2006-07-18, 20:25
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Du menar?
"Vad ska jag säga? jag tyckte han såg ut som en serb med den intryckta skallen och den tomma blicken. Nästan så att jag är kroat, eller iaf min mamma e kroat"

ja och den serben liknar säkert en kroat i och med att dom kommer från samma folkslag...Men en alban kan aldrig likna en serb eller kroat för det där är arnauter....
Citera
2006-07-18, 21:41
Medlem
Muskedunders avatar
Cleopatra: Att ogilla en spelare oavsett orsak - trots att det är din favorit, verkar inte vara något du ser med blida ögon på. Dina moderskänslor verkar fördunkla din objektiva syn. Kom igen - om du skall vara helt ärlig - är han inte en väldigt "lätt" kille?
Du verkar även ha en förkärlek för väloljade män från vår södra del av kontinenten - har det något med charterresor att göra? Eller är det för att de i gemen är beskyllda för att fuska mer än de ärligare spelarna med ett mer "nordiskt" ursprung - ex Swe, Dan, Tysk, Eng?
Om du skulle försöka se det som resten av världen ser med - genom en titt på matcher i VM t.ex. - så skulle du förmodligen komma fram till samma slutsats som vi andra - det krävs inte mycket kontakt för våra sydländska charmörer innan de ligger och rullar på gräset. Snälla, säg inte att du tycker att det är ett bra beteende?

Personligen avskyr jag allt vad Portugisisk fotboll heter, i synnerhet Nuno Gomes , och hade gärna sett en klart strängare regeltolkning ang filmningar. Men det är ju en annan historia.
Citera
2006-07-18, 21:57
Medlem
din kompiss avatar
Skulle inte tråden handla om C. Ronaldo?

Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Premier League är bra tack vare alla utlänningar som spelar där. Sedan när det är dax för landslagsspel, får de hålla till godo med de egna spelarna och då går det som det brukar: Förlust, scapegoating, huligalismen.

Visst, visst. Du verkar ju ha kollat mycket på Premier League, om de engelska spelarna spelade lika bra i landslaget som i sina klubbar skulle England gå bra mycket längre i de internationella turneringarna.

Citat:
Kan man tänka sig att en icke-muslim ha agerat p g a samma skäl, kränkande av mor & syster?

Beror väl för fan på vad som sägs? Visst är det en smula oproffsigt att reagera som Zidane gör, men i min mening fullt förståeligt.
Citera
2006-07-18, 22:16
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Är du alban som talar italienska?

Nej. Men jag tyckte att Jole25 kom till sin rätt här. Anledningen till att det var folkmord i f.d Jugoslavien är tack vare sådana som honom.
Och jag liknade Jole25 vid en kroat/serb/alban.

Samma skit. Östeuropeé.
Citera
2006-07-18, 22:51
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
Du verkar även ha en förkärlek för väloljade män från vår södra del av kontinenten - har det något med charterresor att göra? Eller är det för att de i gemen är beskyllda för att fuska mer än de ärligare spelarna med ett mer "nordiskt" ursprung - ex Swe, Dan, Tysk, Eng?
.

Sexcharterresor till Gambia och övriga Afrika, typ den där författarinna med glasögonen, sysslar bara ni svenskar med. Jag kan inte fatta att du talar till mig på detta sätt, ditt svin. På vilket sätt har jag förtjänat att bli sexuellt trakasserad på detta sätt? Du äcklar mig så in i norden. Var någonstans säger jag att jag gillar väloljade män och dessutom i plural? Är det din smutsiga fantasi som kommer till uttryck? Håll till till topic utan att bli för personlig. Din rasistiska syn och mindervärdighetskomplex lyser nämligen igenom med all tydlighet som om nordiska män per automatik är bättre och ärligare. Jag tror knappast att Ballack, Henke Larsson, Ljungberg eller de flesta engelska spelare inte filmar, har filmat eller kommer att filma. Man skrattar ju fortfarande över Ballacks filmning, där han tar sig för ansiktet och "smällen" var någon annanstans. Därutöver är både tyskar och engelsmän kända för att gilla "hårda tag", dvs för farligt spel. Så knip käft. Fattar inte att en moderator inte agerar här.
Citera
2006-07-18, 22:56
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Nej. Men jag tyckte att Jole25 kom till sin rätt här. Anledningen till att det var folkmord i f.d Jugoslavien är tack vare sådana som honom.

Samma skit. Östeuropeé.

Det där var ändå rätt rasistisk, nedvärderande och svepande mot en hel region. Jag för min del sympatiserar med serberna för det de råkat ut för under Nato-angreppet som jag anser vara rättsvidrigt.
Citera
2006-07-18, 23:00
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Det där var ändå rätt rasistisk, nedvärderande och svepande mot en hel region. Jag för min del sympatiserar med serberna för det de råkat ut för under Nato-angreppet som jag anser vara rättsvidrigt.

Jag tycker det var rasistiskt att Jole25 tyckte han liknade en alban.
Och det sade han nog knappast med positivt bemärkelse.
Du avgör.
Citera
2006-07-18, 23:13
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Jag tycker det var rasistiskt att Jole25 tyckte han liknade en alban.
Och det sade han nog knappast med positivt bemärkelse.
Du avgör.
Det är riktigt att Jole25 menade det som ett skällsord, men att dra in en hel region för att enstaka exemplarer är oseriösa, går inte heller att försvara.
Citera
2006-07-19, 06:32
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Sexcharterresor till Gambia och övriga Afrika, typ den där författarinna med glasögonen, sysslar bara ni svenskar med. Jag kan inte fatta att du talar till mig på detta sätt, ditt svin. På vilket sätt har jag förtjänat att bli sexuellt trakasserad på detta sätt? Du äcklar mig så in i norden. Var någonstans säger jag att jag gillar väloljade män och dessutom i plural? Är det din smutsiga fantasi som kommer till uttryck? Håll till till topic utan att bli för personlig. Din rasistiska syn och mindervärdighetskomplex lyser nämligen igenom med all tydlighet som om nordiska män per automatik är bättre och ärligare. Jag tror knappast att Ballack, Henke Larsson, Ljungberg eller de flesta engelska spelare inte filmar, har filmat eller kommer att filma. Man skrattar ju fortfarande över Ballacks filmning, där han tar sig för ansiktet och "smällen" var någon annanstans. Därutöver är både tyskar och engelsmän kända för att gilla "hårda tag", dvs för farligt spel. Så knip käft. Fattar inte att en moderator inte agerar här.

Ojoj.
Du måste ha missförstått.
Nej, det var inte menat som att du gick igång på "sex"charterresor eller om din eventuella aptit på män. Mer att du verkar hysa moderskänslor för sådana herrar som åsyftades - och tankegången var att dina upplevelser på ev. charterresor hade gjort dig vansinnigt förtjust i strandraggare och liknande. Och steget från en kletig strandraggare till t.ex. Ronaldo är inte överdrivet långt.

Skillnaden mellan de spelarna som du nämner är att de faller när de inte har någon annan möjlighet, givetvis under brysk uppvaktning, medan dina skyddslingar faller utan någon som helst kontakt. Så på det viset - visst fan är de ärligare!

Du? Fundera igenom en gång till vad "rasism" är för något? Är inte portugiser också europeiska - vita människor? (Med undantag från de som flyttat in från kolonier och liknande) Det jag ifrågasätter är portugisiska spelares moral - inte deras hudfärg.

Du2? Antar att kommentaren om att jag är ett svin riktar sig till min avatar - annars rekommenderar jag dig att bara lägga ner med sådana dumheter. Du binder bara ris vid din egen rygg.
Citera
2006-07-19, 08:22
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Samma skit. Östeuropeé.

hahhaha.Lyssna på killen.Anledningen till att det var folkmord är pga sådana som mig.Hade det varit fler som jag hade det nog inte blivit folkmord ska du se.Jag är gift och har barn med en kroatiska.....
Citera
2006-07-19, 13:12
Medlem
Snoppzors avatar
Haha, tråden om Cristiano Ronaldo var det väl detta skulle vara?

Som fotbollsspelare så har har en oerhörd talang, sen att
han gråter oavsett om han vinner/förlorar/tappar bollen/
blir utbytt/byter om.... ja ni fattar. Killen har ju inget vidare
psyke, vilket även speglade sig när han hade tänt över på
nåt träningsläger eller hur historen var.

Vore kul om United släpper honom till Spanien där hans spelstil
skulle komma mer till sin rätt. Varför inte Villareal eller Valencia?

Ska inte störa i eran privata uppgörelse mer.
Citera
2006-07-19, 13:33
Medlem
Blackbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag är gift och har barn med en kroatiska.....

är hon het?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in