2022-09-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Absolut, vi var ju sena till medeltiden i Sverige tom. Sen skulle jag inte kalla cyrus cylinder för en deklarering av männskliga rättigheter som vi ser det idag, men dem var absolut långt fram för sin tid. Perserna hade en riktig högkultur och deras ingenjörer var i en klass för sig.

Jag tror just Islams intåg och senare utnyttjandet av religionen är det som totalsabbat dem. Det är ju de religiösa överhuvudena som förvrängt Islam till vad det är idag.
Håller med dig. Dock måste jag tillägga att det sällan var just perser som styrde under dåtidens Iran, utan det var olika indoeuropeiska/indo-iranska grupper och turkfolk som felaktigt kallats perser, persiska riket osv.
Citera
2022-09-17, 17:36
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag fattar inte varför FB inte granskar såna inlägg.
Klippen du länkar till kommer från Masih Alinejad en propagandist som får västbetald för att sprida sånt skit. Ingen på klippet är Mahsa Amini. Svensk polis ingriper mycket värre så håll käften på dig. Ni dödar minderåriga i era förorter.

Mahsa Amini dog av hjärtattack under en konversation med polisen och ingen av klippen som antimuslimen Palmekiller lägger upp här är annat än BS.
Gå knulla din mamma PalmeKiller det hjälper dig att slappna av.

Iranska polisen publicerade videon för några timmar sen
https://media.khabaronline.ir/d/2022.../0/5745382.mp4

Ni svennar är massa fittor som ljuger om Iran 24/7. Mahsa dog pga att hon hade hjärtfel och olyckligt fick hon hjärtattack under en konversation med polisen.
Skäms på er Svenska Dagbladet.

Jag säger inte att du bör överväga att flytta från Sverige även om du hatar Sverige och allt som är svenskt. Iran är nämligen helvetet på jorden och folket tillhör den absolut ondskefullaste varianten av den politiska ideologin islam. Jag önskar ingen att behöva vara i närheten av människor som tillber en profet som är massmördare, pedofil, våldtäktsman, rövare, och allmänt kriminellt galen. Jag förstår att du inte vill vara i Iran.

När det gäller Irans av Mullorna statskontrollerade media så kan man ta hälften med en nypa salt, och resten slänger man i samma hög som hästen skitit.
Citera
2022-09-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Är det här vi kan förvänta oss om partier som VPK och Nyans för mer makt i Sverige? Muslimer börja bli plåga för hela Svenska samhället.

22-åriga iranskan Mahsa Amini bar sin slöja på fel sätt. Hon blev därför misshandlad på gatan innan hon fördes bort av moralpolis. Nu är hon död – och i Iran jämförs kvinnornas situation med ”The Handmaid's Tale”.

https://www.svd.se/a/veA9bj/mahsa-am...s-hittades-dod
https://twitter.com/AlinejadMasih/st...0JvHyCIWFDwclA

Samma diktatur sossarna åkte ner för att skicka lite röv på , oväntat
Citera
2022-09-17, 18:46
Medlem
Citat:
Klippen du länkar till kommer från Masih Alinejad en propagandist som får västbetald för att sprida sånt skit. Ingen på klippet är Mahsa Amini. Svensk polis ingriper mycket värre så håll käften på dig. Ni dödar minderåriga i era förorter.

Mahsa Amini dog av hjärtattack under en konversation med polisen och ingen av klippen som antimuslimen Palmekiller lägger upp här är annat än BS.

Ni svennar är massa fittor som ljuger om Iran 24/7. Mahsa dog pga att hon hade hjärtfel och olyckligt fick hon hjärtattack under en konversation med polisen.

Polisen dödar ungdomar i förorten ? Bror snälla sluta med inavel , du. Hjärna pallar inte
Citera
2022-09-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag säger inte att du bör överväga att flytta från Sverige även om du hatar Sverige och allt som är svenskt. Iran är nämligen helvetet på jorden och folket tillhör den absolut ondskefullaste varianten av den politiska ideologin islam. Jag önskar ingen att behöva vara i närheten av människor som tillber en profet som är massmördare, pedofil, våldtäktsman, rövare, och allmänt kriminellt galen. Jag förstår att du inte vill vara i Iran.

När det gäller Irans av Mullorna statskontrollerade media så kan man ta hälften med en nypa salt, och resten slänger man i samma hög som hästen skitit.
Dina invändningar har inte med trådens ämne att göra. Vi försöker förstå huruvida den iranska staten misshandlat en kvinna till döds.
Dessvärre så har filmen som det länkandes till påvisat att så ej varit fallet.

Följdfrågan är nu varför tråden fortfarande tillåts finnas kvar när det nu bevisats att nyheten inte stämmer?
Här tycker man att media varigenom propagandan publiceras borde rätta TS.
Citera
2022-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
Absolut, vi var ju sena till medeltiden i Sverige tom. Sen skulle jag inte kalla cyrus cylinder för en deklarering av männskliga rättigheter som vi ser det idag, men dem var absolut långt fram för sin tid. Perserna hade en riktig högkultur och deras ingenjörer var i en klass för sig.

Jag tror just Islams intåg och senare utnyttjandet av religionen är det som totalsabbat dem. Det är ju de religiösa överhuvudena som förvrängt Islam till vad det är idag.
Jag tror du är OT.
Har kvinnan misshandlats?
Det är det som är frågan här!
Citera
2022-09-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Man sa på radion att man först fick ut att hon dog av infarkt, men sedan krävde ngn höjdare en utredning och det visade sig att hon blev misshandlad till döds i arresten.
Hur kom man fram till den informationen?
Citera
2022-09-17, 22:56
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är lag i Iran. Man kan tycka att lagen är fel eller konstiga. Men menar du att människor ska åsidosätta lagen?
Det är lite det att du tror att ditt samhälle är det ultimata målet för andra.

Propaganda av Masi Alinejad.
Jag försvarar inte den obligatoriska slöjan men sådana reaktioner som visas i dina länkar är tagna ur ett sammanhang. Vi vet inte vad som har hänt. Handlar det där om bara slöja? Det har jag svårt att tro. Hur vet du att det inte är narkotika?

Mahsa Amini har enligt filmerna och dokumentationen som man lämnat ut haft problem med hjärtat. Men tidpunkten är intressant i samband den iranska presidentens resa.
Polisens ingripanden är inte trevliga inslag i vare sig i Iran, USA eller EU. Men bara väktare i Sverige är mycket mycket våldsammare än det vi ser på film. Det är bara psykologiska tillägget att kvinnor gallskriker som gör hela propagandan. Men jag instämmer i att polisen i länder som Sverige är mycket våldsammare.

Propagandist är det sista Alinejad är. Ni är hjärntvättade Nyansister ser jag
Citera
2022-09-17, 23:49
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Propagandist är det sista Alinejad är. Ni är hjärntvättade Nyansister ser jag
Alinejad är spion och en sabbotör och finasieras av främmande källor.
Citera
2022-09-17, 23:51
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields

Mer ondska än en svenne har inom sig går inte att finna nånstans.
Iran är ett bra land. Oavsett så har polisen inte dödat henne. Men ni kan ha gjort det genom att belöna Alinejad.
Senast redigerad av Bahram 2022-09-18 kl. 00:02.
Citera
2022-09-18, 00:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det sjukaste med detta är att kvinnan HADE på sig slöja. Det var bara det att varje hårstrå inte var instoppat. Och slöjan var inte svart - den var skarpt rosalila.

Förstår ni vilket HELVETE PÅ JORDEN som dessa kvinnor måste leva i?

Men bara män, män, män, män kommer hit. Till feministiska, framstående, woke Sverige.
Män, män, män, män... Dra åt helvete. Ärligt talat. Hade hellre räddat alla dessa kvinnor från sina öden som de arabiska männen lämnat dem i! Ska sluta skriva nu för jag blir bara förbannad...
Men är det någonstans jag önskar det blir matriarkalt styre och feminister i regerande ställningar, så är det länder som Irak och Iran.
Sätt imamerna som åsamkat dessa kvinnor skada bakom lås och bom.
Citera
2022-09-18, 00:45
Medlem
nerdnerds avatar
En vacker 22-årig iranska attackeras av en mobb, polisen kommer och tvingar in henne med våld i en polisbil, och där hos polisen dör hon på något sätt. Därför att hon bar en slöja på fel sätt. Detta är helt jävla sjukt!

Och pga detta vill många i tråden nu döda alla iranier. Inkl 22-åriga kvinnor som tvingas bära slöja på ett visst sätt mot sin vilja. Det är ju för fan inte mindre sjukt. Hur fan tänker folk?

Ge asyl till alla iranska kvinnor som flyr från detta förtryck! Och se till att INGEN tvingas bära slöja i Sverige. Frivilligt är ok, men aldrig aldrig aldrig med tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in