Citat:
Ursprungligen postat av
Trapphushomofilen
Absolut, det är en resultatgirighet som är värd att beundra. Jag tror även att i relation till Zlatan (anledningen till varför jag ens bryr mig att skriva i tråden) så anstränger han sig hårdare utanför plan för att kunna prestera när det väl är match. Zlatan verkar nöja sig med att spela videospel på fritiden och sparka runt folk på planen (bokstavligt) för att vinna en mental respekt som får folk att vika sig, så att han slipper bättra på sina konkreta talanger för hans yrkesval. Därför är Ronaldo bättre än Zlatan, men Zlatan är ändå i mitt tycke en större spelare just för att han väljer att underhålla och göra helt galna saker, och även detta på rutin.
Men visst, tråden handlar om Ronaldo, och ja, att aldrig vara nöjd är ett positivt karaktärsdrag.
Ja. Ronaldo är ju rimligen en av de spelare som aldrig någonsin ligger på latsidan med träningen. Hans otroliga fysik är ju det som i mångt och mycket gör honom till den spelare han är. Att sedan folk helt sonika vill påstå att "
räcker det med andra ord att gå till gymmet för att bli bäst i världen?". Det är som att påstå att hans löpningar inte har någon tanke bakom, att hans ettrighet mot försvaret är helt ogenomtänkt och att allting bara bygger på att han är snabb och stark. Faktum är ju att han löper kopiöst mycket varje match, även om hans kroppsspråk kan indikera att han lunkar runt och ser ointresserad ut. Han må inte dribbla lika mycket som alla andra, men then again, varför ska han dribbla? Han har ju bevisligen lyckats fantastiskt bra med sitt fartfyllda spel och kliniska avslut.
Tyvärr är ju den gängse uppfattning, till stor del i och med vad journalistkåren förmedlar, att Ronaldo bokstavligen är ett svin som bara filmar, medan Messi är den tysta lilla pojken som bara vill spela fotboll och är en exemplarisk person. Detta är naturligtvis inte fallet, men jag kan förstå att folk har den bilden de har av honom, med tanke på vad som förmedlas. Sen var det naturligtvis så att Ronaldo i yngre år var riktigt stökig, och gjorde skäl för glåporden.
Nej, det är bara att lyfta på hatten. Fruktansvärt surt att missa VM, men någonstans var Portugal (e.g. Ronaldo) bättre än Sverige över 180 minuter.
Och ja, nu är det väl orimligt att Ronaldo inte får Ballon d'Or.