2023-01-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ipsos och Nordic Viewpoint är också bra. Men dom gör mest marknadsundersökningar på plats. Ipsos ger 200 spänn cash för varje gång medans Nordic Viewpoint i regel har djupare undersökningar som brukar ge mig 600 spänn i ett så kallat Superpresentkort.

Det är verkligen inget som går att leva på, men all inkomst är inkomst så...

Bor man i Sthlm (som jag) kan de där på-plats-undersökningarna vara bra. De kan till skillnad från de på nätet t o m vara intressanta och med lite tur kan man få en macka eller en sallad också så är kvällsmaten fixad. Har även varit med om djupare intervjuer över telefon där den bästa gav 750 kr Superpresentkort för en halvtimme - som jag löste in på HM och där hade jag kalsonger för hela året.

Har man 5-15 min över på bussen eller tåget så är det dock bättre att dra in några kronor på en undersökning än att kolla Facebook ytterligare en gång.

500 kr/mån eller kanske t o m 1000 kr per månad är nog möjligt om man ligger i men det är ju inget att leva på.
Citera
2023-01-09, 20:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Bor man i Sthlm (som jag) kan de där på-plats-undersökningarna vara bra. De kan till skillnad från de på nätet t o m vara intressanta och med lite tur kan man få en macka eller en sallad också så är kvällsmaten fixad. Har även varit med om djupare intervjuer över telefon där den bästa gav 750 kr Superpresentkort för en halvtimme - som jag löste in på HM och där hade jag kalsonger för hela året.

Har man 5-15 min över på bussen eller tåget så är det dock bättre att dra in några kronor på en undersökning än att kolla Facebook ytterligare en gång.

500 kr/mån eller kanske t o m 1000 kr per månad är nog möjligt om man ligger i men det är ju inget att leva på.
Då är du med Ipsos då antar jag. Vi kanske har varit i samma fokusgrupp nån gång.
Jag har inte riktigt ork att pyssla med dom där onlinegrejerna, inte ens på tuben eller liknande men det är jag det.

1100 har jag fått som mest.
Citera
2023-01-10, 13:09
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki

Kalsonger för hela året? Haha. Vanligt märke som Björn Borg kostar 350 kr, Versace kostar typ 4-500 kr st. Så du har typ två kalsonger? Loser

Nej det går inte att leva på sånt där Ts, trodde du verkligen det?
Citera
2023-08-04, 12:57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ipsos och Nordic Viewpoint är också bra. Men dom gör mest marknadsundersökningar på plats. Ipsos ger 200 spänn cash för varje gång medans Nordic Viewpoint i regel har djupare undersökningar som brukar ge mig 600 spänn i ett så kallat Superpresentkort.

Det är verkligen inget som går att leva på, men all inkomst är inkomst så...

Var kan man lösa in dessa presentkort då? Kan man handla mat för pengarna? Eller kan man bara använda pengarna till att handla skit man inte behöver?
Citera
2023-08-04, 17:25
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2023-08-07, 19:37
Medlem
Rob1891s avatar
Skattar ni för inkomsten som kommer med undersökningarna? Vet att man ska, men finns det någon som verkligen gör det.
Citera
2024-07-29, 10:30
Har hittat en ny panel som heter ipsos isay är det en scam sida?
Citera
2024-07-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Har hittat en ny panel som heter ipsos isay är det en scam sida?

Nej, det är ingen scam, bortsett då från att det är väldigt dålig betalt som nästan alla andra sådana här sajter.
Citera
2024-07-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob1891
Skattar ni för inkomsten som kommer med undersökningarna? Vet att man ska, men finns det någon som verkligen gör det.

Undrar samma, typ attapoll...skattar merparten av er användare för det de betalar ut?
Citera
2024-07-31, 19:39
Medlem
Slumpgenerators avatar
Prövat det där. Det tog ett antal timmar att få ihop till ett presentkort på 100 kronor. Började som ett tidsfördriv, men läser hellre flashback. Nej, ej värt det, möjligen för en hemlös indier.
Citera
2024-07-31, 20:24
Medlem
Longfingrets avatar
Vissa av dessa fulspelar, och skickar en förfrågning, 10 kr 15 minuter frågor, efter 5-6 minuter har dom fått sina svar ,och säger tyvärr du tillhör inte målgruppen, Filmpanelen är överrepresenterad där
så skippa skiten och leta pantburkar är bättre ;-)
Citera
2024-08-01, 19:25
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob1891
Man är ju äckligt dum i huvudet om man gör det.

Vissa paneler kräver verifiering med bank-id. Dessa kommer garanterat rapportera den minimala inkomsten du får från dem.

FeedbackFrog och SveaPanelen är två som jag vet gör detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in