Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-09-14, 22:55
Bannlyst
om jag blir tagen av snuten och dom infiltrerat min lur, kopplar dom mig till flashback och ser de jag som har detta konto?
Citera
2022-09-14, 22:58
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Om du loggar ut och ser till att inte ha massa cache-filer liggandes drällande så borde de inte kunna göra det.
Citera
2022-09-14, 23:01
Medlem
MrSwaggers avatar
Ajjemen
Citera
2022-09-14, 23:04
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Jadå, såvida du inte är duktig på datorer och IT säkerhet så skulle jag tro att det är nemas problemas för farbror blå.

Jag tror dock, jag vet inte.
Citera
2022-09-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Ajjemen
tror du dom skriver ut de i förundersökningen isf ? igentligen de inget stort problem då ja inte skrivit nå allvarligt men ändå
Citera
2022-09-14, 23:22
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalore
tror du dom skriver ut de i förundersökningen isf ? igentligen de inget stort problem då ja inte skrivit nå allvarligt men ändå
Nja det beror på om det är intressant i utredningen. Kan vara helt okonsekvent, o nåt en it tekniker går igenom på ett par timmar och finner inget som har med utredningen att göra då nämns det inte. Men dom kommer absolut hitta det om de känner att det är värt att utreda. Kanske vill de koppla login tider till en fysisk plats du varit på etc.
Citera
2022-09-15, 00:00
Bannlyst
Om om dom komemr över din dator , du inte tömt den på innehåll, så JA!
Citera
2022-09-15, 00:05
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Om om dom komemr över din dator , du inte tömt den på innehåll, så JA!
Då kan min farmor också se hans konto. Polisen har lite mer skills än att kolla chrome historik och cache
Citera
2022-09-15, 00:14
Bannlyst
Citat:
Då kan min farmor också se hans konto. Polisen har lite mer skills än att kolla chrome historik och cache

Det var inte det jag sa. Utan har dom hans dator, så kan dom hitta spår hur han surfat. Data om hur han surfa lagras på fler ställen än i historiken, t.ex swap filen. Sedan kan polisen får rätt till dataavlyssning, dvs dom placera ett spion program i din utrustning.

Kling och Klang kan kolla historiken. Men sedan måste IT fontiker in. Därav är det bra om man konfigurat sin dator, så den inte lämna några spår.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-09-15 kl. 00:17.
Citera
2022-09-15, 00:16
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Det var inte det jag sa. Utan har dom hans dator, så kan dom hitta spår hur han surfat. Data om hur han surfa lagras på fler ställen än i historiken, t.ex swap filen. Sedan kan polisen får rätt till dataavlyssning, dvs dom placera ett spion program i din utrustning.
Jag vet vad du sa.
Och jag sa att det kan tom min farmor göra, om killen inte sopat sina spår. Jag säger alltså att även om han sopat sina spår har de resurser för att gå djupare.
Citera
2022-09-15, 00:19
Bannlyst
Citat:
Jag vet vad du sa.
Och jag sa att det kan tom min farmor göra, om killen inte sopat sina spår. Jag säger alltså att även om han sopat sina spår har de resurser för att gå djupare.

Det kan kolla swap filen. Om du aldrig laddar något operativ på din datorn, utan kör den på en live CD. Då lämnar man inga spår.

Bästa sättet är att kolla polisen förmåga är att läsa FUP, där framkommer hur det jobbar för att ta fram beivs.
Citera
2022-09-15, 00:26
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Det kan kolla swap filen. Om du aldrig laddar något operativ på din datorn, utan kör den på en live CD. Då lämnar man inga spår.

Bästa sättet är att kolla polisen förmåga är att läsa FUP, där framkommer hur det jobbar för att ta fram beivs.
Jag tror nog du missförstått mitt inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in