2022-09-20, 07:37
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det tror jag inte jag är ensam om. Alla iranier jag känner tycker Iran är ett fint land men de kan inte flytta dit för de har anpassat sig i Sverige. Men skulle de med kännedomen om Sverige fått välja nu, hade man aldrig valt Sverige.

Men du grundar ju dina BS på moralpoliser. Moralpoliser har alltid funnits i Iran. Under shahens tid fanns det oxå poliser som förbjöd lättlädda kvinnor vistas ute sent. Det har funnits såna ”poliser” i Sverige oxå, de var från kyrkan. Men eftersom ni ville visa era fria fittor och kukar för varandra, och ligga med varandras fruar och män, avskaffade ni sånt som gick emot er horeri. Men det betyder inte alla ska följa er.
Sen har ju inte era samhällen några som helst problem med pedofiler. Den filosofi som hela erat samhälle baseras på är av Aristoteles, Platon och snälla värsta fuckedup människor som pippade bebisar.
Du ska inte ha problem för att anamma deras kultur.

Man kan undra vad som är problemet med dessa perser som ohämmat dyrkar den arabiske pedofilprofeten. Vad hände med Er egentligen, och varnånstans i historien gick det åt helvete?

Om du ska hitta moralpoliser i Sverige så får du nog leta dig tillbaka till tider som ingen känner till 10 000 år tillbaka. Vi har aldrig haft en sådan institution.
Citera
2022-09-20, 07:43
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuLuLuAh
Iran är ett fint land.
Regeringen däremot är värdelösa svin.

Det du beskriver kan fullt stämma överens med saudi familjen och regeringen.

Bara utvecklingsstörda individer accepterar en sådan beskrivning för en av Guds Profeter.

Vår heliga Profet Muhammad (Guds frid och välsignelse vare över honom och hans Heliga Familj) har även berättat vad som ungefär motsvarar:

Moses (Guds frid och välsignelse vare över honom) folk delades upp till 71 grupper, alla i helvetet förutom 1.
Jesus (Guds frid och välsignelse vare över honom) folk delades upp till 72 grupper, alla i helvetet förutom 1.
Min nation/folk kommer delas upp till 73 grupper, alla i helvetet förutom 1.

Min älskade Profet som är Guds nåd för mänskligheten kan du läsa mer om här:

https://shirazi.ir/library-archive?langs=EN

Filmen [The Lady of Heaven] kommer visa världen sanningen.

Det är de religiösa som styr. Iran är en religiös diktatur.

Vad hände egentligen med perserna och hur kunde de ens överväga att dyrka den smutsiga araben? Berätta vidare om den, och när det gäller koranen så är den ett hopkok av stölder från Bibeln. Inte mkt att respektera för den kopian, jag respekterar ej heller bibeln. De böckerna är lika heliga som en bok av Leif GW Persson.
Citera
2022-09-20, 09:44
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Man kan undra vad som är problemet med dessa perser som ohämmat dyrkar den arabiske pedofilprofeten. Vad hände med Er egentligen, och varnånstans i historien gick det åt helvete?

Om du ska hitta moralpoliser i Sverige så får du nog leta dig tillbaka till tider som ingen känner till 10 000 år tillbaka. Vi har aldrig haft en sådan institution.
Grejen e att ingen ens dyrkar nån arab. Varför läser ni inte sånt här innan ni uttalar er.

Slöja är en iransk grej från första början. Det hade inget med muslimer att göra. Iranier ser på kvinnan som en del av deras heder och det är tvärtom oxå. Att kvinnan ser mannen som dennes heder. Enligt denna tradition ska man inte pippa nåns fru. Jag håller helt med vad som traderats. Ni ser också det på samma sätt men ni kallar det nåt annat.
Senast redigerad av Bahram 2022-09-20 kl. 09:54.
Citera
2022-09-20, 09:49
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det kallas sabotage. USA spenderar stora belopp för att bilda en opinion mot Iran.

CIA möjliggjorde ayatollah Khomeini men Iran gör det ju så bra själva att marknadsföra sig som en demokrati
Citera
2022-09-20, 11:01
Medlem
Släktingar till den avlidna kvinnan förnekar att hon hade några kända hjärtproblem om jag har förstått det rätt!

"Amini's family have questioned the version of events given by police, saying she was a normal, healthy 22-year-old with no pre-existing heart conditions."

Huruvida de påstår detta eller vet detta är inte nämnt.

När unga dör av hjärtproblem så är det oftast unga atleter eftersom de under tillfället utövar extrem fysisk aktivitet som sätter press på hjärtats försörjning av syre och näring och på grund av ett genetiskt tillstånd har problem med hjärtrytmen. Det finns dock ett fåtal som dör av ovannämnda tillstånd utan att ha utövat någon form av aktivitet.

Enligt uppgift så dör 1 utav 50 000 till 1 utav 80 000 atleter per år av detta tillstånd. Orsaken till plötslig död av hjärtstillestånd beror på förtjockad hjärtmuskel, arytmier, fysiska slag mot bröstkorgen som skadar hjärtrytmen (commotio cordis) eller strukturella fel i hjärtat som är medfött.

*Oavsett vad som hände så blir det svårt för pedofildyrkarregimen att vidhålla att inget hände om inte obduktion utförs av oberoende experter. Som det är nu har regimen allt att vinna på att ljuga, behålla kontrollen vilket gör att få kommer att tro moralpolisens och regimens "påståenden". Inte osannolikt att OM inget hände så kommer oppositionella att vilja utnyttja tillfället att punktera regimens trovärdighet.

Det bör kommas ihåg att om polisen frihetsberövar en person så är de också ansvariga för deras hälsa då de själva inte längre kan fritt röra sig och söka vård. Moralpolisen är ansvariga för hennes död oavsett om de orsakade den eller ej!
Senast redigerad av Abetterworld 2022-09-20 kl. 11:10.
Citera
2022-09-20, 11:16
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Släktingar till den avlidna kvinnan förnekar att hon hade några kända hjärtproblem om jag har förstått det rätt!

"Amini's family have questioned the version of events given by police, saying she was a normal, healthy 22-year-old with no pre-existing heart conditions."

Huruvida de påstår detta eller vet detta är inte nämnt.

När unga dör av hjärtproblem så är det oftast unga atleter eftersom de under tillfället utövar extrem fysisk aktivitet som sätter press på hjärtats försörjning av syre och näring och på grund av ett genetiskt tillstånd har problem med hjärtrytmen. Det finns dock ett fåtal som dör av ovannämnda tillstånd utan att ha utövat någon form av aktivitet.

Enligt uppgift så dör 1 utav 50 000 till 1 utav 80 000 atleter per år av detta tillstånd. Orsaken till plötslig död av hjärtstillestånd beror på förtjockad hjärtmuskel, arytmier, fysiska slag mot bröstkorgen som skadar hjärtrytmen (commotio cordis) eller strukturella fel i hjärtat som är medfött.

*Oavsett vad som hände så blir det svårt för pedofildyrkarregimen att vidhålla att inget hände om inte obduktion utförs av oberoende experter. Som det är nu har regimen allt att vinna på att ljuga, behålla kontrollen vilket gör att få kommer att tro moralpolisens och regimens "påståenden". Inte osannolikt att OM inget hände så kommer oppositionella att vilja utnyttja tillfället att punktera regimens trovärdighet.

Det bör kommas ihåg att om polisen frihetsberövar en person så är de också ansvariga för deras hälsa då de själva inte längre kan fritt röra sig och söka vård. Moralpolisen är ansvariga för hennes död oavsett om de orsakade den eller ej!

Hahaha kolla, som det ser ut nu, så verkar det som hela grejen var propaganda. Vem ansvarar för det.

1. Fel rubrik
Citera
2022-09-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Alla Iranier är inte muslimer. Tatueringen är beviset. Zoroastrianismen förbjuder inte det.

Är alla Svenskar ateister?
Tattueringar är tillåtet i shia islam
Citera
2022-09-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Loool nej, kurderna är stenrika i Iran.
1 kvadratmeter i en av de rikaste områdena kostar 60’000USD. Mina landsmän får gärna rätta mig gällande priserna.

Folk äger villor, flera hektar av mark, industrier, företag… 😏😉
Detta är inte sant för majoriteten dock, kanske de är sant för kurder i tehran eller kermanshah men många bor i byar där inga jobb finns och jobbar som kolbar (smugglare) där de smugglar gods som alkohol in till iran ifrån irakiska kurdistan
Citera
2022-09-20, 17:15
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Tattueringar är tillåtet i shia islam
Ingen aning, det är ingen som är tatuerad i min familj så det är inget som lyfts upp. 🤷🏻‍♀️
Citera
2022-09-20, 18:36
Medlem
Citat:
Hahaha kolla, som det ser ut nu, så verkar det som hela grejen var propaganda. Vem ansvarar för det.

1. Fel rubrik
Enligt vilken källa då? Så länge inga oberoende fakta kommer ut om obduktion och förhör av vittnen så kan polisen som är ansvarig för hennes arrestering säga i princip vad som helst, likväl som alla andra. Regimen har att vinna på att spela ned det medan oppositionella har att framhäva det.

En oberoende medicinsk undersökning kan ta reda på eventuella hjärtproblem vilket familjen förnekar att hon hade och de kan kontrollera överkroppen OM hon fick slag. Problemet är att de som undersöker henne kommer att vara under stränga order att "inte" hitta något. DET förstår du nog själv och få kommer tro vad regimen säger oavsett vad sanningen är.
Citera
2022-09-20, 19:03
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför FB inte granskar såna inlägg.
Klippen du länkar till kommer från Masih Alinejad en propagandist som får västbetald för att sprida sånt skit. Ingen på klippet är Mahsa Amini. Svensk polis ingriper mycket värre så håll käften på dig. Ni dödar minderåriga i era förorter.

Mahsa Amini dog av hjärtattack under en konversation med polisen och ingen av klippen som antimuslimen Palmekiller lägger upp här är annat än BS.
Gå knulla din mamma PalmeKiller det hjälper dig att slappna av.

Iranska polisen publicerade videon för några timmar sen
https://media.khabaronline.ir/d/2022.../0/5745382.mp4

Ni svennar är massa fittor som ljuger om Iran 24/7. Mahsa dog pga att hon hade hjärtfel och olyckligt fick hon hjärtattack under en konversation med polisen.
Skäms på er Svenska Dagbladet.

Just i detta fall verkar Bahram pinocchio ha rätt.
Videon stämmer inte med denna nämnda flickas tragiska död.
Jag har sett svenska flickor bli misshandlade av svensk polis i värre maner. Vissa klarar av misshandeln och blir nedbrutna för resten av livet. Vissa som i denna tjejs tragiska öde klarar knappt av ett förhör innan hjärtat ger upp eller får en stroke.

Sen borde skurkstaten Iran låta sina shiit människor få vara som de vill , låt de som vill ha håret fritt ha det eller de som vill beslöja sig få ha sitt.
Citera
2022-09-20, 19:07
Medlem
Enligt påståenden från
"Kurdish human rights group Hengaw said on Sunday that at least 38 people were injured in the two cities.

Hengaw reported the deaths of two protesters following Monday's clashes in Divandarreh, which is located between Saqez and Sanandaj. It also said a 10-year-old girl was shot in the head in Bukan, a city in West Azerbaijan province."
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62954648

Nu vet jag inte om det går att lita på påståendena, men om det stämmer så verkar det finnas problem hos regimen i att hantera protester. Skjuta öppet mot folk med skarp ammunition?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in