2008-04-02, 23:57
Medlem
Ödmjuk !! ?? Jag kan köpa att han är en skicklig fotbollsspelare, vafan han har ju ändå gjort ett par baljor ! Men att påstå att han är ödmjuk är att gå för långt. Ödmjukt att börja trixa med bollen mitt framför spelare i 2, 3 - 0 läge ? Underhållning enligt många men enligt mig ett sätt att visa vem som är överlägsen. Ödmjuk är man inte genom att gestikulera till medspelare när man inte får bollen och sitta och grina när ett domslut kommer emot en.

" Han har växt upp sen han var 18 - 20 " ? Förutom att han är en bättre spelare så är han definitivt mer kaxig och än mindre ödmjuk. Att bojkotta en landskamp o säga att man är skadad är kanske rätt medicin ?

Finns ju en anledning till att han är utbuad på alla arenor i England förutom Old Trafford, men det beror kanske på att han varit en filmare och att han gör många mål ?
Senast redigerad av spruttis 2008-04-03 kl. 00:00.
Citera
2008-04-03, 08:53
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonees
Här har alla ni som tycker att Ronaldo är dryg något att titta på: http://www.youtube.com/watch?v=KcVGCvcwAkM

"Uniteds superstjärna döper hans frispark i intervjun till "Ronaldo Rocket" och förklarar att allt han tänker på är att få bollen i mål."

..skulle Aftonbladet kunnat skrivit om den där lilla pratstunden med han, och glömma bort att han skämtar bort rocket och allt det andra han säger
Citera
2008-04-03, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Ödmjuk !! ?? Jag kan köpa att han är en skicklig fotbollsspelare, vafan han har ju ändå gjort ett par baljor ! Men att påstå att han är ödmjuk är att gå för långt. Ödmjukt att börja trixa med bollen mitt framför spelare i 2, 3 - 0 läge ? Underhållning enligt många men enligt mig ett sätt att visa vem som är överlägsen. Ödmjuk är man inte genom att gestikulera till medspelare när man inte får bollen och sitta och grina när ett domslut kommer emot en.

" Han har växt upp sen han var 18 - 20 " ? Förutom att han är en bättre spelare så är han definitivt mer kaxig och än mindre ödmjuk. Att bojkotta en landskamp o säga att man är skadad är kanske rätt medicin ?

Finns ju en anledning till att han är utbuad på alla arenor i England förutom Old Trafford, men det beror kanske på att han varit en filmare och att han gör många mål ?

Fast så är det ju inte något unikt för Ronaldo, det här viftandet med armarna. Giggs har gjort det i 15 år och Rooney dampar ju som om han inte fått sitt lördagsgodis på tre veckor när han inte får bollen (titta till exempel på Rooneys utbrott när Anderson skjuter skyhögt över mot Liverpool istället för att ta emot bollen). Frustration över misslyckanden är nödvändigt för att utvecklas och för det mesta är Ronaldos frustration riktad mot honom själv (se matchen mot Derby efter alla missade chanser) fast du kanske tycker att Giggs också är en diva...
Citera
2008-04-03, 17:16
Bannlyst
Fortfarande till spruttis:

Får man inte dribbla på mittlinjen, är det bristande på respekt för moståndarna? Enligt mig är bristande respekt att sparka ner någon, inte att dribbla på mittplanen. Herregud, vad har hänt med fotbollen? Dessutom så blir han inte utbuad på någon arena i England, dock blev han det just efter EM och det var pga att Engelsmännen tyckte att det var han som fixade Rooney utvisad. Inte för att han är en filmare eller något.
Citera
2008-04-03, 17:35
Medlem
Helle031s avatar
Ronaldo är en stor fjant.
Dock en grym spelare.

Varför måste han lipa så mycket?
Citera
2008-04-03, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Ronaldo är en stor fjant.
Dock en grym spelare.

Varför måste han lipa så mycket?

Återigen får jag förklara.

Fast så är det ju inte något unikt för Ronaldo, det här viftandet med armarna. Giggs har gjort det i 15 år och Rooney dampar ju som om han inte fått sitt lördagsgodis på tre veckor när han inte får bollen (titta till exempel på Rooneys utbrott när Anderson skjuter skyhögt över mot Liverpool istället för att ta emot bollen). Frustration över misslyckanden är nödvändigt för att utvecklas och för det mesta är Ronaldos frustration riktad mot honom själv (se matchen mot Derby efter alla missade chanser) fast du kanske tycker att Giggs också är en diva...
Citera
2008-04-03, 17:41
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Han är självklart inte ensam om att gnälla på planen.
Men han gör det ta mig fan jämt och matcherna igenom, i alla fall det jag sett.
Han ser verkligen ut som en liten 3-åring som tappat bort sina föräldrar i Nordstan.
Citera
2008-04-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Han är självklart inte ensam om att gnälla på planen.
Men han gör det ta mig fan jämt och matcherna igenom, i alla fall det jag sett.
Han ser verkligen ut som en liten 3-åring som tappat bort sina föräldrar i Nordstan.

Håller med, det är otroligt irriterande. Även om man är United-lad. Att hans ego är fotbollsvärldens största kan inte diskuteras, så är det. Det är väl också därför han är så satans bra. Hade jag inte hållit på United hade jag sannerligen hatat Ronaldo.
Citera
2008-04-03, 18:31
Medlem
Citat:

Ronaldo är nog helt enkelt en snubbe man antingen avgudar eller inte alls diggar. Hans dykningar har gjort det svårt för mig att tycka om honom men jag totalt älskar att se när han gör lekstuga av motståndar försvaret. hans frisparkar är heller inget man gärna tittar bort för att slippa se (om det nu inte är mot pool han får frispark såklart). Ronaldo är en sjuhelsike fotbolls spelare men han HAR lagt sig på tok för mycket det kan inte ens United supporters förneka?

På tal om Rooneys dampande, han har väll lagt band på sina utspel lite på sistonde eller? Jag saknar den Rooney lite. HAn har varit underhållande när han gapar och bölar åtmindstonde.
Citera
2008-04-03, 18:37
Medlem
suocas avatar
tycker ljungberg klagar mer än ronaldo, och han filmar inte så mycket längre,
Citera
2008-04-03, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solidoz
Ronaldo är nog helt enkelt en snubbe man antingen avgudar eller inte alls diggar. Hans dykningar har gjort det svårt för mig att tycka om honom men jag totalt älskar att se när han gör lekstuga av motståndar försvaret. hans frisparkar är heller inget man gärna tittar bort för att slippa se (om det nu inte är mot pool han får frispark såklart). Ronaldo är en sjuhelsike fotbolls spelare men han HAR lagt sig på tok för mycket det kan inte ens United supporters förneka?

På tal om Rooneys dampande, han har väll lagt band på sina utspel lite på sistonde eller? Jag saknar den Rooney lite. HAn har varit underhållande när han gapar och bölar åtmindstonde.

Alla filmar, eller självklart inte alla, men jävligt många, och jag tycker inte alls Ronaldo är värre än någon random i Spanien. Träbenen i England brukar ju inte filma speciellt mycket. Ronaldo har filmat mycket, händer ju att han filmar nu också då och då, men han är klart bättre på vad som gäller nu.
Citera
2008-04-03, 20:07
Medlem
Citat:
Alla filmar, eller självklart inte alla, men jävligt många, och jag tycker inte alls Ronaldo är värre än någon random i Spanien. Träbenen i England brukar ju inte filma speciellt mycket. Ronaldo har filmat mycket, händer ju att han filmar nu också då och då, men han är klart bättre på vad som gäller nu.

Jo visst så filmar väll i stort sätt alla fotbolls spelare men en del gör det i större utsträckning. Jag är inget fan av filmningar overall. Men just med Ronaldo så känns det som att han skulle kunnat göra mer av situationen istället för att lägga sig. Eftersom att han trots allt äre fruktansvärt skicklig med bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in