2022-09-19, 17:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnpaj
Har liknande situation. Partnern har sriracha på exakt ALLT! har dock implementerat att han alltid smakar först, utan srirachan haha!

Det är en helt annan grej, det är hetta som inte för den delen pajar smaken på maten
Tycker det är isig löjligt att man ska ha nåt speciellt man fastnat för på varje rätt
Påminner om lastbilsförar -träskopär krogmat där en fejt chaffis kliver av truckern ocj in på samma sylta och tar en och samma rätt varje gång (en stek med potatis och sen sprättar han bort gränsakerna) med "men men" det ska vara indränkt med ketchup på istället för nån sås och ingen sås helst.

Har alltid haft svårt att förstå mig på sådana personer. Har ingen aning vad för demoner som spökar i en sån kropp. Säger som Leifi (finne) man ska tjäka sig lite och sen sinnpaj på :-)
Senast redigerad av Sladdaren 2022-09-19 kl. 17:43.
Citera
2022-09-19, 17:44
Medlem
Orka bry sig!

Häller hon ketchup på din tallrik också eller? Annars ser jag inte problemet faktiskt.
Citera
2022-09-19, 17:50
Medlem
hippilis avatar
Vet en som sa en gång, man kan äta precis allt bara man kan ha ketchup på.

Han hade rätt men kompisen har även ketchup som pålägg på smörgås. Då får det allt vara ett stekt ägg på smörgåsen i så fall
Citera
2022-09-19, 21:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om någon anstränger sig för att laga mat åt dig och du (utan att ens smaka på den först) antar att det är så äckligt att du behöver "krydda" den extra för att kunna äta den så är det självklart oförskämt.

TS, gör hon likadant på resturang?
Varför måste man tycka det är äckligt bara för man vill "krydda" ? Om jag heller currysås på kycklingen för att det bli GODARE då så är det ju inte för att kycklingen är äcklig.
Citera
2022-09-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Heppåer!

Jag trøttnade precis ur och "vrålade" till på kærringen, som resulterade i att jag tog ketchupen hon så glatt stællde fram på bordet till maten

Har haft en innerfile som stått en god stund i ugnen på låg værme. Tog ut den vid 68gr innertemp och fick stå och vila.

Till det hade jag gjort ett ørtsmør, gjort egna potatisfries (av tjockare modellen) och kryddat med massa gott (Paprika, salt, peppar, persilja och en liten dash av spiskummin).

Innerfilen var såklart kryddad med endast salt och peppar.

Nu till frågan...

Vad gør ni nær er sambo ska ha ketchup på tamefan ALLT som man stått och lagat?
Det ær sjukt trøttsamt och jag kænner en irritation væxa stadigt øver tid, och jag kænner att det børjar få mig att trøttna på henne helt och hållet..jag har så stor kærlek till mat. Vi har en deal att jag ska laga mat, varje dag, vilket jag gør, och hon tar disken, det i sig funkar bra.

En annan frågestællning...:
Som de flesta vet, får man ett standardsvar nær man frågar vad partnern vill ha till middag. Jag får, 28 dagar i månaden i snitt, sjælv komma på olika rætter, och jag førsøker planera så gott det går med vad som kan anvændas dagen efter, om det skulle bli rester øver från dagens middag.

Idag blev det tærna upp innerfilen som vart øvert, och tænkte laga en pasta imorgon,
Till frågan; Vad ger ni oftast før svar nær man endast får "Jag vet inte" till svar nær man frågar vad de ønskar till middag ?

Æven hær kænner jag att jag børjar bli trøtt på detta svar och æven dær væxer sig irritationen upp sakta men sækert, dag før dag som detta sker...

Må væl, Bless.

Innerfile 68c !?!? Förstår varför hon använder ketchup, lär vara snustorrt.
Senast redigerad av firmahasten 2022-09-19 kl. 21:15.
Citera
2022-09-19, 22:11
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför måste man tycka det är äckligt bara för man vill "krydda" ? Om jag heller currysås på kycklingen för att det bli GODARE då så är det ju inte för att kycklingen är äcklig.

Du vet ju inte att det blir godare om du inte smakar först, därför visar du på så lågt förtroende för vederbörandes matlagning att du adderar saker för att kunna äta det.
Det är lite som att du har målat en tavla till mig och jag målar den med blå färg innan jag tittar på den "för att jag gillar färgen blå".
Citera
2022-09-19, 22:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Du vet ju inte att det blir godare om du inte smakar först, därför visar du på så lågt förtroende för vederbörandes matlagning att du adderar saker för att kunna äta det.
Det är lite som att du har målat en tavla till mig och jag målar den med blå färg innan jag tittar på den "för att jag gillar färgen blå".
Jag vet att om jag får en hamburgare med bröd så behöver jag inte smaka innan jag vet att jag vill ha ost och dressing på.. Javisst? Om du ska jämföra med en tavla så är det väl jävligt hemskt att du äter maten också? Du förstör ju konsten då?
Citera
2022-09-19, 22:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kan köpa att det är lite fult att göra det mot någon man knappt känner eller om man bli hembjuden på middag av någon, men att göra det i sitt eget hem när SAMBON lagat mat borde inte vara en stor sak.
Citera
2022-09-19, 22:22
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kan köpa att det är lite fult att göra det mot någon man knappt känner eller om man bli hembjuden på middag av någon, men att göra det i sitt eget hem när SAMBON lagat mat borde inte vara en stor sak.

Det är väl upp till TS om det är en stor sak eller inte, han lär ju känna sig jävligt ouppskattad när han står och sliter med maten om hans sambo slänger på ketchup på allting oavsett hans försök att tillreda en god måltid.

Om du är ärlig nu, hade du tyckt det var roligt om du står och reder en sås i nån timme för att bjuda din käresta om den genast öser ketchup över alltihop när ni ska till bords? Ketchup är en riktig jävla smakdödare.

Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
En annan frågestællning...:
Som de flesta vet, får man ett standardsvar nær man frågar vad partnern vill ha till middag. Jag får, 28 dagar i månaden i snitt, sjælv komma på olika rætter, och jag førsøker planera så gott det går med vad som kan anvændas dagen efter, om det skulle bli rester øver från dagens middag.

Mitt tips är att du lagar iordning ordentlig mat till dig själv och lägger i matlådor så att du slipper laga varenda dag, sen gör du iordning korv och makaroner till sambon (eller någonting liknande som det passar sig att ha ketchup på) för att se om hon fattar galoppen. Med ketchup på smakar ju allting ändå bara ketchup så hon bör ju inte ha några problem med detta, samt att du "slipper" se dina mästerverk förstöras på löpande band.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-09-19 kl. 22:27.
Citera
2022-09-19, 22:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det är väl upp till TS om det är en stor sak eller inte, han lär ju känna sig jävligt ouppskattad när han står och sliter med maten om hans sambo slänger på ketchup på allting oavsett hans försök att tillreda en god måltid.

Om du är ärlig nu, hade du tyckt det var roligt om du står och reder en sås i nån timme för att bjuda din käresta om den genast öser ketchup över alltihop när ni ska till bords? Ketchup är en riktig jävla smakdödare.
Om jag ska vara ärligt så hade jag fattat att det är sån hon är och slutat göra "finare" mat till henne. Det finns folk som är jävligt petiga med mat och hon kanske bara tycker om "ketchupsmak" ? Jag skulle nog ta illa vid om någon gjorde så på första dejten om jag stått och lagat mat i timmar, men bor man ihop med någon så borde redan veta detta och inte ta illa vid sig.
Citera
2022-09-19, 23:50
Medlem
sinnpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det är en helt annan grej, det är hetta som inte för den delen pajar smaken på maten
Tycker det är isig löjligt att man ska ha nåt speciellt man fastnat för på varje rätt
Påminner om lastbilsförar -träskopär krogmat där en fejt chaffis kliver av truckern ocj in på samma sylta och tar en och samma rätt varje gång (en stek med potatis och sen sprättar han bort gränsakerna) med "men men" det ska vara indränkt med ketchup på istället för nån sås och ingen sås helst.

Har alltid haft svårt att förstå mig på sådana personer. Har ingen aning vad för demoner som spökar i en sån kropp. Säger som Leifi (finne) man ska tjäka sig lite och sen sinnpaj på :-)
Eh, har du ätit sriracha nångång mannen? 😆 tar över all smak och ligger som en hinna kvar fan i åtminstone en kvart efter intag
Citera
2022-09-20, 00:10
Medlem
Bertil85s avatar
Ger hen senap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in