Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Messi har ju faktiskt redan lett sitt lag till en final i Copa America, varifrån du såg bilder i länken jag tillade. Copa America är Syd-Amerikas motsvarighet till EM, och jag skulle vilja hävda att det Mexico som Messi hade lekstuga med i kvarten där var långt bättre än årets Tjeckien.
Som sagt, vinner Ronaldo EM åt Portugal är jag beredd att hylla Ronaldo som att ha presterat mer än Messi i landslaget, och då förtjänar han årets guldboll. Att jag och de flesta experter med mig tycker att Messi är en bättre spelare spelar då mindre roll i sammanhanget.
Haha dagens skämt Messi ledde Argentina till final

kolla bara på truppen värld klass spelare nästan på alla positioner dessutom gjorde messi ett skit mot mot Mexico när laget med 3-0.Igen Copa håller mycket sämre kvalitet än EM kika bara på lagets rankningar på fifa när det gäller EM är det flera landslag inom top 10 i världen som är med.
Roberto Abbondanzieri
2 DF Roberto Ayala
3 DF Daniel Díaz
4 DF Hugo Ibarra
5 MF Fernando Gago
6 DF Gabriel Heinze
7 FW Rodrigo Palacio
8 DF Javier Zanetti
9 FW Hernán Crespo
10 MF Juan Román Riquelme
11 FW Carlos Tévez
12 GK Juan Pablo Carrizo
13 MF Lucho González
14 MF Javier Mascherano
15 DF Gabriel Milito
16 MF Pablo Aimar
17 DF Nicolás Burdisso
18 FW Lionel Messi 24
19 MF Esteban Cambiasso
20 MF Juan Sebastián Verón
21 FW Diego Milito
22 GK Agustín Orión*
Att jag och de flesta experter med mig tycker att Messi är en bättre spelare spelar då mindre roll i sammanhanget: det handlar om prestationer och Cr har haft bättre säsong och visat sig på stora matcher och avgjort ligan. att messi gör 5 match mot leverkusen som hade gett upp säger inget inte heller hans liga mål då han började göra hattrick hit och dit när ligan var totalt över. glöm inte att Messi var riktigt värdelös i ligan fram till december / januari och hade gjort 1 eller 2 borta mål totalt.