• 1
  • 2
2022-09-18, 18:50
Medlem
JahLoves avatar
Heppåer!

Jag trøttnade precis ur och "vrålade" till på kærringen, som resulterade i att jag tog ketchupen hon så glatt stællde fram på bordet till maten

Har haft en innerfile som stått en god stund i ugnen på låg værme. Tog ut den vid 68gr innertemp och fick stå och vila.

Till det hade jag gjort ett ørtsmør, gjort egna potatisfries (av tjockare modellen) och kryddat med massa gott (Paprika, salt, peppar, persilja och en liten dash av spiskummin).

Innerfilen var såklart kryddad med endast salt och peppar.

Nu till frågan...

Vad gør ni nær er sambo ska ha ketchup på tamefan ALLT som man stått och lagat?
Det ær sjukt trøttsamt och jag kænner en irritation væxa stadigt øver tid, och jag kænner att det børjar få mig att trøttna på henne helt och hållet..jag har så stor kærlek till mat. Vi har en deal att jag ska laga mat, varje dag, vilket jag gør, och hon tar disken, det i sig funkar bra.

En annan frågestællning...:
Som de flesta vet, får man ett standardsvar nær man frågar vad partnern vill ha till middag. Jag får, 28 dagar i månaden i snitt, sjælv komma på olika rætter, och jag førsøker planera så gott det går med vad som kan anvændas dagen efter, om det skulle bli rester øver från dagens middag.

Idag blev det tærna upp innerfilen som vart øvert, och tænkte laga en pasta imorgon,
Till frågan; Vad ger ni oftast før svar nær man endast får "Jag vet inte" till svar nær man frågar vad de ønskar till middag ?

Æven hær kænner jag att jag børjar bli trøtt på detta svar och æven dær væxer sig irritationen upp sakta men sækert, dag før dag som detta sker...

Må væl, Bless.
Citera
2022-09-18, 18:56
Medlem
jesussugers avatar
Du får väl säga " Om du ska ha ketchup på det jag har lagat får du fan laga egen mat"
Citera
2022-09-18, 19:04
Medlem
GanjaFarfars avatar
Nog för att det är jävligt oförskämt av henne att slänga på ketchup på alla dina rätter, men det är väl ändå hon som äter det? Annars får du väl gömma ketchupen och säga att den är slut.
Citera
2022-09-18, 19:04
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag lever med det. Så får det vara helt enkelt.
Citera
2022-09-18, 19:17
Medlem
EastClintfoods avatar
Jag helt sonika slutade att köpa ketchup då det ändå bara var gäster som tog.

När man sen fick frågan var är ketchupen? I affären, du får köpa en egen. Först då började gästerna uppskatta ens mat som inte var dränkt av ketchupsörjan.
Citera
2022-09-18, 19:19
Medlem
BigFatCones avatar
Slut. Nån måtta på bullshitten får det vara.
Citera
2022-09-18, 19:22
Medlem
Europes avatar
Jag förstår dig, men jag hade nog ändå accepterat det. Hon delar sannolikt inte exakt samma kärlek till maten som du gör och sannolikt skulle du ändå inte få henne att uppleva exakt samma smakupplevelse som du själv gör. Det viktiga är väl att hon älskar dig och att erat upplägg med matlagning och diskande fungerar? Ketchupen är sannolikt en trygghetsgrej.

Jag förstår om det är irriterande när du har kämpat för att uppnå smakmässig perfektion, men ta ett djupt andetag och tänk på alla mycket värre egenheter hon hade kunnat ha. Om ni emellanåt kan bjuda hem andra på middag, så kanske du får mer utlopp för att laga god mat till andra, samtidigt som hon får ha kvar sin ketchup?
Citera
2022-09-18, 19:29
Medlem
Om hon ställer fram ketchup till innefile, så skulle du slängt den! Förstår att du blev förbannad, ketchup har man till hamburgare.
Jag tycker du kan göra rotmos och leverkorv nästa gång hon säger att hon inte vet, så kanske hon orkar tänka till lite extra.
Citera
2022-09-18, 19:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Gör bara mat som du tycker om eller fil och flingor till middag. Då kan kärringen
ta hur mycket ketchup hon vill ha. Mitt råd är att du kastar skiten åt helvete, inte kärringen
men det kan ju iofs vara ett alternativ .
Citera
2022-09-18, 19:45
Medlem
Gör alltid fiskpinnar till henne. Du fortsätter äta gott såklart.
Citera
2022-09-18, 20:16
Medlem
DrVonAnkas avatar
Jag är i din sambos skor. Ketchup passar utmärkt till allt och jag har fått utstå mängder med skit från anhöriga för mins kärlek till ketchup. Jag har fått höra att jag har outvecklat smaksinne, smaklökar som en treåring osv i oändlighet. Ibland offrar jag mig och slafsar i mig utan ketchup för jag orkar inte ta diskussionen, men alltid har jag direkt känt att ketchup hade gjort det till en bättre matupplevelse.

Acceptera att vi tycker olika är det korta svaret. Alternativt begränsa dina maträtter till det som ketchup är tänkt till, köttbullar, pasta etc.
Citera
2022-09-18, 20:18
Medlem
Det kan ju knappast komma som en nyhet. Du har valt o acceptera henne ändå och får förlika dig med det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in