Citat:
Ursprungligen postat av
HejFrans
Ja dom drabbas jättehårt med sin förhöjda a-kassa inkomster med förlängda dagar
Speciellt då de slapp "kvalificeringstiden" på cirka 12 månader som gällde innan Corona.
-Vid "corona" släppte staten på kvalificeringstiden för A-kassa, och folk (okvalificerat folk gällande A-kassa) kunde få A-kassa från dag nummer noll.
Själv har jag varit med i A-kassan "enligt reglementet", betalat jävla avgifter (motsvarar Spotify typ) i minst 20 år, och så får folk som inte betalat "gratis" A-kassa utan kvalifikationstid, bara för att vissa börjar "nysa"? -En stor jävla "nysning" är det!
Höjer knappast förtroendet för vårat system, om jag säger det som så.
"Skit i att betala och göra rätt för dig! -Du får samma ersättning ändå!"..
-Vem fan vill betala motsvarande Spotify månad efter månad i "alla år" i så fall, om A-kassa är gratis?
Alltså när "shit hits the fan". Tyckte detta var helfel, oärligt, och om jag skulle vara Sankte Pär, hade jag inte "släppt in dessa beslutsfattare innanför Pärleporten", om jag fick bestämma..

Fast jag är inte KDS..
Liknar rätt mycket om att man kan teckna brandförsäkring och inkassera ersättning för ett redan nerbrunnet hus.. (Kanske det bara jag som tycker? Lite som att sätta på flickvännen, göra henne gravid, och säga "vi kör med kondom nästa gång lilla älskling, så barnet blir oavlat!")
-Sorry, jag har 1900-talsvärderingar!