Fast ser man till året som gått så har det, oavsett om man håller på United eller inte, varit enormt ont om utmanare till just titeln världens bästa. Cesc och Messi började båda strålande men drabbades av skador och formsvackor och så har det sett ut mest överlag under året. Så rent offensivt så tycker jag inte det finns så många utmanare.
Messi hade nog fler runt om i världen velat ha i sitt lag idag. Om man tvingats välja vill säga. Men det är ju bara spekulationer. Liksom att Ronaldo skulle vara bäst i världen. Om man sammanfattar året hittills med ligamål och sådant så ligger Ronaldo etta. Men det står väl utom tvekan att Messi e några pannor vassare än alla andra framåt just nu? I alla fall så länge Kaka och Ronaldinho går på tomgång. Ronaldo har gjort ett grymt år dock. Kan ingen ta ifrån honom. Synd att han inte kan visa den sista kvaliten när hela världen, och inte bara anglofilerna, vill och får se det bara. Typ i semin som gick. Eller förra året mot Milan.
Han har chansen i finalen och EM.
Senast redigerad av someuse 2008-05-03 kl. 17:50.
Messi hade nog fler runt om i världen velat ha i sitt lag idag. Om man tvingats välja vill säga. Men det är ju bara spekulationer. Liksom att Ronaldo skulle vara bäst i världen. Om man sammanfattar året hittills med ligamål och sådant så ligger Ronaldo etta. Men det står väl utom tvekan att Messi e några pannor vassare än alla andra framåt just nu? I alla fall så länge Kaka och Ronaldinho går på tomgång. Ronaldo har gjort ett grymt år dock. Kan ingen ta ifrån honom. Synd att han inte kan visa den sista kvaliten när hela världen, och inte bara anglofilerna, vill och får se det bara. Typ i semin som gick. Eller förra året mot Milan.
Han har chansen i finalen och EM.
Han gjorde mål mot Milan, vad mer kan du begära? Att sen United spelat med i princip samma lag hela tiden och skadorna spökade i slutet av säsongen är bara naturligt, alla var helt enkelt slutkörda och det var bara inte Ronaldo som var dålig borta mot Milan. Folk glömmer trots allt bort att de vann hemma.
Han gjorde mål mot Milan, vad mer kan du begära? Att sen United spelat med i princip samma lag hela tiden och skadorna spökade i slutet av säsongen är bara naturligt, alla var helt enkelt slutkörda och det var bara inte Ronaldo som var dålig borta mot Milan. Folk glömmer trots allt bort att de vann hemma.
Jag begär att han visar att han är världens bästa fotbollsspelare?...
Skiter fullkomligt i om han är trött eller om United är trötta. Ett epitet som världens bästa spelare ska jävlar i den förtjänas. Och det gör man när man är bäst mot de bästa. Som Zidane, Ronaldo och Maradona var.
Senast redigerad av someuse 2008-05-03 kl. 18:13.
Och det gör man genom att slå två extra tunnlar i en match? Folk har verkligen missuppfattat vad en bra spelare är. Han gör exakt det han ska, mål, och han skapar chanserna själv idag på första målet. En helt inviduell prestation som mycket väl avgjorde hela den där matchen.
Och det gör man genom att slå två extra tunnlar i en match? Folk har verkligen missuppfattat vad en bra spelare är. Han gör exakt det han ska, mål, och han skapar chanserna själv idag på första målet. En helt inviduell prestation som mycket väl avgjorde hela den där matchen.
Skiter fullkomligt i om han är trött eller om United är trötta. Ett epitet som världens bästa spelare ska jävlar i den förtjänas. Och det gör man slutligen när man är bäst mot de bästa. Som Zidane, Ronaldo (den riktige) och Maradona var.
Senast redigerad av someuse 2008-05-03 kl. 18:17.
Får jag fråga vem herrarna anser vara bättre än Ronaldo just nu?
Messi är en. Sedan är jag inte så säker på att Kaka är i samma svacka som han var för ett par månader sedan. Han börjar se hungrig ut igen. Och om han är i form, då är Ronaldo en bit efter. Det har han ju bevisat. Kaka alltså.
Senast redigerad av someuse 2008-05-03 kl. 21:01.
Får jag fråga vem herrarna anser vara bättre än Ronaldo just nu?
Ingen för tillfället. De enda jag tycker har varit när honom i år är Zlatan, Gerrard eller eventuellt Robinho (kanske även Fabregas eller tillochmed Casillas). Jag tycker Messi har varit för mycket skadad.
Nästa år kan nog Messi utmana Ronaldo om han får vara frisk. Kaká är ju också en som kan utmana, han har sett riktigt vass ut de senaste matcherna.
Senast redigerad av zzwampen 2008-05-03 kl. 21:08.