2014-09-24, 12:56
Medlem
Kollar man igenom statistiken de senaste åren är det slående hur otroligt mycket färre assist Ronaldo gör än Messi. Och dessutom gör Messi tydligen extremt mycket oftare mål när han väl skjuter. Ronaldos effektivitet är verkligen inte imponerande, om man jämför med andra toppspelare. Om han hade valt att passa lite oftare och inte spela så egoistiskt hade han kunnat vara ännu mer effektiv för sina lag. Man måste inte skjuta exakt HELA tiden.

http://fivethirtyeight.com/features/lionel-messi-is-impossible/

skrolla ner där så hittar ni tabellerna.

Kul att se att Zlatan är så pass effektiv.
Citera
2014-09-24, 14:25
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Kollar man igenom statistiken de senaste åren är det slående hur otroligt mycket färre assist Ronaldo gör än Messi. Och dessutom gör Messi tydligen extremt mycket oftare mål när han väl skjuter. Ronaldos effektivitet är verkligen inte imponerande, om man jämför med andra toppspelare. Om han hade valt att passa lite oftare och inte spela så egoistiskt hade han kunnat vara ännu mer effektiv för sina lag. Man måste inte skjuta exakt HELA tiden.

Håller med om att Ronaldo ibland skjuter lite väl ofta när han istället kunde ha passat en medspelare i bättre läge men han har blivit mycket bättre på det där genom åren. Om jag inte är helt ute och cyklar så kom han iallafall på tredje eller fjärde plats i assistligan i Real Madrid förra säsongen. Men som du säger så är Messi en bättre framspelare och är effektivare om man ser till antal skott på mål
Citera
2014-09-24, 14:32
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:

Det är inte relevant någonstans, du och dina likasinnade använder statistik som endast gynnar Messi och underminerar Ronaldo. Hade jag velat hade jag kunnat hitta 10 olika siffror som får Ronaldo och framstå som helt överlägsen Messi, men det är bara löjligt.

Ronaldo är bäst i världen och kommer vinna guldbollen igen, tidigare var det Messi som fick priserna och vann CL. Nu är det, tyvärr för er, Ronaldo som har gjort fler mål än Messi i CL, Ronaldo som har guldbollen och Ronaldo som är regerande Champions League mästare, deal with it.

Innan var det:

"Ronaldo kan inte göra mål i stormatcher!"
"Messi har guldbollen, vem bryr sig om Ronaldo!"
"Messi gör fler mål!"
"Mål räknas inte det är assist som räknas!"
"Ronaldo skjuter för mycket därför han gör mål, Messi är effektivare!"

Ge er, ni är otroligt patetiska.
Citera
2014-09-24, 14:35
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Det är inte relevant någonstans, du och dina likasinnade använder statistik som endast gynnar Messi och underminerar Ronaldo. Hade jag velat hade jag kunnat hitta 10 olika siffror som får Ronaldo och framstå som helt överlägsen Messi, men det är bara löjligt.

Ronaldo är bäst i världen och kommer vinna guldbollen igen, tidigare var det Messi som fick priserna och vann CL. Nu är det, tyvärr för er, Ronaldo som har gjort fler mål än Messi i CL, Ronaldo som har guldbollen och Ronaldo som är regerande Champions League mästare, deal with it.

Innan var det:

"Ronaldo kan inte göra mål i stormatcher!"
"Messi har guldbollen, vem bryr sig om Ronaldo!"
"Messi gör fler mål!"
"Mål räknas inte det är assist som räknas!"
"Ronaldo skjuter för mycket därför han gör mål, Messi är effektivare!"

Ge er, ni är otroligt patetiska.
Fast du kan ju inte undgå från den faktan att han hade varit ännu mer effektiv för sitt lag om han var mindre divig. Han verkar vara en bra person utanför plan men fan vad jag stör mig på hans grinighet på plan, fantastiskt spelare fortfarande men sådana där småsaker gör att man kan ogilla en spelare.

Därför kan jag heller aldrig älska Zlatan på det sätt många gör hur bra han än spelar, han har en sorts överlägsen "jag är bättre än dig" attityd på planen vilket är jävligt äckligt.

Ronaldinho, där har vi en spelare man inte kan hata.
Citera
2014-09-24, 14:37
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Fast du kan ju inte undgå från den faktan att han hade varit ännu mer effektiv för sitt lag om han var mindre divig. Han verkar vara en bra person utanför plan men fan vad jag stör mig på hans grinighet på plan, fantastiskt spelare fortfarande men sådana där småsaker gör att man kan ogilla en spelare.

Därför kan jag heller aldrig älska Zlatan på det sätt många gör hur bra han än spelar, han har en sorts överlägsen "jag är bättre än dig" attityd på planen vilket är jävligt äckligt.

Det är det som har gjort att de blivit de bästa, stort ego och självförtroende.
Citera
2014-09-24, 15:21
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade

Det dar tycker jag mer passar in pa CR for tva ar sedan. Han har vuxit med framgangarna och har i min mening forvandlat grinighet till att bli padrivare och borde och kommer att vara den givna kaptenen i RM.
Citera
2014-09-24, 17:00
Bannlyst
lätt att bli världens bästa spelare genom att bli passad!
Citera
2014-09-24, 17:48
Medlem
Langsdales avatar
Citat:

"You miss 100% of the shots you don't take." - Wayne Gretzky
Citera
2014-09-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
"You miss 100% of the shots you don't take." - Wayne Gretzky
Inte om man istället passar till någon i bättre läge.
Citera
2014-09-24, 22:07
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Värdelösaste jämförelsen, bedömningen samt utvärderingen jag någonsin läst om en fotbollsspelare, du kunde inte vara längre bort från sanningen.

Visst det var viss ironi att jämföra honom med Inzaghi. CR är ju inte speciellt effektiv framför mål som sagt så det är en dålig jämförelse. Han påminner väl lite om den andra Ronaldo fast han är inte riktigt på den nivån så klart. Han gör ju väldigt mycket mål i Real där han har lite av ett dukat bord men när han spelar i ett sämre lag som Portugal så ser man ju att han inte är en spelare som kan bära ett lag på sina axlar precis. Att han är en av världens bästa spelare råder det väl dock inga tvivel om.
Citera
2014-09-25, 03:39
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Visst det var viss ironi att jämföra honom med Inzaghi. CR är ju inte speciellt effektiv framför mål som sagt så det är en dålig jämförelse. Han påminner väl lite om den andra Ronaldo fast han är inte riktigt på den nivån så klart. Han gör ju väldigt mycket mål i Real där han har lite av ett dukat bord men när han spelar i ett sämre lag som Portugal så ser man ju att han inte är en spelare som kan bära ett lag på sina axlar precis. Att han är en av världens bästa spelare råder det väl dock inga tvivel om.

vm biljetten fixades ju utav ronaldo helst själv (typ)
Citera
2014-09-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
vm biljetten fixades ju utav ronaldo helst själv (typ)
Utan Moutinhos otroliga smörpassar hade dock Sverige spelat i VM istället.

Den bästa spelaren är sällan den som gör mest mål. Tyckte någon att Etoo var bättre än Ronaldinho? Att Henry var bättre än Zidane osv? Det är spelsinnet man vill åt, förmågan att göra andra spelare bättre. Inte bara spela för sig själv. Jag tror inte det är någon slump att Real Madrid vunnit så lite (sett till spenderade pengar samt vilka spelare de haft) under Ronaldos tid trots snubbens alla målrekord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in