Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag har aldrig påstått att gruppspelet är svårare än slutspelet men utan ett bra gruppspel blir det inget slutspel. Eller hur?

Dessutom var min kommentar bara en lite reflektion över Kakas spel i CL gruppspelet men där inte sagt att han inte skulle vara en väldig vinnare om han utses till världens bästa spelare.
När man kommer till att utse världens bästa spelare så finns det ett gäng kriterier och att under en längre period kunna prestera på en hög nivå är självklart en av dessa punkterna. CR har blivit utsedd till PLs bästa i år; både av FA och av spelarna själva. Men jag antar att vi skall lyssna till en sådan underbar sofftyckare som dig istället
Eller du kanske tycker den som gör den snyggaste finten eller sista målet skall ha priset som årets bästa spelare?

Mm, för i PREMIER LEAGUE har det ALLTID spelats DEN BÄSTA FOTBOLLEN.
Att ens referera till en omröstning i PREMIER LEAGUE när man talar om världens bästa är lite skumt, för enligt vad jag har lärt mig är världen större än Premier league.
Så att ta med det i beräkningarna om VÄRLDENS bästa är totalt ointressant.
Snyggaste finten? Det är väl du som vill se mannen med snyggaste finten stå där. Du vill ha med en spelare som kan spela skjortan av Bolton, men som inte tar upp 2 minuter av skärmtid då han möter ett sant mästarlag.
Sen gjorde väl Kaká en 4-5 strutar i gruppspelet också, vilket nog får räknas som "ok".