• 2
  • 3
2024-08-02, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Nej, det är ingen scam, bortsett då från att det är väldigt dålig betalt som nästan alla andra sådana här sajter.
Okej vad bra
Citera
2024-08-05, 14:46
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Nej, det är ingen scam, bortsett då från att det är väldigt dålig betalt som nästan alla andra sådana här sajter.
Okej vad bra
Citera
2024-08-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag och en klasskompis gjorde sånna där enkäter som en rolig klassuppgift i skolan. Under en månad satt vi dagligen och gjorde enkäter. Vi skapade en ny mailadress som vi hade för uppgiften. Mer än hälften av alla enkäter krävde att man reggade sig på en jäkla massa reklamsidor och blev medlem på andra liknande enkätsidor. Tillslut var vi nog reggade på över hundra olika ställen, som var och ett öste spam i mailen.

Det var inte bara att svara på en massa frågor, vissa av frågorna krävde att man klickade sig vidare, skapade konto, valde någon annan produkt på den nya sidan osv... Inte ovanligt att sitta med 15 öppna flikar i webbläsaren för en enkät.

För att komma vidare i vissa enkäter var man tvungen att beställa gratisprover från vissa företag (vilket vi aldrig gjorde). Det luriga med dessa gratisprover är att om du inte stänger av dig i tid, så kommer de att skicka nya produkter, vilka de då tar betalt för.

Enormt mycket tid gick åt till att sitta och skriva personuppgifter i varje enkät.

Nej, det är absolut inte värt det! Inte på den tiden vi gjorde det i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det går absolut inte att leva på, men jag har fått in poäng så jag har beställt en ficklampa, en Xiaomi våg, två Google Home, två övervakningskameror, mobilvantar, blombud, sockor mm, inom loppet av dryga två år.

Jag byter in poängen mot presentkort på Netonnet, Jula, Interflora, CDON mfl.

Jag tycker det är lönsamt, för mig.

Tips på seriösa företag är Norstat, Yougov och M3.

Ett problem är att vissa har faktiskt förbetalda kontokort, eller motsvarande.
Medan många andra ger rabattkuponger på diverse produkter.

Nästa problem är att det sällan står i beskrivningen vad man får i utbyte. Oftast måste man gå in i en lång registreringskedja...

Och ibland råkar man klicka i helt ovidkommande erbjudande från en tredje part som ser ut som huvudsajten, där de ringer sedan stup i kvarten om rena dumheter...

Nu, om man hade i förväg tänkt sig att köpa dessa produkter, så är det säkert OK.
Men de flesta vill ju ha cash / motsvarande att ha som en extra inkomst...

Jag menar, det är inte jag som skall dräneras på pengar, utan jag vill ha betalt kontant.

Sammanfattningsvis: testa om du vill, men vänta dig inte för mycket. Vare sig tidsåtgång och antalet pengar du tjänar.
Citera
2024-08-12, 13:57
Vill börja med undersökningspaneler och samla poäng till företaget gogift då de har bäst utbud av presentkort. Då M3panel har låst mitt konto så många gånger så jag ger upp?

Vilka paneler/hemsidor ska jag bli medlem och samla ihop poäng?
Citera
2024-09-30, 20:41
Jag kan inte bli medlem på M3panel, då M3panel låser alla konto jag skapar. När jag gå till Min Panelshop och klickar på presentkort eller varsomhelst som finns i Min Panelshop så står det att konto är låst en timme efter jag har skapat konto. Jag får inga undersökningar fast det har gått två månader. Varför ska man använda M3panel om hemsidan inte fungerar?
Citera
2024-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilovesummer
Vill börja med undersökningspaneler och samla poäng till företaget gogift då de har bäst utbud av presentkort. Då M3panel har låst mitt konto så många gånger så jag ger upp?

Vilka paneler/hemsidor ska jag bli medlem och samla ihop poäng?

De här tycker jag fungerar bra:
Userneeds
Sifopanelen
Norstatpanelen
Yougov
Panelen
Citera
2024-10-01, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av Sprouten
De här tycker jag fungerar bra:
Userneeds
Sifopanelen
Norstatpanelen
Yougov
Panelen
Tack, norstatpanelen är svår att bli medlem på.
Citera
2024-10-07, 17:15
Medlem
Se upp med sajter o enkäter där man ska klicka vidare eller beställa saker. De är nästan alltid bluff.
Citera
2024-10-07, 17:23
Medlem
-Grillo-s avatar
Har jag inget viktigare för mig brukar jag svara på enkäter från diverse undersökningsföretag. I samtliga fall byter jag in mina poäng mot Trisslotter. Vet inte om jag anser det värt 30 kr för ca en halvtimme, men eftersom jag aldrig spelar eller köper lotter i övrigt, så är det lite spänningen i sig, att det faktiskt finns en chans att ta hem en stora pengar på det, som fungerar som belöning också.

Inte sällan fördubblar man åtminstone de 30 kronorna. Nån gång har det blivit ännu mer.
Citera
2024-10-13, 10:53
Medlem
Sådana brukar SÄLJA kontaktuppgifterna, så det kan komma en massa emails, sms och telefonsamtal, så om man räknar timpenning behöver man räkna in tiden det tar med det.

Dessutom har det hänt att scammers har använt sådana uppgifter, men jag TROR "bara" till att kontakta personen för att få till ett ytterligare steg för identitetsstölder eller direkta blåsningar. (Jag läste inte artikeln om det, bara rubriken.)
Citera
2024-10-13, 11:01
Medlem
Avråder allmänt från att befatta sig med den här typen av websiter. Behöver du pengar snabbt eller en extra sidoinkomst så var bästa förslaget i den här tråden att leta pant.
Citera
2024-10-13, 11:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
För att komma vidare i vissa enkäter var man tvungen att beställa gratisprover från vissa företag (vilket vi aldrig gjorde). Det luriga med dessa gratisprover är att om du inte stänger av dig i tid, så kommer de att skicka nya produkter, vilka de då tar betalt för.

Herregud. Det är ju upplagt för ekonomisk bedrägeri. Fick du lämna ditt kreditkortsnummer också ?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in