2024-11-26, 20:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att du ens aka behva brja dribbla om ddssiffran r nrmast pinsamt. Det rder konsensus inom seris vetenskap att ca 5 miljoner till ver 6 miljoner judar dog/ddades p g a naziregimens vergrepp. Fr enkelhets med skull s sger man vanligen 6 miljoner d man aldrig kommer att kunna f fram ett helt exakt tal, av flera olika orsaker som t ex att nazisternas definition p vem som r jude skiljer sig t mot andra definitioner.

Du kan lsa mer om det i t ex denna lnk

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_victims

Det r sant att 6 milj dog men det betyder inte att de alla ddades. De flesta dog i de pandemier som spreds nr mnga bodde ttt.

Jag stdjer Israel och judarna till 100%. Att dessa lgner sprids gagnar inte judarna s jag tror att Simon Wiesenthal-centret r vnster och str p islams sida, de r drfr de frsker skmma ut judarna med lgner.
Citera
2024-11-26, 20:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det r inget konsensus, det r en siffra som spridits av judiska organisationer fr att ka stdet fr Israel och diverse kommunister som var angelgna om att frminska sina egna brott mot mnskligheten. Oaktat s begicks det folkrttsbrott och mord p judar.
Det fanns gott om folk med judiskt pbr som verlevde genom nazisternas ineffektivitet och att diverse nazister skyddade slktingar och bekanta.
Att mnga lnder i princip tmdes p judar berodde snarare p att rrelsen som ville ha ett eget judiskt hemland fick med sig s mnga att utvandra.
Dock r det mer oknt att mnga de facto ville tervnda till Europa frn Israel men hindrades.
Sen var hatet mot judar betydligt strre i st och gamla Tsarryssland och sterrike-Ungern n i Tyskland dr judarna var integrerade sedan lnge.
Hade Hitler varit preussare s hade vi antagligen haft en annan historia n vad som blev.
Kan du belgga detta? Det finns en folkrkning som judarna gjorde i samband med Israel bildande 1947.
Dr lg siffran p minus 5,4 Miljoner. Jag har lagt ut den i denna forum delen ett par gnger. Men den berknar endast folk som r registrerade judar i ngon frsamling. Allts det r fler, tanke det fanns halvjudar kvarts judar m.m.

Sedan har du folk som erknde morden i en nazist rttegngen. https://www.youtube.com/watch?v=ED1YDmLpvkQ I brjan har du han, morden p judarna fick han joina mordkomplotten emot Hitler 20 juli 1944.

Tycker du ska lsa p om Eviankonferansen 1938 , White paper 1939. S frstr du att det inte riktigt stmmer vad du sger!

Men vad har detta med Mengel att gra? Det du nmnde! Ingen kan ta ifrn det han var en forskare som kunde ta sina frskskaniner med gra experiment fr tyska armen eller liknande. Det r s vldokumenterat.
Citera
2024-11-26, 20:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det r sant att 6 milj dog men det betyder inte att de alla ddades. De flesta dog i de pandemier som spreds nr mnga bodde ttt.

Jag stdjer Israel och judarna till 100%. Att dessa lgner sprids gagnar inte judarna s jag tror att Simon Wiesenthal-centret r vnster och str p islams sida, de r drfr de frsker skmma ut judarna med lgner.

Bergen-Belsen dog en del personer, dr fanns 5 - 7 st krematorium ugnar. Den hade som max ca 70 000 fngar. Den hade problem med sjukdomar ocks.

Auschwitz hade 52 st krematorium ugnar, Det lgret hade som max ca 125 000 fngar. Den hade ocks en del sjukdomar, men nstan 10 gnger fler ugnar n Bergen Belsen. Det lgret rknades som en av 7 ddslger. Sger det dig ingenting?

Mnga av dem som ddades dr var direkt dit skickat av Mengel.

Varfr hade inte Bergen Belsen lika mnga ugnar? Det dog fngar lika mycket dr av sjukdomar!
Citera
2024-11-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

S trden handlar inte om Mengele lngre?
Inte nog med att du r gravt off topic, din okunskap i mnet lyser som en supernova.
Citera
2024-11-27, 01:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kan du belgga detta? Det finns en folkrkning som judarna gjorde i samband med Israel bildande 1947.
Dr lg siffran p minus 5,4 Miljoner. Jag har lagt ut den i denna forum delen ett par gnger. Men den berknar endast folk som r registrerade judar i ngon frsamling. Allts det r fler, tanke det fanns halvjudar kvarts judar m.m.

Sedan har du folk som erknde morden i en nazist rttegngen. https://www.youtube.com/watch?v=ED1YDmLpvkQ I brjan har du han, morden p judarna fick han joina mordkomplotten emot Hitler 20 juli 1944.

Tycker du ska lsa p om Eviankonferansen 1938 , White paper 1939. S frstr du att det inte riktigt stmmer vad du sger!

Men vad har detta med Mengel att gra? Det du nmnde! Ingen kan ta ifrn det han var en forskare som kunde ta sina frskskaniner med gra experiment fr tyska armen eller liknande. Det r s vldokumenterat.
S minus 5,4 milj r 6 milj? Dog alla de i tyskarnas koncentrationsklger? Att det fr brottets art eg r irrelevant om det var 6,5,4, 3 eller 2 milj. Att det frekom mord och vergrepp r inget som ifrgastts, dremot ifrgastter trden mytbildningen kring Mengele
Samma mytbildning finns kring hela VK2 och efterspelet dr vergrepp frn Sovjet, lokala kommunister eller frn vstmakternas sopas under mattan.
Sen om Mengele var med och drev ett lger dr folk svalt ihjl, dog av sjukdomar eller skts eller mrdades p andra stt gr honom till en brottsling.
Dremot kan mytbildningen kring hans psttt groteska agerande ifrgasttas.
Citera
2024-11-27, 17:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
S minus 5,4 milj r 6 milj? Dog alla de i tyskarnas koncentrationsklger? Att det fr brottets art eg r irrelevant om det var 6,5,4, 3 eller 2 milj. Att det frekom mord och vergrepp r inget som ifrgastts, dremot ifrgastter trden mytbildningen kring Mengele
Samma mytbildning finns kring hela VK2 och efterspelet dr vergrepp frn Sovjet, lokala kommunister eller frn vstmakternas sopas under mattan.
Sen om Mengele var med och drev ett lger dr folk svalt ihjl, dog av sjukdomar eller skts eller mrdades p andra stt gr honom till en brottsling.
Dremot kan mytbildningen kring hans psttt groteska agerande ifrgasttas.
Hej du, vad skrev jag? Men den berknar endast folk som r registrerade judar i ngon frsamling. Allts det r fler, tanke det fanns halvjudar kvarts judar m.m.
Vi vet inte den exakta antalet p grund det fanns halvjudar och kvarts judar, de registrerades aldrig i synagogan. Men tyskarna tyckte de var vrda noll och de blide ddsdmda, fr tyskarna rknade dem som judar.

Nej, alla dog inte KZ lger Vilket ingen har psttt.

Mengel r vldokumenterad vad han sysslade med. Han var en forskare, s vad r problemet? Sedan att han hade sadistiska tendenser r inget konstigt. Finns folk som har det i dag.... Jag nmnde om Lynndie England som bara fr ngra r sedan hade en tendens vara sadistiska inslag emot irakiska fngar.

Sedan finns det skert saker som man tycker r helsjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in