• 7
  • 8
2022-09-14, 16:06
Medlem
En rik människa har inte tid att sitta och störa sig på belånade människor.
TS är definitivt en bidragstagare och ingen rik människa.
Patetiskt!
2022-09-14, 16:27
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Jag tror det är få människor som är så glada som mig att allt går upp i pris. Mat, el , räntor osv. Hade jag fått bestämma skulle räntorna på bolån legat på 100%

Jag har under 10 års tid varit så trött på alla som kör runt i fina bilar och sagt kolla MIN bil det är MIN bil. Nej du lånar pengar för att köpa den. Kolla MITT feta hus kolla MIN lyxiga lägenhet. Kolla så rik jag är när jag går i min Armani kostym från Thailand och kör en dyr bil.

Jag blir nästan tårögd. Vi få som cashar allting njuter för varje sekund. Hoppas ni som har skulder stora som berg får ett helvete nu. Och blir tvingade att sälja av allt ni äger till oss som är rika på riktigt, till halva priset.

Oavsett prisuppgång så är det fortfarande småpengar, några tusenlappar vi pratar om. Folk med pengar skiter fullständigt i prisuppgång på mat, el. Det är inget som märks i vardagen. Det är enbart svensson som bryr sig.

Fokusera på att tjäna mer pengar istället.
2022-09-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur går det till? Äter du inte mat? Har du ingen el hemma?

Det verkar som du att du drabbas mindre än vissa andra, vilket ju inte förändrar det faktum att även du får mindre för pengarna.

Relativt får han dock "mer" pengar.
2022-09-14, 16:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag som har solpanel och laddare tankar min elbil nästan gratis, med de andra två bilarna som går på diesel, 1500 spänn att fylla tanken på en av de, ren kapitalförstöring
Aha, så du kör bil bara på sommaren. Intressant.
2022-09-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Förövrigt är inflation bra när man har lånet. Då går det snabbare att betala tillbaka lånet.

Säg att du lånar 1 miljon till ett hus.

Sen tappar det i värde, dvs du får högre lån pga inflationen. I slutänden betalar du en miljon för ett hus som kanske är värt 1,5 miljoner, dessutom betalar du med en högre lön än du hde från början.

Jag har bortsett från lite detaljer förstås….

Löneökningen måste vara i samma som inflationen för att "lånet skall ätas upp" Har du fått 10% högre lön?
2022-09-14, 17:06
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Jag tror det är få människor som är så glada som mig att allt går upp i pris. Mat, el , räntor osv. Hade jag fått bestämma skulle räntorna på bolån legat på 100%

Jag har under 10 års tid varit så trött på alla som kör runt i fina bilar och sagt kolla MIN bil det är MIN bil. Nej du lånar pengar för att köpa den. Kolla MITT feta hus kolla MIN lyxiga lägenhet. Kolla så rik jag är när jag går i min Armani kostym från Thailand och kör en dyr bil.

Jag blir nästan tårögd. Vi få som cashar allting njuter för varje sekund. Hoppas ni som har skulder stora som berg får ett helvete nu. Och blir tvingade att sälja av allt ni äger till oss som är rika på riktigt, till halva priset.
Det är bra att det sker en uppdelning mellan rika och riktigt rika.

Själv kan jag använda äkta armanikostymer som overall om jag sadlar om till bilmekaniker.

Vi får hoppas att uppdelningen mellan folk och folk blir tydligare nu med borgerligt styre (jag röstade själv borgerligt)
2022-09-14, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Oavsett prisuppgång så är det fortfarande småpengar, några tusenlappar vi pratar om. Folk med pengar skiter fullständigt i prisuppgång på mat, el. Det är inget som märks i vardagen. Det är enbart svensson som bryr sig.

Fokusera på att tjäna mer pengar istället.

Jo men mat + el + högre bolån tillsammans blir mer än några tusenlappar.
2022-09-14, 17:27
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:

Vem bär armanikostym? 😂

Varför låter du de ”rika” störa dig? Ignorera dem. De rör väl inte dig?
2022-09-14, 17:49
Medlem
Hej kamrat jag är en person som cashar allt jag köper och vägrar lån men jag kan säga dig en sak och det är släpp ilskan den gör livet bara jobbigare än vad det redan är.

Jag hoppas alla mina vänner trots om de har lån eller ej all lycka i framtiden och önskar ingen mig nära sämre tider det får vi alla så det räcker ändå på denna planet tyvärr.

När någon visar mig deras fina leasade bil trots att jag vet att de har stora lån så säger jag bara vilken häftig bil och hoppas den ger dom någon form av glädje även om det inte är något för mig leva med stora skulder, jag bor hellre i den billigaste hyresrätten än o sätta mig i skuld men deras prylar och glädje är inget som gör mig olyckliga snarare tvärtom jag ville se glada personer omkring mig.
2022-09-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Aha, så du kör bil bara på sommaren. Intressant.
Eftersom jag bor i Skåne producerar mina paneler el året om, märkligt att folk med så lite koll på hur solpanel fungerar orkar lägga tid på att skriva.
2022-09-14, 18:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Eftersom jag bor i Skåne producerar mina paneler el året om, märkligt att folk med så lite koll på hur solpanel fungerar orkar lägga tid på att skriva.
Har försäljaren sagt det åt dig
Du kan ju lägga upp statistik över din produktion över året så ska vi se hur mycket dom producerar i Skåne i december, januari och hur många gånger du kan ladda bilen då
2022-09-14, 18:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Och där kom solpanelsdebatten också.

Dålig trådstart med otydligt ämne, då blir det så här. Låses. /Mod
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem