Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Vi har völ olika definitioner av "drabbar" , själv anser jag mig inte drabbad så länge jag knappt ens märker att el och mat blivit dyrare.
Jag är heller inte "drabbad" men märker helt klart att priserna går upp. Inte så att jag oroar mig för det och det påverkar egentligen inte vad jag konsumerar än.
Mycket har också blivit billigare. Över tid har rätt mycket utgifter helt enkelt försvunnit. Laddar exempelvis ner alla böcker jag läser numera. Tidigare köpte jag 2-3/månad. Köper aldrid DVD film längre och gå inte på Bio. Bättre ljud och bild hemma.
Det stora som kommer för mig är ny bil om ytterligare två år. Nya bilar ökar ju också i pris snabbt och i den prisklass på begagnat jag brukar lägga mig är det märkbart mindre bil för pengarna nu. Samma med kommande badrumsrenovering. Får mindre för den summa jag satt av.
Vardagsutgifterna kvittar precis för mig då jag (och frun) har rätt billiga vanor och bägge jobbar med lön. Får ibland upp till 15,000 över från lönen en månad trots att det plannerade månadssparandet redan dragits...