2022-09-16, 10:35
Medlem
Barentss avatar
Det är inte unga mäns brott som gav en Höger-regering. Det är (s) oförmåga att stoppa unga mäns brott som gav en Höger-regering.

Just brottsfrågan är glasklar. (s) har ingenting att komma med och man kan inte rösta på dem om man är emot ökningen av brott i Sverige.
Citera
2022-09-16, 10:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hon rasar alltid över något sådant här, krönika efter krönika. Fattar inte hur man kan anställa dessa människor men det ger väl klick ett tag till. Jag har faktiskt slutat klicka in på Expressen, orkar inte med mer "hitta på saker att snacka skit om män", inga bra, djupgående och välskrivna nyheter heller, enough is enough.

Malebashing ger asmånga klick. Det misstas ofta för att malebashing i sig är något som folk gillar, men det innebär bara att det upprör.

Att lära sig att inte uppröras av den sortens uppenbara provokationer är en viktig i resan mot lugn och välbefinnande.
Citera
2022-09-16, 11:12
Medlem
Vad fan har att äta vegetarisk med något att göra? Varför har hon det som exempel, tycker dock det är roligt då det erkänner stereotypen att män som äter vegetarisk är svagsinta duktiga vänster äckeln. Men trodde vänster folk ej gilla den synen på veggo "män".
Citera
2022-09-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
https://www.expressen.se/kronikorer/...gnorerat-unga/

Det är alltså unga mäns hat som ligger till grund för att regeringen blir blå i minst fyra år framöver, minst, om man frågar Irena. Män 18-30 som vill ha rätten på sin sida när de utsätter kvinnor för sexuella trakasserier, driver framgångsrika företag och leva i en konservativ värld. Är den gruppen representativ, tror ni?

Man frågar sig inte VARFÖR? Hon skuldbelägger, men inslaget i en rosaluddad cynism, inleder ironiskt att vänstern får skylla sig själva, ett antagande om att unga män bara är så.

Jag undrar, när ska man acceptera och inse att feminism i dagens form har misslyckats kapitalt, då man endast fokuserat på kvinnors rätt att trivas, att leva ett värdigt liv. Nu menar jag inte att men generellt sett inte lever ett värdigt liv, men allt har haft sin utgångspunkt i kvinnans välmående, utan hänsyn till mannens.

Tittar man historiskt, så har mannen varit den som missbrukat, begått brott och skjutit skallen av sig i större utsträckning än kvinnan, medans hon blivit utbränd, känslomässigt och fysiskt misshandlad.
Men ingen frågar sig än, varför är det så?
Kan ett samhälle tjäna på att gynna mannen också? Eller ska våra unga bära våra fäders synder, på grund av pitten de föddes med?

För titta runt dig idag. Unga kvinnor är i större utsträckning än någonsin oförmögna att ta hand om sig själva, de ska ha en pojkvän som skjutsar, städar, lagar mat, diskar, etc. Och när dom så småningom tar ett barn in i världen, då ska han vabba, vara pappaledig och närvarande.

Men vem har tagit över mannens traditionella roll som familjeförsörjare, den som sköter det praktiska, den som ska ta bilen till verkstad och besiktning, skotta uppfarten, ha koll på räntor och familjens ekonomi ?

Visst, är du en kvinna i övre medelklass mitt i livet ser du säkert en sund fördelning i hemmet, där man har råd att leja bort delar av den traditionella mansrollen, men besök gärna verkligheten bland unga par och häpnas. Unga kvinnor idag har bara rättigheter, inga skyldigheter, och vart lämnar det unga förvirrade män? Kommer dom sluta missbruka och ta livet av sig nu? Kommer dom bli underbara prinsar tagna ur en disneysaga? Nej, vi har inte sett det värsta än, Irena, vänta fem år till och män är värre än någonsin.

Jag har en del ungdomar i min närhet, och en förbluffande stor andel av dessa unga män har försökt tagit sitt liv. SE att dessa privilegierade män som söp sig genom livet i tidigare generationer kanske inte mådde så jävla bra som ni trodde. Och se att ni bäddat för dagens män att må ännu sämre.

Kort om mig för att undvika den diskussionen, man 34, röstade rött, har ett bra liv med en hustru och två grabbar vars framtid kan oroa mig, så därför uppfostrar jag dom till självständiga och vill helst av allt att de ska förlita sig på varandra och inte de unga kvinnor de kommer att omge sig av.

Jag är helt enig med dig i detta välformulerade inlägg. Men varför uppmuntrar du till individualism hos både dig själv och dina söner medans du röstar rött?
Citera
2022-09-16, 11:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kvinnor har i alla tider gnällt.
Förr kunde man strunta i det - vilket inte alltid var rätt.
Nu har det dock slagit över för långt åt andra hållet.

Det IP pysslar med är en ”genomlysning (av allt) ur ett genusperspektiv”. Det innebär att allt ses genom feministiska glasögon vilket leder till en väldigt enögd slutsats.
Citera
2022-09-16, 12:58
Medlem
Hela krönikan var ett enda stort argument till varför antisuffragetterna hade rätt.
Citera
2022-09-16, 13:05
Medlem
Dom yngre har fått känna på berikningen i skolan med allt var det innebär. Inte så konstigt att dom som har levt med det röstar höger, men det förstår inte PK folket.
Citera
2022-09-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
"Bara var tionde ung kille identifierar sig som feminist, och lika många tycker att jämställdheten har gått för långt."

stackars Nina & Peter Rung när de läser denna rad och inser(läs ironi) att unga människor inte tycker att deras "jobb" är viktigare än så här.
Undrar var hon hittat den undersökningen. Om det stämmer är det ju fantastiskt. Blev mycket glad av att läsa hennes krönika, framtiden ser ljus ut om hennes siffror stämmer.
Citera
2022-09-16, 13:25
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag är helt enig med dig i detta välformulerade inlägg. Men varför uppmuntrar du till individualism hos både dig själv och dina söner medans du röstar rött?

Ja du har rätt att det är så. Ideologiskt ligger jag närmst Liberal, men just nu kändes rött som det minst dåliga valet.

Varför?

Jag tror att det är en farlig cocktail av en maktgalen självgod liten Napoleon under stort inflytande av ett parti som i mitt tycke inte mognat färdigt, SD har jag egentligen inga problem med i sak, men de är inte färdiga med urkarvningen av sitt parti ideologiskt, man vet helt enkelt inte vad man egentligen röstar på än.

Mina största problem ligger hos Ulf, litar inte ett jota på den mannen.

Jag har slutat rösta i sakfrågor lika hårt, utan går på den gammal hederliga intuitionen, det visar sig om jag hade fel.
Citera
2022-09-16, 13:32
Medlem
CyberIngmars avatar
Hon är arg för att unga män inte vill bli förnedringsrånade.

Förvånar mig inte om hon står på gärnomsmännens sida om gärningsmannen har rätt kulturen bakgrund. Vi har ett fall här på Flashback från 2017 där kvinnor går ut och trakasserar ett brottsoffer på 14år för att gm är ett "ensamkommande" "barn". Man stödjer gärningsmannen

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

(FB) Skvaller om afghanaktivisten Arif Moradi
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-09-16 kl. 13:39.
Citera
2022-09-16, 14:48
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Citat "dagens unga män har en mer konservativ syn på könsrollerna än äldre män"

Vilka unga män pratar hon om?

Vi känner ju till några invasiva arter, unga män som har en extremt konservativ och sned kvinnosyn men inte är det den gruppen som röstat fram högern.
Ja, vilken procent av ung svenska män är faktiskt etniskt svenska?
Känns som att dessa journalister fumlar i mörkret.
Dom gånger jag öppet höra högeråsikter från unga män ute på stan så är det uteslutande från folk med ett utomeuropeiskt utseende.
Det satt två MENA killar och hånade Ukraina på tunnelbanan häromdagen. Knäpptyst bland svennarna så klart. Svennepojkarna är upptagna med att göra manikyr och locka håret.
Citera
2022-09-16, 15:32
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Jag röstade rött och är också en sådan där förhatlig man Pozar orerar om. Jag vet vänsterfeminister som säger; vad fan trodde ni? Den fattiga delen av manligheten, vilken är typ 80% räknas inte ens som män enligt henne. De har inte inkluderat dem eller kapitalt misslyckats med att kommunicera feminismens förträfflighet och det härliga med männens som roll som totalt utnyttjad arbetshäst åt deras samhälle, för det är det deras.

Självklart är knark, självmord, våld, och all världens ondska bättre än henne. De har pushat männen så hårt, så jävla hårt, att det är svårt att tro att det är sant. Vad fan tror de kommer hända??? Vissa män går igång på sånt här sexuellt, men det är just bara sexuellt.......

Viktigare att mobba transor än att inkludera män som hamnat på efterkälken. Enbart för att transorna stack upp mer än männen ett kort litet tag, en kort liten stund hade de en "privvad" tillvaro. Det var kul att se. "Feministernas" riktiga ansikten.

Kolla hur jävla män det har pushat högerut med sin mobbing och skit! Det är liksom inte bara lite macho utan direkt sjuka grifters som gör pengar på dessa mäns situation. Förjävligt! Pozar skulle typ hindra 50 självmord genom att bara visa något slags tecken på medmänsklig grundläggande empati för dessa män. Fuck henne, jävla smuts! Få saker gör mig så arg som den här skiten som de gjort mot "vänstern" och sedan anklaga "män" för det. Snälla bara dö din jävla häxa! Usch.

Inrene Pozar, du är varken vänster eller feminist; så vad fan gråter du ens över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in