2007-07-20, 23:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Förra året OCH förra säsongen, eller försäsongen.

Fortfarande, i Champions League spelas den bästa fotbollen, där SKA man prestera bra om man ska tituleras Nummer 1 Nummer 2 Nummer 3.

Vad menar du med dålig fotboll?

Dålig fotboll är när det spelas dålig fotboll helt enkelt. Mycket enkla misstag, missade passningar etc. Jag har inget problem att se en välspelad 0-0 match om man säger så. Tex så rosade knappast Inter CL marknaden förra året om man säger så (inte heller milan var spec bra förren Kaka petade in målet på övertid mot Celtic).
Citera
2007-07-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Pratade vi inte också om matcher som gäller något? Och någon match som verkligen gäller något, är en VM-match. Jag håller med dig om att Ronaldo brukar vara rätt borta mot topp-motstånd.

VM var förra året, innan säsongen 06/07.
Och om vi pratar om förra årets bästa spelare, så är C. Ronaldo än mindre med på kartan.

Sen minns jag inte hans insatser i VM, så jag kan inte uttala mig om hur han spelade mot bra motstånd där.
Citera
2007-07-21, 12:22
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
...säger en kille som hejar på chelsea.. frågan är om man utdsupportrarna har samma syn som du har?

jag kan iallafall personligen säga att jag inte skulle byta han mot någon annan spelare just nu.
Det är väll klart att en utdsupporter tycker C.Ronaldo är bäst etc... men fråga någon annan så har dom en helt annan uppfattning.
Citera
2007-07-21, 12:28
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Men med det resonemanget så är Inzaghi världens bästa spelare i år eftersom han avgjorde CL finalen med två mål, eller?
Nej, Kaka borde fått priset som världens bästa fotbollsspelare 06/07 han spelade enormt bra i CL och det är där det gäller, det är där dom bästa lagen möts och det är där det gäller att prestera som bäst, vilket Kaka gjorde. Han höll väldigt hög klass genom hela CL, vilket C.Ronaldo inte gjorde vissa matcher var han helt osynlig, medans Kaka dominerade nästan varje match med Seedorf. - Cheers -
Citera
2007-07-22, 22:12
Medlem
Centrums avatar
hej

Han e ju grym !!!!
Citera
2007-07-22, 23:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Nej, Kaka borde fått priset som världens bästa fotbollsspelare 06/07 han spelade enormt bra i CL och det är där det gäller, det är där dom bästa lagen möts och det är där det gäller att prestera som bäst, vilket Kaka gjorde. Han höll väldigt hög klass genom hela CL, vilket C.Ronaldo inte gjorde vissa matcher var han helt osynlig, medans Kaka dominerade nästan varje match med Seedorf. - Cheers -

Kaka var bra i hela Cl slutspelet men tyckte inte att han imponerade i guppspelet. Saken är att jag säger inte att C.R är bättre i Kaka utan helt enkelt att han förra året var en av världens 3 bästa spelare.
Citera
2007-07-23, 10:18
Medlem
Citat:
Kaka var bra i hela Cl slutspelet men tyckte inte att han imponerade i guppspelet. Saken är att jag säger inte att C.R är bättre i Kaka utan helt enkelt att han förra året var en av världens 3 bästa spelare.

Så gruppspelet är svårare än slutspelet?
Du var mig en vass kniv.

Hur du kan tycka att C. Ronaldo är topp 3 är för mig oförståligt.
Det handlar om världens BÄSTA, inte Jämnaste I Ligan.
Citera
2007-07-23, 11:52
Medlem
Citat:
Du var mig en vass kniv.

Jämnhet är ju definitivt en väldigt viktig faktor när Världens Bäste skall utses, för inte fan handlar det om vem som gjorde den bästa enskilda matchen Herr Sharpedge?
Citera
2007-07-23, 17:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Du var mig en vass kniv.

Jag har aldrig påstått att gruppspelet är svårare än slutspelet men utan ett bra gruppspel blir det inget slutspel. Eller hur? Dessutom var min kommentar bara en lite reflektion över Kakas spel i CL gruppspelet men där inte sagt att han inte skulle vara en väldig vinnare om han utses till världens bästa spelare.

När man kommer till att utse världens bästa spelare så finns det ett gäng kriterier och att under en längre period kunna prestera på en hög nivå är självklart en av dessa punkterna. CR har blivit utsedd till PLs bästa i år; både av FA och av spelarna själva. Men jag antar att vi skall lyssna till en sådan underbar sofftyckare som dig istället

Eller du kanske tycker den som gör den snyggaste finten eller sista målet skall ha priset som årets bästa spelare?
Citera
2007-07-23, 19:31
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att gruppspelet är svårare än slutspelet men utan ett bra gruppspel blir det inget slutspel. Eller hur? Dessutom var min kommentar bara en lite reflektion över Kakas spel i CL gruppspelet men där inte sagt att han inte skulle vara en väldig vinnare om han utses till världens bästa spelare.

När man kommer till att utse världens bästa spelare så finns det ett gäng kriterier och att under en längre period kunna prestera på en hög nivå är självklart en av dessa punkterna. CR har blivit utsedd till PLs bästa i år; både av FA och av spelarna själva. Men jag antar att vi skall lyssna till en sådan underbar sofftyckare som dig istället

Eller du kanske tycker den som gör den snyggaste finten eller sista målet skall ha priset som årets bästa spelare?

Mm, för i PREMIER LEAGUE har det ALLTID spelats DEN BÄSTA FOTBOLLEN.
Att ens referera till en omröstning i PREMIER LEAGUE när man talar om världens bästa är lite skumt, för enligt vad jag har lärt mig är världen större än Premier league.
Så att ta med det i beräkningarna om VÄRLDENS bästa är totalt ointressant.

Snyggaste finten? Det är väl du som vill se mannen med snyggaste finten stå där. Du vill ha med en spelare som kan spela skjortan av Bolton, men som inte tar upp 2 minuter av skärmtid då han möter ett sant mästarlag.

Sen gjorde väl Kaká en 4-5 strutar i gruppspelet också, vilket nog får räknas som "ok".
Citera
2007-07-23, 19:43
Medlem
ischs avatar
Citat:
Mm, för i PREMIER LEAGUE har det ALLTID spelats DEN BÄSTA FOTBOLLEN.
Att ens referera till en omröstning i PREMIER LEAGUE när man talar om världens bästa är lite skumt, för enligt vad jag har lärt mig är världen större än Premier league.
Så att ta med det i beräkningarna om VÄRLDENS bästa är totalt ointressant.

Snyggaste finten? Det är väl du som vill se mannen med snyggaste finten stå där. Du vill ha med en spelare som kan spela skjortan av Bolton, men som inte tar upp 2 minuter av skärmtid då han möter ett sant mästarlag.

Sen gjorde väl Kaká en 4-5 strutar i gruppspelet också, vilket nog får räknas som "ok".

Suck... Varför lägger jag ner tiden på dig? Självklart är världen större än PL, har inte heller påstått något annat men att tro att PLs bästa spelare inte skulle vara en av de bättre i världen inte inte bara trångsynt; det är fan idiotiskt. Ronaldo ä långt ifrån min favoritspelare (vilket det är beklagligt att det alltid är honom man får försvara) men att han nämns tillsammans med Kaka omnämns som de hetaste kandidaterna till att vinna i år borde vara en bra indikation på att han anses, av de som jobbar med att granska fotboll, vara en av världens bästa förra året.
Citera
2007-07-23, 21:48
Medlem
Citat:
Suck... Varför lägger jag ner tiden på dig? Självklart är världen större än PL, har inte heller påstått något annat men att tro att PLs bästa spelare inte skulle vara en av de bättre i världen inte inte bara trångsynt; det är fan idiotiskt. Ronaldo ä långt ifrån min favoritspelare (vilket det är beklagligt att det alltid är honom man får försvara) men att han nämns tillsammans med Kaka omnämns som de hetaste kandidaterna till att vinna i år borde vara en bra indikation på att han anses, av de som jobbar med att granska fotboll, vara en av världens bästa förra året.

Suck...varför lägger jag ner tiden på dig, soffslöis.

VAR har jag påstått att han inte är en av de bästa i världen?
Det jag har argumenterat för är det faktum att han INTE kan kallas En Av De Tre (3) Bästa I Världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in