• 4
  • 5
2022-09-20, 00:13
Medlem
Fisksoppa!

Häller hon ketchup i den, så byt ut henne.
Citera
2022-09-20, 17:21
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnpaj
Eh, har du ätit sriracha nångång mannen? 😆 tar över all smak och ligger som en hinna kvar fan i åtminstone en kvart efter intag

1000 ggr
Beror ju på hur mycket man sprutar på och det passar ju inte med allt eller alla dagar i veckan
Omväxling av olika hotsauses förnöjer

Uppföljning:
"Fetto orakade chaffisen kliver in på krogen efter har rattat trailern hela veckan och kepsen är alldeles brun av svett. Kompisarna bjuder på en runda ljus öl som sitter redan vid bordet. "Chaffisen säger glöm de". Jag ska dricka Guinness hela kvällen och varje gång i hela livet som vanligt, eat my short med ljus öl .. "buuurrrp" .. mmm Göttha burrp"
Citera
2022-09-22, 17:35
Bannlyst
Du har ingen rättighet bestämma över vad andra vill ha på sin maträtt.

Sålänge det 'är ett tillbehör.
Något som läggs på i efterhand.

Sålänge det inte ingår i receptet så är allt lugnt för din egendel.

Annat om hon tvingade dig ha i Ketchup redan i recepten. Exempelvis blanda in Ketchup
i Dillsås redan vid tillagning att även du blir tvungen äta det. Då skulle det bli fel.
Men inte som tillbehör.

Har en släkting som ska ha Räksallad i allt.
Hamburgaren.
Kinamat, thaimat
I olika grytor och soppor.
95% av maten vill hen ha räksallad till LOL

Ja ni hör hur vidrigt det är, men personen begär inte det i lagningen som tur är, utan tillsätter det själv på sin tallrik efterråt som tillbehör till ALLT !.

Så länge det är endast personligt som TILLBEHÖR ska man skita i vad andra gillar.
Om din sambo verkligen älskar ketchup, låt stackarn ha det till allt , orka bry så länge det inte måste ingå i receptet.
Du själv behöver ju inte äta ketchupen då hon lägger det efter du lagat maten.

Om hon verkligen njuter av ketchupen, låt hen äta det.

När min släkting kommer förbi så ser jag till att ha räksallad. Rydbergs.
Ganska kul se när hen lägger det även i Tacos
ger ett gott skratt. LOL

Ibland är jag lite sadist och gör mat som verkligen inte passar med räksallad bara för att få se
hur tokigt hens besatthet av räksalladen är.
Senast blev det Ärtsoppa med flit för att se bara om hen var riktig galning

Hade hen räksallad till Ärtsoppan? JAA självklart.
Fan vad roligt hahaa. Riktigt galet, men roligt ju
Och det var så gott sa hen, tackade glatt för maten

Ta det som humor, så gör jag
Citera
2022-09-24, 15:31
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Alltså jag är verkligen inte en snobb, men att förstöra god hemlagad mat med ketchup..

Det är fan ett helgerån utan dess like.
Citera
2022-09-25, 00:42
Medlem
Vem0ths avatar
Sambon var sådan för ca 4 år sedan men nu blivit normal. Det var pinsamt en gång min bror bjöd oss hem och gjorde en riktigt fin carbonara på guanciale och tryffelpecorino. Sambon frågade efter ketchup och temperaturen i rummet sjönk genast till minusgrader.
Citera
2022-09-27, 10:46
Medlem
elektronikfreaks avatar
Se det ur den positiva sidan på näringsvärde då det påstås att ketchup innehåller mer "nyttigheter" är vad en vanlig tomat gör.

Btw, använder väldigt väldigt lite ketchup för övrigt. Kanske för lite!??
Citera
2022-09-27, 11:10
Medlem
Sladdarens avatar
Man kan pajja rätter ganska snabbt med ketchup

Bättre isf att göra en syrlig tomatsallad eller helt enkelt en tomatsalsa
Det är ganska sjukt ochså om såsen eller skyn till steken eller biffen korven tex till korvstroganoff redan innehåller syra och lite sötma med tex tomatpure och vinäger och liks förbajjat ska man ha ketchup till?

Jag kan tycka att gör man en enkel cheeseburger med lök, ost, majjo och ev lite picklad smörgås gurka till. Kan de vara mysigt gott att tillföra hellmans ketchup
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in