2012-06-26, 03:57
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men Del Bosque är ju en klåpare också och man bör avfärda hans åsikter i även det här fallet.
Det är tämligen uppenbart att han har fel i det här fallet men ja, det kanske är off-topic.

LOL, snubben som vunnit allt med Real Madrid, vunnit VM med Spanien och som nu ska ställas mot Ronaldo's Portugal har fel, men du har rätt, tillåt mig att hånle.
Citera
2012-06-27, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Samtidigt går folk bananas när Ronaldo gör ett mål mot Tjeckien i en EM-kvart. Så här gjorde Messi mot Mexico i kvarten i Copa America.

http://www.youtube.com/watch?v=CVSy0pZiIyY

Lite perspektiv får man ha. Avgör Ronaldo semin och finalen så kan man börja slå på stora trumman. Men att Ronaldo avgör en kvart i ett EM är faktiskt inte särskilt stort.

Tycker du underskattar Ronaldos prestationer så här långt. Ronaldo har tagit sitt landslag till kvartsfinal genom att göra tre mål i ett mästerskap. Messi gjorde inga mål alls i VM. Att dra upp ett par träningslandskamper säger ingenting, egentligen. Sverige såg ju förfan ut att vara Spanien när man slog Kroatien med 3-1 eller nått.

Träningslandskamper har ingen relevans. Messi har ännu inte levt upp till sitt rykte i landslaget. Den dagen han leder sitt landslag med flera avgörande mål till kvartsfinal eller mer. Ja då är jag villig att påstå att Messi är bättre än Ronaldo i landslaget.
Citera
2012-06-27, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wozniacki
Tycker du underskattar Ronaldos prestationer så här långt. Ronaldo har tagit sitt landslag till kvartsfinal genom att göra tre mål i ett mästerskap. Messi gjorde inga mål alls i VM. Att dra upp ett par träningslandskamper säger ingenting, egentligen. Sverige såg ju förfan ut att vara Spanien när man slog Kroatien med 3-1 eller nått.

Träningslandskamper har ingen relevans. Messi har ännu inte levt upp till sitt rykte i landslaget. Den dagen han leder sitt landslag med flera avgörande mål till kvartsfinal eller mer. Ja då är jag villig att påstå att Messi är bättre än Ronaldo i landslaget.
Messi har ju faktiskt redan lett sitt lag till en final i Copa America, varifrån du såg bilder i länken jag tillade. Copa America är Syd-Amerikas motsvarighet till EM, och jag skulle vilja hävda att det Mexico som Messi hade lekstuga med i kvarten där var långt bättre än årets Tjeckien.

Som sagt, vinner Ronaldo EM åt Portugal är jag beredd att hylla Ronaldo som att ha presterat mer än Messi i landslaget, och då förtjänar han årets guldboll. Att jag och de flesta experter med mig tycker att Messi är en bättre spelare spelar då mindre roll i sammanhanget.
Citera
2012-06-27, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Messi har ju faktiskt redan lett sitt lag till en final i Copa America, varifrån du såg bilder i länken jag tillade. Copa America är Syd-Amerikas motsvarighet till EM, och jag skulle vilja hävda att det Mexico som Messi hade lekstuga med i kvarten där var långt bättre än årets Tjeckien.

Som sagt, vinner Ronaldo EM åt Portugal är jag beredd att hylla Ronaldo som att ha presterat mer än Messi i landslaget, och då förtjänar han årets guldboll. Att jag och de flesta experter med mig tycker att Messi är en bättre spelare spelar då mindre roll i sammanhanget.

Haha dagens skämt Messi ledde Argentina till final kolla bara på truppen värld klass spelare nästan på alla positioner dessutom gjorde messi ett skit mot mot Mexico när laget med 3-0.Igen Copa håller mycket sämre kvalitet än EM kika bara på lagets rankningar på fifa när det gäller EM är det flera landslag inom top 10 i världen som är med.

Roberto Abbondanzieri
2 DF Roberto Ayala
3 DF Daniel Díaz
4 DF Hugo Ibarra
5 MF Fernando Gago
6 DF Gabriel Heinze
7 FW Rodrigo Palacio
8 DF Javier Zanetti
9 FW Hernán Crespo
10 MF Juan Román Riquelme
11 FW Carlos Tévez
12 GK Juan Pablo Carrizo
13 MF Lucho González
14 MF Javier Mascherano
15 DF Gabriel Milito
16 MF Pablo Aimar
17 DF Nicolás Burdisso
18 FW Lionel Messi 24
19 MF Esteban Cambiasso
20 MF Juan Sebastián Verón
21 FW Diego Milito
22 GK Agustín Orión*

Att jag och de flesta experter med mig tycker att Messi är en bättre spelare spelar då mindre roll i sammanhanget: det handlar om prestationer och Cr har haft bättre säsong och visat sig på stora matcher och avgjort ligan. att messi gör 5 match mot leverkusen som hade gett upp säger inget inte heller hans liga mål då han började göra hattrick hit och dit när ligan var totalt över. glöm inte att Messi var riktigt värdelös i ligan fram till december / januari och hade gjort 1 eller 2 borta mål totalt.
Citera
2012-06-27, 12:48
Medlem
Jag undrar om inte den gode Ronaldo har ett mindrevärdskomplex kontra Messi efter att han hälsade så fint till Messi i samband med matchen mot Tjeckien?
Citera
2012-06-27, 12:52
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag undrar om inte den gode Ronaldo har ett mindrevärdskomplex kontra Messi efter att han hälsade så fint till Messi i samband med matchen mot Tjeckien?
Han sa aldrig Messi, han sa Para Ti som betyder "för/till dig"
Citera
2012-06-27, 12:55
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han hälsade till sin son Ronaldo bryr sig inte om Messi.
Citera
2012-06-27, 14:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Ronaldo bryr sig inte om Messi.

Det tror du på själv eller?
Citera
2012-06-27, 14:12
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det tror du på själv eller?

De båda bryr sig lika mycket om varandra, de säger ju själv att det är bra att båda spelar i samma liga så kan tävla mot varandra. Att ingen hade varit såhär bra utan den andra.
Citera
2012-06-28, 00:12
Medlem
Vad gott att Portugal förlora då ar guldbollen Messis till 100%

Vilken jävla loser han är C.Ronaldo.
Citera
2012-06-28, 00:19
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66

*poppar popcorn*
Citera
2012-06-28, 00:21
Medlem
Dantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66

haha så jävla småaktig du är, att du ens bryr dig om ett jävla pajas pris som guldbollen. och är det någon som bryr sig om Messi vs Ronaldo debatten längre? folk under 18 förmodligen...

Att du kallar Ronaldo för loser dessutom är så jävla roligt, vilken jävla fitta du är haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in