2022-09-21, 17:07
Medlem
Kajahs avatar
4000 är väldigt rimligt.
Citera
2022-09-21, 17:09
Medlem
Conams avatar
Google! Inte uppfunnet igår kanske, konsumentverket säger generellt 4400kr trots allt så kostar det att leva, nu med högre elkostnader osv!
Citera
2022-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Ja, lätt hänt att glömma bort och hatet är inte obesvarat så att säga, föräldrarna hatar sina barn och barnen hatar sina föräldrar tills nån bryter cirkeln.

Jag kommer låta mina framtida barn få bo gratis och jag kommer även spara till dem så att de får en bra start i vuxenlivet.

Exakt så man ger o man tar.
Nu i vuxen ålder så är mina föräldrar även mina närmsta vänner som jag mer än gärna åker förbi o umgås med på helgerna jag vet flera jag känner som fick "tuff" kärlek av föräldrarna har slutat med att dom klippt av banden till föräldrarna och typ hälsar på dom över julen som max och skulle föräldrarna behöva hjälp så får dom söka hjälp själva via staten väldigt sorgligt att se.

Av vissa anledningar så kommer jag själv ej fp barn men får mitt syskon barn så kommer jag hjälpa till ekonomiskt med bostad o hela köket till det barnet.
Citera
2022-09-21, 17:57
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Varför inte bara flytta om man har en ok inkomst

Lite mer onT men 4000 om mat, el och sånt ingår är så billigt som det kan bli typ.

Omöjligt att få tag på en vettig hyresrätt om du inte har 10 år + på boplats. ( Gbg )

Kunde lägga undan mellan 14-16k i månaden till sparande för köp utav bostadsrätt.
Citera
2022-09-21, 18:00
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Omöjligt att få tag på en vettig hyresrätt om du inte har 10 år + på boplats. ( Gbg )

Kunde lägga undan mellan 14-16k i månaden till sparande för köp utav bostadsrätt.

Ja då förstår jag, ingen koll på Göteborgs.
Citera
2022-09-21, 20:21
Medlem
OdjuretsGrannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdjuretsGranne
Vår son (23 år) bor tillfälligt hemma. Han har sålt sin lägenhet och den han köpte får han 1 dec. Han pröjsar 5760 kr enligt Konsumentverkets riktlinjer

https://www.konsumentverket.se/contentassets/f42898b7b6e24c2bbcb0000909a6cd1d/flytta-hemifran-eller-bo-kvar-hemma-2022.pdf

Kan tilläggas att han har 26 000 kr i lön i månaden efter skatt samt att den hyra han betalar läggs på ett sparkonto åt han. Typ som ett tvångssparande
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in