2012-12-14, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Franco höll inte på Real Madrid utan snarare Atletico Madrid. Det var Puskas, Gento, Di Stefano o.s.v. som vann titlarna åt Real Madrid.

Intressant läsning: http://real.theoffside.com/editorialopinion/whiter-than-you-think-a-history-lesson.html.
Jag skiter i vilket lag han höll på, han ville att lag från madrid skulle vinna för att gynna propagandamaskinen. Han hotade bland annat spelarna/domarna under reals 11-1 vinst mot Barcelona.

Real madrid har en smutsig historia, uppbackade av en diktator för att vinna titlar.
Citera
2012-12-14, 23:35
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Jag skiter i vilket lag han höll på, han ville att lag från madrid skulle vinna för att gynna propagandamaskinen. Han hotade bland annat spelarna/domarna under reals 11-1 vinst mot Barcelona.

Real madrid har en smutsig historia, uppbackade av en diktator för att vinna titlar.

Okej, då vet vi. Skippa iväg till husfesten du var "bjuden" till.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Din första edit var inte särskilt trevlig men låt gå. Jo, Real Madrid har högst intäkter i världen: http://www.deloitte.com/view/en_GB/uk/industries/sportsbusinessgroup/sports/football/deloitte-football-money-league/infographic/index.htm.

De nya siffrorna:

Bad om ursäkt redan via mejl, hoppas du inte blev sur för det ?
Får väl kapitulera och lägga mig platt över att Real är rikast.
Citera
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Komiskt påstående med tanke på att Real Madrid senare förlorade Copa del Rey-finalen mot Athletic Club som ju är från Baskien. Läs artikeln jag länkade till så ser du bl.a. detta:

Citat:
- The only referee’s warning on record was a call for both teams for fair play.
Taking a look at that era, the notion of Franco helping Real Madrid in its victories over his years of government in Spain emerges as certainly odd: while the General won the war in 1939, Real Madrid wasn’t able to grab a title or a cup until 1947, and didn’t win the league until 1954. Instead, during that same period, Barcelona and Athletic Bilbao, two of the clubs based in the supposedly most anti-Franco regions of Spain, were the clubs that won more titles (one League and four Cups for Bilbao and a whopping five leagues and four cups for Barcelona). Regarding the match this chapter deals with, one could hardly understand how Franco’s men could have helped Real Madrid win Barcelona 11-1 and let them lose the Cup final against Bilbao (0-1). Kind of a waste, huh?

Lastly, Bernardo Salazar, one of Spain’s most recognized sports historians (supporter of Real’s rival Atlético Madrid), has explained in one of his writings how two of Barcelona’s players in that game assured him they had never received any kind of pressure of the authorities in order to lose the match.

Those players are José Escolá, who played the 90 minutes that day, and Domingo Balmanya – very assiduous commentator on the media, hardly the secretive guy-, who didn’t play but was at Old Chamartín with his club mates.

http://real.theoffside.com/editorialopinion/whiter-than-you-think-a-history-lesson.html

Citat:
Ursprungligen postat av Zoomalier
Bad om ursäkt redan via mejl, hoppas du inte blev sur för det ?
Får väl kapitulera och lägga mig platt över att Real är rikast.

Ah, det är inga problem.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-14 kl. 23:38.
Citera
2012-12-15, 01:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om real förlorade mot någon fucking athletic club. Källan du hänvisar till är skriven av en subjektiv madridista, aka en värdelös källa. Det är ett faktum att franco hotade spelare för att få madrid att framstå i ett bättre väder, tro inget annat.

Barcelona vann över real med 3-0 veckan innan, sedan förlorar de "helt plötsligt" mot real madrid med 11-1, där spelarna går ut och säger att de blivit hotade att bli slängda i fängelse om de inte gav upp.

Du får komma med bättre argument än att presentera dina åsikter som faktum. Och återigen:

Citat:
Lastly, Bernardo Salazar, one of Spain’s most recognized sports historians (supporter of Real’s rival Atlético Madrid), has explained in one of his writings how two of Barcelona’s players in that game assured him they had never received any kind of pressure of the authorities in order to lose the match.

Those players are José Escolá, who played the 90 minutes that day, and Domingo Balmanya – very assiduous commentator on the media, hardly the secretive guy-, who didn’t play but was at Old Chamartín with his club mates.

http://real.theoffside.com/editorialopinion/whiter-than-you-think-a-history-lesson.html

Du har argumenterat för att Franco ville skydda Madrid och att "han ville att lag från madrid skulle vinna för att gynna propagandamaskinen" och då spelar det roll att en baskisk klubb vinner just den upplagan av Copa del Rey där Real Madrid slog Barcelona med 11-1 (8-0 i halvtid). De var inte heller så framgångsrika i Spanien mellan 1939 (då Franco kom till makten) och till mitten av 50-talet, vilket säger en hel del: http://en.wikipedia.org/wiki/Real_Madrid_C.F.#Honours.

Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att Real Madrid är en så framgångsrik klubb för sina prestationer på plan och förhoppningsvis kommer Ronaldo stanna i denna vackra och stora klubb.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-15 kl. 02:03.
Citera
2012-12-15, 01:23
Medlem
Journalisterns världslag 2012:

Iker Casillas

Philipp Lahm – Sergio Ramos – Vincent Kompany – Jordi Alba

Andres Iniesta – Andrea Pirlo – Xavi

Cristiano Ronaldo – Lionel Messi – Radamel Falcao

Här är listan på hur rösterna föll och vilka kandidater som inte nådde ända fram.

Vi noterar bland annat:
- att Zlatan Ibrahimovic var den anfallare som låg närmast bakom Falcao som var sista spelare in i tremannaanfallet.

- att Cristiano Ronaldo fick en röst mer än Lionel Messi.

Intressant! Undra om Ronaldo kanske vinner Ballon d’Or ändå, inte för att jag tror det men men, man kan alltid hoppas.

Källa : http://www.svenskafans.com/europa/Journalisternas-varldselva-2012-464201.aspx
Citera
2012-12-15, 12:08
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde13

Iker Casillas

Här är listan på hur rösterna föll och vilka kandidater som inte nådde ända fram.

Vi noterar bland annat:
- att Zlatan Ibrahimovic var den anfallare som låg närmast bakom Falcao som var sista spelare in i tremannaanfallet.

Intressant! Undra om Ronaldo kanske vinner Ballon d’Or ändå, inte för att jag tror det men men, man kan alltid hoppas.

Källa : http://www.svenskafans.com/europa/Journalisternas-varldselva-2012-464201.aspx

Hmm, är det något som jag har missat? Messi fick 47% av rösterna medan Ronaldo fick 19% hur kunde Ronaldo få en röst mer? Eller var det till världslaget han hade en röst mer? Messi fick ju i vilket fall överlägset flest röster när det kom till årets spelare.
Citera
2012-12-15, 12:26
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hmm, är det något som jag har missat? Messi fick 47% av rösterna medan Ronaldo fick 19% hur kunde Ronaldo få en röst mer? Eller var det till världslaget han hade en röst mer? Messi fick ju i vilket fall överlägset flest röster när det kom till årets spelare.

Skulle inte bry mig om den där listan faktiskt. Det är väl ganska självklart att både Busquets och Xabi både ha gått före Xavi. Busquets fick fan bara 4 röster.
Citera
2012-12-15, 12:29
Bannlyst
Citat:

Iker Casillas

Vi noterar bland annat:

Den där listan är ingen naturlag där några välbetalda journalister tycks tro.
Att ta fram ett "världslag" är väldigt subjektiv..

Citera
2012-12-15, 12:37
Bannlyst
Citat:
Iker Casillas

Ingen thiago silva? Ingen marcelo? Ingen defensiv mittfältare? Den elvan känns inte så farlig ändå, bortsett från offensiven.
Citera
2012-12-15, 12:44
Medlem
SystemOfSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Skulle inte bry mig om den där listan faktiskt. Det är väl ganska självklart att både Busquets och Xabi både ha gått före Xavi. Busquets fick fan bara 4 röster.

Japp, ska man se deffensivt är Busquets och Alonso bättre. Kan tycka att Özil ligger långt före Xavi på den offensiva biten. Så hur dom än tänker är det fel. Dom har uppenbarligen svårt att släppa sina gamla favoriter, Casillas har inte direkt varit bländande det senaste året heller.
Citera
2012-12-15, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOfSkurt
Japp, ska man se deffensivt är Busquets och Alonso bättre. Kan tycka att Özil ligger långt före Xavi på den offensiva biten. Så hur dom än tänker är det fel. Dom har uppenbarligen svårt att släppa sina gamla favoriter, Casillas har inte direkt varit bländande det senaste året heller.
Xavi och özil spelar helt andra roller, så hur tänker du?

Yaya toure borde möjligen ha tagit sig in på listan annars, han har varit riktigt bra detta året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in