• 1
  • 2
2022-09-19, 17:22
Medlem
jontebojs avatar
Ni har väl alla säkert hört talats om hur det går att tjäna pengar på internet genom att svara på frågor på massa olika enkäter.

Min fråga är, går dessa att leva på eller är det inte värt mödan överhuvudtaget? Jag har idag gjort 4st och tjänat ihop 30kr på endast ca 20 - 30 minuter så det verkar ju ändå rätt schysst.

Vad tycker ni?
Citera
2022-09-19, 17:28
Moderator
Briasccas avatar
Det beror väl på vilken livsföring du vill ha. 60 kronor skattat och klart i timmen gör 480 kr om dagen, eller runt 10.000 i månaden efter skatt. Ja, har du inte för stora pretentioner i livet kan det nog gå.
Citera
2022-09-19, 17:31
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Det beror väl på vilken livsföring du vill ha. 60 kronor skattat och klart i timmen gör 480 kr om dagen, eller runt 10.000 i månaden efter skatt. Ja, har du inte för stora pretentioner i livet kan det nog gå.
För 10.000 i månaden så är det ju lätt värt det.
Citera
2022-09-19, 17:34
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
För 10.000 i månaden så är det ju lätt värt det.
Det lär inte ge någon pensionsinbetalning, så du får nog skaffa dig ett heltidsarbete vid sidan av för att få in pensionspoängen. Eventuellt kanske det arbetet ger mer att leva av?
Citera
2022-09-19, 18:40
Medlem
CarlXIIs avatar
Nej det har jag inte hört talas om. Var finns dom? Inte värt för mig som redan jobbar mycket, men vill tipsa någon
Citera
2022-09-19, 20:05
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag och en klasskompis gjorde sånna där enkäter som en rolig klassuppgift i skolan. Under en månad satt vi dagligen och gjorde enkäter. Vi skapade en ny mailadress som vi hade för uppgiften. Mer än hälften av alla enkäter krävde att man reggade sig på en jäkla massa reklamsidor och blev medlem på andra liknande enkätsidor. Tillslut var vi nog reggade på över hundra olika ställen, som var och ett öste spam i mailen.

Det var inte bara att svara på en massa frågor, vissa av frågorna krävde att man klickade sig vidare, skapade konto, valde någon annan produkt på den nya sidan osv... Inte ovanligt att sitta med 15 öppna flikar i webbläsaren för en enkät.

För att komma vidare i vissa enkäter var man tvungen att beställa gratisprover från vissa företag (vilket vi aldrig gjorde). Det luriga med dessa gratisprover är att om du inte stänger av dig i tid, så kommer de att skicka nya produkter, vilka de då tar betalt för.

Enormt mycket tid gick åt till att sitta och skriva personuppgifter i varje enkät.

Nej, det är absolut inte värt det! Inte på den tiden vi gjorde det i alla fall.
Citera
2022-09-19, 20:39
Medlem
Hackergirls avatar
Det går absolut inte att leva på, men jag har fått in poäng så jag har beställt en ficklampa, en Xiaomi våg, två Google Home, två övervakningskameror, mobilvantar, blombud, sockor mm, inom loppet av dryga två år.

Jag byter in poängen mot presentkort på Netonnet, Jula, Interflora, CDON mfl.

Jag tycker det är lönsamt, för mig.

Tips på seriösa företag är Norstat, Yougov och M3.
Citera
2022-09-19, 21:19
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Nej det har jag inte hört talas om. Var finns dom? Inte värt för mig som redan jobbar mycket, men vill tipsa någon
Triaba är det enda jag känner till. Men det finns massor av sådanda och man ska vara lite på sin vakt för det går inte att lösa ut pengar till sitt bankkonto på alla av dom.
Citera
2023-01-08, 17:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det går absolut inte att leva på, men jag har fått in poäng så jag har beställt en ficklampa, en Xiaomi våg, två Google Home, två övervakningskameror, mobilvantar, blombud, sockor mm, inom loppet av dryga två år.

Jag byter in poängen mot presentkort på Netonnet, Jula, Interflora, CDON mfl.

Jag tycker det är lönsamt, för mig.

Tips på seriösa företag är Norstat, Yougov och M3.
Ipsos och Nordic Viewpoint är också bra. Men dom gör mest marknadsundersökningar på plats. Ipsos ger 200 spänn cash för varje gång medans Nordic Viewpoint i regel har djupare undersökningar som brukar ge mig 600 spänn i ett så kallat Superpresentkort.

Det är verkligen inget som går att leva på, men all inkomst är inkomst så...
Citera
2023-01-08, 21:16
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ipsos och Nordic Viewpoint är också bra. Men dom gör mest marknadsundersökningar på plats. Ipsos ger 200 spänn cash för varje gång medans Nordic Viewpoint i regel har djupare undersökningar som brukar ge mig 600 spänn i ett så kallat Superpresentkort.

Det är verkligen inget som går att leva på, men all inkomst är inkomst så...
All inkomst är definitivt en inkomst, tack för tipsen! 🙂
Citera
2023-01-09, 11:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
All inkomst är definitivt en inkomst, tack för tipsen! 🙂
När jag var liten och hörde om produkter som hade framtagits i samband med fokusgrupper eller liknande, så tyckte jag att det verkade asball. Att få prova saker innan dom kommer på marknaden och få tycka saker om dom. Så jag är faktiskt rätt glad att jag som vuxen faktiskt gör det.

Det är helt klart mest för the lulz och vetskapen om att jag har påverkat flera saker som människor använder i sin vardag. Men pengarna gör ju inte ont.
Citera
2023-01-09, 16:42
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När jag var liten och hörde om produkter som hade framtagits i samband med fokusgrupper eller liknande, så tyckte jag att det verkade asball. Att få prova saker innan dom kommer på marknaden och få tycka saker om dom. Så jag är faktiskt rätt glad att jag som vuxen faktiskt gör det.

Det är helt klart mest för the lulz och vetskapen om att jag har påverkat flera saker som människor använder i sin vardag. Men pengarna gör ju inte ont.
🙂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in