäller att prestera över EN HEL SÄSONG, inte bara i en semifinal i CL, vilket många verkar tro. Mascherano få priset? Inte en chans, jag tror inte ens någon har tänkt på honom som en möjlig kandidat. Dessutom är det pytsarna mot Portsmouth som man vinner titlar på.
Jag är skeptisk å det bestämdaste angående dina ståndpunkter, men respekterar att du tycker så.
Kan dock inte förstå att en spelare ska utses till världens bäste (vilket larv egentligen) om det visar sig att han inte presterar mot de bästa motståndarna? Jag menar inte att tidigare prestationer ska ignoreras men jag anser ändå att det framförallt är nu det gäller.
Senast redigerad av someuse 2008-04-17 kl. 15:22.
Citera
2008-04-17, 15:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Torres är väl närmast iaf som gjorde mål mot Arsenal (kommer inte ihåg målskyttar till dom andra, spekulerar bara men när gjorde ronaldo mål i CL senast?
Citera
2008-04-17, 15:17
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Torres är väl närmast iaf som gjorde mål mot Arsenal (kommer inte ihåg målskyttar till dom andra, spekulerar bara men när gjorde ronaldo mål i CL senast?
Jag har svårt för Torres. Lite för osynlig för min smak. Nistelrooy-typen. Livsfarlig striker men trist om epitetet "världens bästa fotbollsspelare" går till en sådan spelartyp. Men visst... Visar han framfötterna dessa avgörande matcher så är det väl inte helt omöjligt.
Tycker Messi varit helt omänsklig i ett haltande Barca innan skadan. Såg inte speciellt kass ut i comebacken heller.
Senast redigerad av someuse 2008-04-17 kl. 15:33.
Citera
2008-04-17, 15:25
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Jag är skeptisk å det bestämdaste angående dina ståndpunkter, men respekterar att du tycker så.
Alla har rätt att tycka vad de vill, men om kenta verkligen tror på det han skriver i det inläggat så sjunker han rejält i mina ögon. Grejen med kenta är ju att det har svårt att veta när det är allvar eller inte. Antar att jag är här för lite för att kunna göra den bedömningen. Att det sedan borde vara som han skriver är en annan sak. Men vi tar det för enkelhetens skull i smådelar.

Citat:
Ronaldo kommer få priset fast de åker ur CL nu
Saida? Är det du? Vet dock inte hur man ska tolka det när du nu säger att de åker mot Barca. För hur annars ska man tolka det? Jo, jag vet vad du egentligen menar.

Citat:
allt annat är en skandal. Det gäller att prestera över EN HEL SÄSONG, inte bara i en semifinal i CL, vilket många verkar tro.
Självklart borde det vara så. Men hur ser verkligheten ut? EM kommer definitvt spela en stor roll. En spelare som presterar bra och som redan var en klar kandidat till priset ökar sina chanser markant.

Lek lite med tanken att Spanien går och vinner EM med Torres som skyttekung samtidigt som Portugal inte ens går vidare från gruppen. Rätt otroligt jag vet, man jag sa ju trots allt lek. Tänk dessutom att Liverpool lyckas vinna CL och att Torres gör mål både i semi och final.

Man får tycka det vore hur mycket skanda man vill, men skulle någon bli förvånad om Torres skulle få priset som europas/världens bäste spelare i så fall? Att ovanstående inte lär hända är en sak. Men det gäller att se saker i perspektiv.

Citat:
Dessutom är det pytsarna mot Portsmouth som man vinner titlar på.
Vi kan åtminstone enas om att det definitivt försvårar utan dem i alla fall.
Citera
2008-04-17, 15:28
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Alla har rätt att tycka vad de vill, men om kenta verkligen tror på det han skriver i det inläggat så sjunker han rejält i mina ögon. Grejen med kenta är ju att det har svårt att veta när det är allvar eller inte. Antar att jag är här för lite för att kunna göra den bedömningen. Att det sedan borde vara som han skriver är en annan sak. Men vi tar det för enkelhetens skull i smådelar.

Saida? Är det du? Vet dock inte hur man ska tolka det när du nu säger att de åker mot Barca. För hur annars ska man tolka det? Jo, jag vet vad du egentligen menar.

Självklart borde det vara så. Men hur ser verkligheten ut? EM kommer definitvt spela en stor roll. En spelare som presterar bra och som redan var en klar kandidat till priset ökar sina chanser markant.

Lek lite med tanken att Spanien går och vinner EM med Torres som skyttekung samtidigt som Portugal inte ens går vidare från gruppen. Rätt otroligt jag vet, man jag sa ju trots allt lek. Tänk dessutom att Liverpool lyckas vinna CL och att Torres gör mål både i semi och final.

Man får tycka det vore hur mycket skanda man vill, men skulle någon bli förvånad om Torres skulle få priset som europas/världens bäste spelare i så fall? Att ovanstående inte lär hända är en sak. Men det gäller att se saker i perspektiv.

Vi kan åtminstone enas om att det definitivt försvårar utan dem i alla fall.
Just det... Det ska ju spelas ett EM åsså... Sicket gottis!
Och ett Copa America eller?
Senast redigerad av someuse 2008-04-17 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in